F1: tűnés az ideális ívről!
Tisztázták a védekezésre vonatkozó szabályt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tisztázták az illetékesek, miként lehet mostantól védekezni az F1-ben, és okosították a biztonsági autós periódusára szabályzatot is.
Cikázni eddig is tilos volt a védekezőnek, de mostantól a kanyarhoz érkezve legalább egy autónyi helyet kell hagynia a támadó számára, teljesen tehát nem foglalhatja el az ideális ívet
Hasonló tömegjelenetekre ezentúl csak a rajt után számíthatunk, hiszen a biztonsági autós periódusban a lassabbak nem ékelődhetnek a gyorsabbak közé
Az új szabályok nyomán könnyebb lesz előzni, illetve nem fordulhat elő, hogy a biztonsági autó kényszerű bejövetele, s a heveny boxkiállások után felboruljon a korábbi sorrend, s például Kovalainen vezessen Vettel előtt, míg az incidenst megelőzően mondjuk második helyezett Alonso hátrányba kerüljön azzal, hogy kap maga elé akár három-négy - eltérő stratégián kocsizó - lassabb autót.
„Az új szabályok nyomán könnyebb lesz előzni, ”
Hát én ezt már hányszor hallottam az elmúlt években majdnem mindegyik szabálymódosításnál…
Ha igaz lett volna mindig, akkor a versenyek semmi másból nem állnának csak előzésből!