Ezzel az olcsó platóssal törne borsot a Ford orra alá a Ram

Egyre nagyobb a csata a 10 millió forint alatt pickupok piacán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lefelé bővítette kínálatát a Ram, az új Rampage a Ford Maverick legnagyobb konkurense lehet.

Egyre nagyobb a nyüzsgés az olcsó platósok piacán. A 2021-ben bemutatott és roppant népszerű Ford Maverick mellett a Hyundai a Tucsonra épülő Santa Cruz típussal van jelen a szegmensben, de ide sorolható a Toyota Tacoma is. Az autók közös jellemzője az 5 méter körüli hosszúság, a négyajtós felépítés és 30 ezer dollár alatti indulóár. A jó ár/érték arány miatt a vevők is kedvelik az ilyen modelleket, érthető, hogy a Ram sem szeretne kimaradni. A brazil gyártású Rampage a helyi piacon már június óta fut, hamarosan az Egyesült Államokban is összemérheti tudását a konkurenciával. Az 503 centi hosszú modell külseje nagyon hasonlít az 1500 típushoz, ami nem véletlen, a Ram a nagyobb testvér népszerűségét szeretné itt is viszontlátni. Minél robosztusabb, szögletesebb benyomást keltenek a platósok, annál kelendőbbek, emellé is húzhat egy pipát a Ram. Mivel a Stellantis óriási olvasztótégelyéből származik a Rampage, így hajtás és a padlólemez is az Alfa Romeo/Jeep vonalról érkezik. A dél-amerikai piacon kétliteres Multijet dízelmotorral (170 LE) is kérhető, de vélhetően ez nem jut el az amerikai piacra. Helyette egy kétliteres turbós négyhengeres lehet a befutót (272 LE), de később a cégcsoport plug-in hibrid hajtásláncának megjelenése sem kizárt.
Hirdetés
Ebben az olcsóbb szegmensben nagyon fontos tényező az ár, így a sikerhez alacsony számok is kellenek. A Ford Maverick 23 400 dollárról (8,4 millió forint) indul, a Hyundai Santa Cruz esetében 26 650, a Toyota Tacománál 28 600 dollár a minimum ár, várhatóan ide lövi be a Ram is az árcédulát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.09.17. at 17:34
    Permalink

    “Lefelé bővítette kínálatát a Ram, az új Rampage a Ford Maverick legnagyobb konkurense lehet…
    … roppant népszerű Ford Maverick mellett a Hyundai a Tucsonra épülő Santa Cruz típussal van jelen a szegmensben, de ide sorolható a Toyota Tacoma is. ”

    Az írás szerzője honnan vette azt a baromságot,hogy a Maverick osztályának legnépszerűbb modellje,a Tacoma meg a futottak-még kategória?!
    Nézzük az idei számokat a carfigures.com oldalról:
    Tacoma:

    “How many Tacoma did Toyota sell in 2023?
    Toyota sold 159 102 Tacoma in 2023. (From Jan – Aug 2023)”
    2022-es eladás: 215 ezer darab.(U.S.A.)

    Maverick:
    “How many Maverick did Ford sell in 2023?
    Ford sold 56,047 Maverick in 2023. (From Jan – Aug 2023)”
    2022-es eladás: 74 ezer darab.(U.S.A.)

    Évek óta az U.S.A.-ban a Toyota Tacoma a piacvezető a közepes,pick-up jellegű kisteherautóknál,de úgy néz ki,hogy valaki v. lusta v. fogalmatlan,hogy erről tudjon és ekkora MARHASÁGOKAT leírjon a hülyék magabiztosságával még most is,amikor ezt internetes kereséssel 23 másodperc alatt kilehet guglizni BÁRMILYEN ADATOT.

Vélemény, hozzászólás?