F Sport változat készült a Lexus LS 500h-ból
Hibrid luxusautójából is sportmodellt faragott a Lexus
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavaly bemutatkozott ötödik generációs LS-ből F Sport modell is készült. Ráadásul nem is az ikerturbós LS 500-ból, hanem a jobban fogyó LS 500h-ból.
Tavaly mutatkozott be, menetpróbáján Ománban, s a hazai teszten is meggyőző volt a Lexus LS. Bár egy luxulimuzintól legtöbbször nem várjuk el, hogy sportos jelleget mutasson, az LS F Sport modellje nem sikerült rosszul.
Ami ugyanis a többi LS orrán krómozott, az az F Sportén fekete, s ez a váltás nem feltétlenül kellemetlen, na nem mintha bármelyik is egyszerűen tisztán tartható lenne. A külsőt továbbá egyedi, 20 colos és tízküllős F Sport öntött alumínium könnyűfém felnik és egyedi, krómozott helyett szintén fekete lökhárító- és küszöb-díszcsíkok is egyedivé teszik. A Lexusnál a sportosítás persze nem csupán az átszínezést jelenti, a hűtőmaszk esetén például CAD-operátorok csapata több hónapon át dolgozott azon, hogy a fekete színhez passzolóvá alakítsa azt, így az alapkivitel 5000 egyedi felülete helyett a hűtőmaszk itt több mint 7000 különböző apró felületet tartalmaz.
Az átalakítás természetesen a műszakiságot is érintette, a hajtáslánc mondjuk pont nem változott, a V6-os benzinesen alapuló hibridrendszer teljesítménye továbbra is 359 lóerő, de a menetdinamikai rendszer például kapott szoftveres frissítést, s a fékek is nagyobbak lettek, a tárcsák elöl 400x36, hátul 359x30 mm-esek, hat illetve négy dugattyúval.
A beltérbe F Sport logóval kerülnek az alapáron perforált bőrrel borított ülések, amelyek 28 irányban állíthatók motorosan és pneumatikusan; ülőlapjaik hossza és oldaltartásuk egyaránt változtatható. A műszeregység itt is az először az LFA sportkocsiban látott oldalra csúszó gyűrűs és persze változtatható képű. A kormánykerék vaskos karimájú és F Sport logós, teljes egészében lyuggatott bőrrel borított, ami sokkal jobban illik a sportos hangulathoz, meg persze a valódi vezetéshez is, mint a többi LS-hez elérhető fabetétes. A karima vastagságát persze nem hasra ütéssel állapították meg a Lexusnál: a kormány karimájának profilja megegyezik azzal, amit az LC kupéhoz fejlesztettek ki egy Takumi mesterpilóta visszajelzései, valamint tenyérnyomási mérések részletes kielemzése alapján. Az F Sport csomagot egyedi gázpedál, lábtámasz és váltókar teszi teljessé, az exkluzív tetőkárpit pedig finom tapintású Alcantara-szerű (Ultrasuede) anyagból készül, természetesen fekete színben.