F1-es motor kerülhet a Jaguarba
A C-X75 gyártása nem valószínű, ám 502 lóerős motorja jöhet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Igaz, hogy nincs tervben a Jaguar C-X75-ös szupersportkocsi gyártása, de az 502 lóerős, 1,6 literes négyhengeres turbós és kompresszoros motorja életképes lehet önállóan is.
A Piston Heads úgy értesült, hogy bár a több mint félezer lóerős, eredetileg a Forma 1-be szánt motort még mindig fejlesztik, akár a szériagyártása is beindulhat a közeljövőben. Az erőforrást a Cosworth alapvetően Forma-1-es motornak tervezte, de az FIA a 2014-es szezonra a nyolchengeres motorokat nem négyhengeres, hanem V6-osok turbókra cserélteti. Így ezen, 1,6 literes, természetesen feltöltős motor a Jaguar C-X75, gyártásba nem kerülő prototípusába került. A Cosworth egyik főmérnöke, Andy Ball szerint a motor még így is életben maradhat.
Bár a mérnök nem említette a gyártót, a pletyka szerint a Jaguar a motort az F-Type kupé legkeményebb változatába szereli be. Ball azt elárulta, hogy a Cosworth azon is dolgozik, hogy a motort átültessék egy végleges, piacra szánt modellbe. „Mi, a Cosworthnál motorokat fejlesztünk. De úgy gondoljuk, hogy a motor utcai változata is lehet 300 lóerős literenként, úgy, mint a Forma-1-es verzió esetében”.
A Cosworth akkor lépett ki a Forma 1-ből, amikor a Marussia úgy döntött, hogy nem használja tovább a cég motorjait. Ball szerint ezzel ő motorszakértőként jól járt, ugyanis most minden erejével azon tud dolgozni, miként ültessék át a motort egy szériagyártású autóba. Jaguárral, vagy anélkül, de jó tudni, hogy utcai autóba is átkerülhet egy nap ez a fantasztikus 1,6-os négyhengeres, tízezres fordulatszámon pörgő motor.
Jól értettem, hogy 1600ccm-es motor több mint 500 lóerővel ez nem normális. Ennek az élettartama nem hiszem, hogy megvan 20 000 km. 1.6os motorok 100-130 le között mozognak turbóval esetleg 150-170 ezek a kis motorok nagy teljesítménnyel nagyon nem jó irányba tartanak. (pl.: Ford B-max, C-max). Bár tény, hogy ezred forduló után rájöttek, hogy időt és kilométert álló autót nem éri meg csinálni…
S vajon hany km-re terveztek vagy uzemorara?
Szep munka,gyonyoru auto de en az ilyen motorokkal elegge szkeptikus vagyok