Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!
Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!
A legerősebb mai Opel, ő a Grandland X Hybrid4, 300 lóerővel és 520 Nm nyomatékkal (Fotó: Dani Heyne)
Fekete tetővel, fekete gépháztetővel és mindenképp 19 colos felnikkel érkeznek a hibridek; a Fekete-erdőben autóztunk velük
Változatlan külméretek, 4,5 méter alatti hosszal, de meglepően tágas utas- és csomagtérrel
A részint elektromos, rövidebb távokat elektromosan is megtenni képes modellek nem csak fogyasztást csökkentenek, hanem azt is lehetővé teszik, hogy a mai emissziós korlátok mellett erős és élvezetesen vezethető autók is készülhessenek, a Fekete-erdőben vezetett Grandland X Hybrid4 pont ilyen.
Megvan, hogy ma már az Insignia GSi 2,0 literes turbómotorja is csökkentett, 230 lóerős teljesítménnyel készül, miközben a Grandland X Hybrid4 teljesítménye 300 lóerő, csúcsnyomatéka 520 Nm? Nem a legyek hordják ezt össze. A PSA önmagában is kellemes, 180 lóerős 1,6-os (kettős megfúvású turbós) benzinmotorja ide már 200 lóerővel kerül, hozzá egy 81 kW-os (110 LE) villanymotor közbeiktatásával csatlakozik az elektronikus vezérlésű 8 fokozatú Aisin automata váltó, a hátsó tengelyhez pedig az elsőnél is izmosabb, 83 kW-os (113 lóerős) villanymotor került.Több mint korrekt a belső szélesség, az ülések akár AGR tanúsítványos ergonomikusak, kényelmesek és kellően magasra építettek (Fotó: Dani Heyne)
Elöl-hátul bőséges a helykínálat (Fotó: Dani Heyne)
WLTP ciklus szerint 59, NEDC alapján 69 kilométer az emissziómentes hatótáv, így az első 100 kilométerre vetített kombinált fogyasztási érték mindössze 1,3-1,4 l/100 km. Ugyanakkor nem kell külön autó vagy matekozás a hosszabb távokhoz.
Dízelesen jelentős hatótávot persze ne várjunk a 43 literes üzemanyagtartállyal, ám a 209 kilométeres tesztút (kijelző szerinti) 6,9 l/100 km vegyes fogyasztásával adódó bő 600 kilométeres azért már bőségesen élhető, ahogyan a 390 literes, ülésdöntéssel sík padlós és 1,5 köbméter fölé bővíthető csomagtér is.Az összkerekes hibrid döbbenetesen jól mozgatja az amúgy nem szerény, 1,8 tonnás saját tömeget, a 0-100 km/órás sprint mindössze 6,1 másodperc (Fotó: Dani Heyne)
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4477 | 1906 | 1609 | 2675 | 390-1528 |
Jelentős az összekerekes verzió felára, hiszen itt a hátsó kerekek hajtása többlet erőt is jelent, ráadásul a Hybrid4 csakis a két leggazdagabb felszereltséggel kapható
A villanymotoros Grandland X alapból mindig elektromos üzemben indul, ha rajta múlik, elektromosan megy.
Emissziómentesen is elég erős, de egy padlógázas gyorsításra azért beindítja benzinmotorját, nem mellesleg különféle menetmódokat is kínál. Az „Electric” mellett még a „Hybrid” is a takarékosságot szolgálja, de ez már a benzinmotort is beveti, ha úgy látja optimálisnak. Nem mellesleg e-Save, azaz akkutöltés-megtartás is állítható, 10 vagy 20 kilométerre elég áramot menüből kapcsolva tartalékolhatunk, ha például tudjuk, hogy utunk során lesz egy városi szakasz, amit elektromosan lenne majd jó megtenni. Van továbbá 4WD mód állandó összkerékhajtással (135 km/óráig használható) és Sport, amikor minden motor minden erejét kihasználhatjuk. A stop-start természetesen észrevétlenül működik és már lassulás közben megállítja, szükség esetén pillanatok alatt újraindítja a benzinmotort.Az Apple CarPlay/Android Auto kompatibilis központi kijelző statisztikája újraindításkor nullázódik, a fedélzeti számítógép pedig csak a benzinfogyasztást mutatja, 209 kilométerre nem csak közel 14 liter benzint, hanem 12 kWh körüli áramot is elhasználtunk, igaz, megkóstoltuk a 300 lóerő adta dinamikát is
Grandland X Hybrid | Grandland X Hybrid4 | |
Benzinmotor | ||
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Teljesítmény [LE] | 180 (6000) | 200 (6000) |
Nyomaték [Nm] | 250 (1650) | 250 (1650) |
Nyomaték - átemeneti túltöltéssel [Nm] | 300 (3650) | 300 (3650) |
Villanymotor elöl | 81,2 kW, 320 Nm | |
Villanymotor hátul | - | 83 kW, 166 Nm |
Rendszerteljesítmény [kW/LE) | 167/225 | 221/300 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | n. a. | 6,1 |
Végsebesség [km/h] | n. a. | 235 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | n. a. | 1,3-1,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | n. a. | 34-36 |
Saját tömeg [kg] | 1875 | 1875 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2235 | 2350 |
Alapár [Ft] | 13 130 000 (Enjoy) | 14 630 000 (Innovation) |
Kellően nagy, 390 literes maradt a csomagtér, aljában van rekesz a töltőkábeleknek, az ülésdöntés egyszerű, sík padlót adó, a Grandland X hibridként is praktikus
Type2 csatlakozóval és az opciós 7,4 kW-os fedélzeti töltővel akár nem egész 2 óra alatt is feltölthető a 13,2 kWh-s akkumulátor. Az elektromos légkondicionáló a zárakhoz hasonlóan távirányítással, okostelefonos alkalmazásból is vezérelhető
tökre bírom, hogy mindenhol úgy állítják be, hogy spórolsz az üzemanyagon egy csomót. Csak épp az nincs feltüntetve, hogy majd a villanyszámládon viszontlátod az összeget (erről egyszer érdemes lenne cikkezni, konkrét számokkal). Arról nem is beszélve, hogy akinek nincs garázsa, az bizony lassacskán drágán tudja majd tölteni valamelyik belvárosi töltőállomáson. Az sem mellékes, hogy több millió forinttal drágább ez a hibrid, egy sima benzinesnél, vagy dízelnél (tudom azok nem 6,1 alatt vannak százon). Meg lehet nézni hány év múlva hozza vissza ezt az árat a hibrid…
Ha csak az autót nézem, akkor amúgy pöpec, főleg ez a menetdinamika, bárcsak lenne az Insigniából is
Bizonyára jó termék ez az átemblémázott Peugeot. Azt elfelejtik az újságírók, hogy egy mai átlag család -, pláne vidéken-,sajnos nem tud 6 millió Forintot költeni egy autóra. Miért akarják lenyomni a torkomon, ha új autót veszek, akkor köteles vagyok, egy kismotoros turbós autót venni 1.0 , 1.2, (1.4 liter), emelt hasmagassággal /ami engem pl. kifejezetten irritál /, az ára: 8 millió Ft, és a szervízben hagyjam ott a fizetésem felét minden alkalommal?!
Nem tudom ez hova vezet, de azért az érdekes pl., hogy a most futó Honda Jazzból már nincs hybrid, mert értelmetlen a gyártása, mivel már nem okoz fogyasztáscsökkenést a hybrid mivolta, és drága a gyártása is. Az is érdekes, hogy a Nissan Juke belépőmotorja újra 1.6 szívó benzin, nem 1.4 turbo.