F1 technikát használna a villany-Rapide

A Williams elektromos hajtását kapja a RapidE

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A korábbi híresztelésekkel ellentétben nem 1000, hanem 800 lóerős lehet a 320 kilométeres hatótávval kecsegtető Aston Martin RapidE.


Az Aston Martin bejelentette a V12-vel felvértezett Rapide leváltását. Andy Palmer, a brit gyár vezérigazgatója a Motoringnak tett nyilatkozatában mondta el, hogy egy ideig még így is tovább él majd a Rapide, ám elektromos hajtással és frappáns RapidE néven. A szigorított emissziós normák miatt a V12-nek mindenképp mennie kell, helyét a Williams F1 csapattal közösen fejlesztett, a korábbi hírekkel ellentétben "csak" 800 lóerős villanyhajtás veszi át, ami még a 2015-ös koncepcióban debütált. Ezzel még a nemrég bemutatkozott, szinte kész versenyautó Rapide AMR-nél is erősebb és mindenképp dinamikusabb lesz. A gyáriak 320 kilométer emissziómentes hatótávot ígérnek neki, ami igen nagy szó lenne. A Williams-szel fejlesztett RapidE 2018-ban érkezik, ám később a DBX és az új Lagonda váltja, így a DB9 meghosszabbított utódja lekerül a palettáról. Előbbi egy crossover lesz, míg utóbbi egy óriás szedán.
Hirdetés

Nem a RapidE érkezése lesz az egyetlen változás a brit gyárnál. Hamarosan bemutatkozik a következő generációs Vantage V8, és a DB11 Volante érkezését is régóta rebesgetik. Mindezt a Valkyrie szupersportautóval fejelik meg, ami a Cosworth szívó V12-esét és a Red Bull Racing által rajzolt aerodinamikai elemeket, valamint az F1-ből ismert KERS rendszert hasznosítja majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “F1 technikát használna a villany-Rapide

Vélemény, hozzászólás?