F1-es technikával jön a kismotoros Mercedes-AMG SL

Lefelé bővült az SL kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elsőként a Mercedes-AMG SL használ sorozatgyártásban elektromos turbófeltöltőt. Egyenesen az F1-ből érkezett a technika.

Nemrég írtuk meg az új Mercedes-AMG SL hazai árait, ám akkor még más volt a belépőmodell. Méghozzá az SL 55 4MATIC+, ám most már az SL 43 is megjelent a kínálatban. Pont feleannyi hengerrel. Ugyanis a belépőszinten csupán négyhengeres, lágy hibrid benzinmotor dolgozik az autó orrában a V8-as helyett.
Persze így sem gyenge az autó, hiszen 381 lóerőt és 480 Nm forgatónyomatékot tud a motor, túltöltéssel ráadásul még 14 lóerő kicsikarható belőle. És ha már szóba jött a turbófeltöltő, érdemes megjegyezni, hogy ugyanazzal az elektromos turbófeltöltővel vértezték fel az SL-t, amelyet a márka F1-es versenyautóiban is használnak. Ez egy kombinált rendszer, hiszen egy kis villanymotor képes működtetni a 48 voltos hibrid rendszer segítségével, illetve a hagyományos módon, a távozó kipufogógáz is forgatja a turbinát.
Hirdetés
Az M139 gyári kóddal jelölt négyhengeres motorhoz 9 fokozatú automatikus sebességváltó társul, ezzel a gyorsulása 4,9 másodperc álló helyzetből 100 km/h tempóra. Végsebessége pedig 275 km/h, de fontos megjegyezni még azt is, hogy az SL 43 nem összkerékhajtású, mint a V8-as modellek, hiszen csak a hátsó kerekei hajtottak. Árakat még nem közölt a Mercedes, de biztosan kedvezőbb árfekvésben vásárolható majd meg, mint az erősebb testvérei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?