F1: tűnés az ideális ívről!

Tisztázták a védekezésre vonatkozó szabályt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tisztázták az illetékesek, miként lehet mostantól védekezni az F1-ben, és okosították a biztonsági autós periódusára szabályzatot is.

Két pilóta csatájában eddig úgy védekezhetett az elöl álló, hogy az egyszeri irányváltás után még engedélyezett volt számára az ideális ívre való visszahúzódás. Akadtak is vitás (bal)esetek a közelmúltban, ezért aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motorsportos illetékesei összedugták a fejüket, s módosították a vonatkozó regulát. A 2012-es szezontól tilos az egynél több irányváltás a pozíció megvédésére, illetve az ideális ívre visszatérő versenyző köteles legalább egy autó szélességének megfelelő helyet hagyni saját autója és a pálya széle között, mielőtt megérkezik a kanyarhoz - olvasható az aktuális szabályzatban.
Hirdetés
A másik újdonság (2009-ből) visszatérő motívum: a biztonsági autós periódus alatt - jelzésre - a lekörözöttek a Safety Car mellett elhúzva a mezőny végére fognak sorolni. A szabály a verseny megszakításakor is érvényben lesz, két perccel az ismételt start előtt a lekörözöttek, valamint a Safety Car és a vezető közötti autók elindulhatnak, hogy még az új rajt előtt visszavegyék egy körüket.
Az új szabályok nyomán könnyebb lesz előzni, illetve nem fordulhat elő, hogy a biztonsági autó kényszerű bejövetele, s a heveny boxkiállások után felboruljon a korábbi sorrend, s például Kovalainen vezessen Vettel előtt, míg az incidenst megelőzően mondjuk második helyezett Alonso hátrányba kerüljön azzal, hogy kap maga elé akár három-négy - eltérő stratégián kocsizó - lassabb autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:52
    Permalink

    “Az új szabályok nyomán könnyebb lesz előzni, ”

    Hát én ezt már hányszor hallottam az elmúlt években majdnem mindegyik szabálymódosításnál…
    Ha igaz lett volna mindig, akkor a versenyek semmi másból nem állnának csak előzésből!

Vélemény, hozzászólás?