Farolni tud havon - vajon izgalmasabb lesz vezetni, mint az ID.3-at?
Nemrég
számoltunk be róla, milyen ambiciózus tervekkel készül a CUPRA a közeljövőre. Mint az autóipar jelenleg egyik leggyorsabban növekvő márkája, jó kilátásokkal néz a járvány utáni világ elébe, melyek egyik alappillére a márka (és egyúttal közvetve a SEAT) első komoly villanyautója. El-Born koncepcióautóként már láthattuk, a sorozatgyártású kivitelt csak röviden Bornnak fogják hívni, a bemutató előtt pedig elvégzik a szokásos téli teszteket is, amin a jelek szerint elég jól teljesített a stílusos kompakt.
Nem kímélik a tesztelés során a Bornt
200-nál is több kifejezést használnak a helyiek a hóra ott, ahol a Bornt a legzordabb körülmények között tesztelik. Mínusz 30 fokban sem lazsáltak a mérnökök, egy 6 négyzetkilométeres tó jegén tették próbára a villanyos CUPRA modellt, hogy megtalálják képességeinek határait. Több mint ezer különféle tesztet végeznek ilyenkor a járművön, hogy kiderítsék, képes-e a legkülönfélébb körülmények között is helyt állni. Éjjel és nappal egyaránt nyúzzák a Bornt, összesen 30.000 km-t tekernek bele a Föld egyik leghidegebb vidékén - ha valami nem stimmel, itt biztosan kiderül.
De stimmel minden, főleg a CUPRA modelljeire jellemző dinamizmus: a futómű- és lengéscsillapító-beállításokat a befagyott tavon kijelölt "versenypályán" tesztelik. Még arra is figyelnek, hogy a pálya belső íveit simábbra csiszolják, ezáltal automatikusan farolásra kényszerítik az autót, ami így kisebb hatást gyakorol a környezetre driftelés közben. Az elektromos autókra jellemző azonnali nyomatékleadás és ezáltal intenzív gyorsulás mellett a fékrendszer legalább ugyanannyira fontos, főleg a csúszós útfelületeken. A Born persze ebben is jól teljesít, intelligens rendszerének köszönhetően folyamatosan elemzi az útviszonyokat, és mindig az éppen a legjobb tapadás eléréséhez szükséges kerekeket lassítja.
Alapvető vonalaiban megegyezik az ID.3-mal, de a részletek különlegesebbé tehetik majd
Nem kell aggódni a tesztelők kihűlése miatt sem, a fogcsikorgató időjárás ellenére mint a legtöbb villanyautóban, a Bornban is indítás után szinte azonnal teljes erőbedobással üzemel a légkondi, hiszen a belsőégésű motorokkal ellentétben itt nem kell várni az erőforrás melegedésére. Az alacsonyabb menetzaj miatt viszont külön kihívás a rendszer halkságának megteremtése, hiszen villanyautóban zavaróbb lehet a fúvókákból származó légmozgás. Innovatív megoldásoknak, például a 3D-s nyomtatás alkalmazásának köszönhetően viszont nem csak egy csendes, de egy energiahatékony légkondit is sikerült a Bornba tenni. Ennek megtapasztalására bizonyára még várni kell akár több hónapot is, de a külsőt és a belső legalább már teljes valójában láthatjuk majd a május elején esedékes bemutatón.
A töltéssel sincs gond, hiába van -30 fok