F1, Maláj Nagydíj: bakihegyek és idegbeteg pilóták
Vettel kierőszakolta magának a malajziai győzelmet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felhőszakadás ezúttal nem szólt közbe, ám így is emlékezetes versenyt hozott a Forma-1-es Maláj Nagydíj. Vettel nyert, de hogyan...
Webber az élre is keveredett, s úgy festett, övé lesz a 25 pont. Állítólag már takarékoskodott a technikával, nem számolt támadással, amikor Vettel (frissebb gumikon autózva) viszont úgy gondolta, hogy ő nem elégszik meg a második hellyel, s egy különben zseniális, csakhogy igen kockázatos manőverrel, parázs csatában megelőzte a csapattársát. A vezetők fogták a fejüket, Horner főnök be is szólt Vettelnek, hogy ezt tán nem kellett volna... A futam után Webber ezt a kérdést intézte Vettel felé: Normális vagy?
És a Mercedesnél is állt a bál, mert Rosberg úgy érezte, hogy gyorsabb Hamiltonnál (aki egy ízben tévedésből volt csapatánál, a McLarennél szeretett volna kereket cserélni, s úgy kellett továbbhajtani...), de Ross Brawn rászólt, hogy ne támadja, maradjon a fenekén, a helyén, a negyediken. Hamilton a pódiumon sportszerűen Rosbergnek ajánlotta a harmadik pozíciót - lényeg, hogy ezek szerint - a korábban ígértekkel szemben - igenis van pilótasorrend a Mercedesnél. Rosberg a csapatrádióban "fenyegette" Brawnt, lesz miről beszélgetniük.
A Maláj Nagydíj végeredménye (Szepang, 5543 m, 56 kör, 310,408 km)
Kiesett
Leggyorsabb kör
Pérez 1:39.199, 56. kör
- Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:38:56.381 ó (188,231 km/ó)
- Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) + 4.298 mp
- Hamilton (brit, Mercedes) + 12.181
- Rosberg (német, Mercedes) + 12.640
- Massa (brazil, Ferrari) + 25.648
- Grosjean (francia, Lotus-Renault) + 35.564
- Räikkönen (finn, Lotus-Renault) + 48.479
- Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) + 53.044
- Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) + 1:12.357 p
- Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) + 1:27.124
- Bottas (finn, Williams-Renault) + 1:28.610
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) + 1 kör
- Bianchi (francia, Marussia-Cosworth) + 1 kör
- Pic (francia, Caterham-Renault) + 1 kör
- Van der Garde (holland, Caterham-Renault) + 1 kör
- Chilton (brit, Marussia-Cosworth) + 2 kör
Kiesett
- Button (brit, McLaren-Mercedes) 53. kör
- Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso-Ferrari) 51.
- Maldonado (venezuelai, Williams-Renault) 45.
- Sutil (német, Force India-Mercedes) 27.
- Di Resta (brit, Force India-Mercedes) 21.
- Alonso (spanyol, Ferrari) 1.
Leggyorsabb kör
Pérez 1:39.199, 56. kör
További blamák: mindkét Force India valamiféle kerékagy-problémával kiesett, Buttonnak meg a jobb első papucsát nem tudták visszatenni - a McLaren egyelőre felettébb szerény teljesítményt nyújt, még a vártnál is szerényebbet. Massa mentette a menthetőt a Ferrarinak, a Lotus ezúttal csak jó közepes eredményre volt képes. A ponttáblán Vettel és a Red Bull állt az élre, folytatás három hét múlva Kínában.
Az egyéni és a konstruktőri pontverseny állása
pilóta | pont | csapat | pont | |
1. | Vettel (német, Red Bull-Renault) | 40 | Red Bull-Renault | 66 |
2. | Räikkönen (finn, Lotus-Renault) | 31 | Lotus-Renault | 40 |
3. | Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) | 26 | Ferrari | 40 |
4. | Hamilton (brit, Mercedes) | 25 | Mercedes | 37 |
5. | Massa (brazil, Ferrari) | 22 | Force India-Mercedes | 10 |
6. | Alonso (spanyol, Ferrari) | 18 | Sauber | 4 |
7. | Rosberg (német, Merceses) | 12 | McLaren-Mercedes | 4 |
8. | Grosjean (francia, Lotus-Renault) | 9 | Toro Rosso | 1 |
9. | Sutil (német, Force India-Mercedes) | 6 | ||
10. | Di Resta (brit, Force India-Mercedes) | 4 | ||
11. | Hülkenberg (német, Sauber-Ferrari) | 4 | ||
12. | Pérez (mexikói, McLaren-Mercedes) | 2 | ||
13. | Button (brit, McLaren-Mercedes) | 2 | ||
14. | Vergne (francia, Toro Rosso-Ferrari) | 1 |
megint az a sok ha, meg ki a jobb..érdekes hogy az évekig még dobogón sem álló Button, hirtelen a Brawn GP-vel világbajnok lett…Szépen engedni kell hogy aki tud az menjen, ne arról szóljon a dolog hogy valaki majd eldönti ki nyerjen…Még egy két ilyen futam, aztán szépen elveszítenek engem mint nézőt…
Tudod tényleg kicsit Schumi-Massa párosra elmékeztet a dolog.Ott is mindig Schuminak kellett nyernie, de azért ha az elmúlt két évet, Massa odavert a volt első számú versenyzőtársának…
A másik cikkhez írtam:
Vettelnek most van 41 pontja, ha Webbert hagyja nyerni, mindkettőnek lesz 33-33 pontja, 2-vel több mint Kiminek.
És Webber a múlt évi utolsó futamon (ha jól emlékszem) ugyanúgy nem védte az éles harcban álló csapattársát, mint ahogy szerinted ezután sem tenné! Nem volt egy fair húzás V-től az tény, de a számok …
Másik, nem vagyok Webber fan, úgyhogy tőlem felállhat és mehet másik csapathoz ahol ő lesz az első számú, dehát … eredménye közelít a nullához, ráadásul már kicsit öreg is, úgyhogy én nem nagyon ugrálnék a helyében! A bemutatásért meg mifelénk 131e ft-os bünti jár! :)))
Hamilton-Rosberg most 25-12 pont, fordított helyzetben 22-15 lett volna.
Akkor most el kell dönteni, hogy kinek nagyobb az esélye a vb címre!
És az öreg órás hiába dumál, hogy nem kéne már a 2. futamon csapatutasítás, szerintem meg tudomásul kéne venni, hogy ez itt az F1 kérem szépen, amit lehet miért ne csinálnának meg! És ugye mint tudjuk nem két fillérre megy a játék!
Én is láttam a futamot, elég érdekes volt.Nem értem miért kellett Hamilton mögött maradni Rosbergnek, hiszen a csapatfőnök szerint az volt a lényegesebb hogy bejöjjön mindkét autó.A sorrend szerintem az lehetett volna ahogy az autóik bírták üzemanyaggal ugyebár..Vettel annyiban csinált hülyeséget, hogy megelőzte a spórolásra megkért Webbert, ergo ha lesz fordított helyzet, akkor Webber szó nélkül visszavághat.Míg a Mercinél mindkét sofőr ismerte egymás és a csapat helyzetét. úgy a Red Bullnál Vettelnek nem szóltak Webberről..Ross Brawn miért inkább Hamiltont részesíti előnyben?Talán mert angolok…