F1, Maláj Nagydíj: bakihegyek és idegbeteg pilóták

Vettel kierőszakolta magának a malajziai győzelmet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felhőszakadás ezúttal nem szólt közbe, ám így is emlékezetes versenyt hozott a Forma-1-es Maláj Nagydíj. Vettel nyert, de hogyan...

Vettel sikerét hozta a Maláj Nagydíj, a 2013-as F1-szezon második versenye. A szombati időmérőn is a Red Bull háromszoros címvédő világbajnoka volt a leggyorsabb (méghozzá komoly fölénnyel Massa és Alonso előtt), de aztán a vasárnapi minden volt, csak nem sima rajt-cél győzelem.
Hirdetés
A verseny előtt esett az eső, közben már nem, a pálya hamar felszáradt. Annyira meleg nem volt, mint szokott, bőven 30 fok alatt maradt a levegő hőmérséklete, s azt alig múlta felül az aszfalté. A rajtból simán eljött a mezőny (a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon nyertes Räikkönen csupán a tizedik kockából startolhatott), Alonso bezzeg néhány kanyar után picit megtolta Vettel autóját, pechére a sérült vezetőszárny beszorult a Ferrari alá, aminek kicsúszás, a kavicságyba ragadás és kiesés lett a vége. Meglepetésre Webber remekül, Massa rettenetesen rajtolt, tehát nem utóbbi, hanem előbbi eredhetett Vettel nyomába.
Webber az élre is keveredett, s úgy festett, övé lesz a 25 pont. Állítólag már takarékoskodott a technikával, nem számolt támadással, amikor Vettel (frissebb gumikon autózva) viszont úgy gondolta, hogy ő nem elégszik meg a második hellyel, s egy különben zseniális, csakhogy igen kockázatos manőverrel, parázs csatában megelőzte a csapattársát. A vezetők fogták a fejüket, Horner főnök be is szólt Vettelnek, hogy ezt tán nem kellett volna... A futam után Webber ezt a kérdést intézte Vettel felé: Normális vagy?
És a Mercedesnél is állt a bál, mert Rosberg úgy érezte, hogy gyorsabb Hamiltonnál (aki egy ízben tévedésből volt csapatánál, a McLarennél szeretett volna kereket cserélni, s úgy kellett továbbhajtani...), de Ross Brawn rászólt, hogy ne támadja, maradjon a fenekén, a helyén, a negyediken. Hamilton a pódiumon sportszerűen Rosbergnek ajánlotta a harmadik pozíciót - lényeg, hogy ezek szerint - a korábban ígértekkel szemben - igenis van pilótasorrend a Mercedesnél. Rosberg a csapatrádióban "fenyegette" Brawnt, lesz miről beszélgetniük.
A Maláj Nagydíj végeredménye (Szepang, 5543 m, 56 kör, 310,408 km)
  1. Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:38:56.381 ó (188,231 km/ó)
  2. Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) + 4.298 mp
  3. Hamilton (brit, Mercedes) + 12.181
  4. Rosberg (német, Mercedes) + 12.640
  5. Massa (brazil, Ferrari) + 25.648
  6. Grosjean (francia, Lotus-Renault) + 35.564
  7. Räikkönen (finn, Lotus-Renault) + 48.479
  8. Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) + 53.044
  9. Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) + 1:12.357 p
  10. Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) + 1:27.124
  11. Bottas (finn, Williams-Renault) + 1:28.610
  12. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) + 1 kör
  13. Bianchi (francia, Marussia-Cosworth) + 1 kör
  14. Pic (francia, Caterham-Renault) + 1 kör
  15. Van der Garde (holland, Caterham-Renault) + 1 kör
  16. Chilton (brit, Marussia-Cosworth) + 2 kör


Kiesett
  1. Button (brit, McLaren-Mercedes) 53. kör
  2. Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) 51.
  3. Maldonado (venezuelai, Williams-Renault) 45.
  4. Sutil (német, Force India-Mercedes) 27.
  5. Di Resta (brit, Force India-Mercedes) 21.
  6. Alonso (spanyol, Ferrari) 1.


Leggyorsabb kör
Pérez 1:39.199, 56. kör

További blamák: mindkét Force India valamiféle kerékagy-problémával kiesett, Buttonnak meg a jobb első papucsát nem tudták visszatenni - a McLaren egyelőre felettébb szerény teljesítményt nyújt, még a vártnál is szerényebbet. Massa mentette a menthetőt a Ferrarinak, a Lotus ezúttal csak jó közepes eredményre volt képes. A ponttáblán Vettel és a Red Bull állt az élre, folytatás három hét múlva Kínában.
Az egyéni és a konstruktőri pontverseny állása
pilóta pont csapat pont
1. Vettel (német, Red Bull-Renault) 40 Red Bull-Renault 66
2. Räikkönen (finn, Lotus-Renault) 31 Lotus-Renault 40
3. Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) 26 Ferrari 40
4. Hamilton (brit, Mercedes) 25 Mercedes 37
5. Massa (brazil, Ferrari) 22 Force India-Mercedes 10
6. Alonso (spanyol, Ferrari) 18 Sauber 4
7. Rosberg (német, Merceses) 12 McLaren-Mercedes 4
8. Grosjean (francia, Lotus-Renault) 9 Toro Rosso 1
9. Sutil (német, Force India-Mercedes) 6
10. Di Resta (brit, Force India-Mercedes) 4
11. Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) 4
12. Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) 2
13. Button (brit, McLaren-Mercedes) 2
14. Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) 1

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    megint az a sok ha, meg ki a jobb..érdekes hogy az évekig még dobogón sem álló Button, hirtelen a Brawn GP-vel világbajnok lett…Szépen engedni kell hogy aki tud az menjen, ne arról szóljon a dolog hogy valaki majd eldönti ki nyerjen…Még egy két ilyen futam, aztán szépen elveszítenek engem mint nézőt…
    Tudod tényleg kicsit Schumi-Massa párosra elmékeztet a dolog.Ott is mindig Schuminak kellett nyernie, de azért ha az elmúlt két évet, Massa odavert a volt első számú versenyzőtársának…

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    A másik cikkhez írtam:

    Vettelnek most van 41 pontja, ha Webbert hagyja nyerni, mindkettőnek lesz 33-33 pontja, 2-vel több mint Kiminek.
    És Webber a múlt évi utolsó futamon (ha jól emlékszem) ugyanúgy nem védte az éles harcban álló csapattársát, mint ahogy szerinted ezután sem tenné! Nem volt egy fair húzás V-től az tény, de a számok …
    Másik, nem vagyok Webber fan, úgyhogy tőlem felállhat és mehet másik csapathoz ahol ő lesz az első számú, dehát … eredménye közelít a nullához, ráadásul már kicsit öreg is, úgyhogy én nem nagyon ugrálnék a helyében! A bemutatásért meg mifelénk 131e ft-os bünti jár! :)))

    Hamilton-Rosberg most 25-12 pont, fordított helyzetben 22-15 lett volna.
    Akkor most el kell dönteni, hogy kinek nagyobb az esélye a vb címre!
    És az öreg órás hiába dumál, hogy nem kéne már a 2. futamon csapatutasítás, szerintem meg tudomásul kéne venni, hogy ez itt az F1 kérem szépen, amit lehet miért ne csinálnának meg! És ugye mint tudjuk nem két fillérre megy a játék!

  • 2017.10.30. at 05:30
    Permalink

    Én is láttam a futamot, elég érdekes volt.Nem értem miért kellett Hamilton mögött maradni Rosbergnek, hiszen a csapatfőnök szerint az volt a lényegesebb hogy bejöjjön mindkét autó.A sorrend szerintem az lehetett volna ahogy az autóik bírták üzemanyaggal ugyebár..Vettel annyiban csinált hülyeséget, hogy megelőzte a spórolásra megkért Webbert, ergo ha lesz fordított helyzet, akkor Webber szó nélkül visszavághat.Míg a Mercinél mindkét sofőr ismerte egymás és a csapat helyzetét. úgy a Red Bullnál Vettelnek nem szóltak Webberről..Ross Brawn miért inkább Hamiltont részesíti előnyben?Talán mert angolok…

Vélemény, hozzászólás?