Íme a Dacia Dakar-csapatának logója, illetve az autó, amellyel nekivágnak a versenynek
2024-ben merész lépésre szánta el magát a Dacia, az Ultimate T1+ kategóriában indulnak a Dakaron. A Dacia Sandriders névre keresztelt csapat a Manifesto tanulmányautó továbbfejlesztett változatával indul, amelyet kreatívan Dacia Sandriderre kereszteltek. Mivel a tökéletes versenyautó megalkotása volt a cél, ezért nem egy utcai Dacia modell átdolgozását választották.
A csővázas karosszéria és a szénszálas külső elemek egy szintetikus üzemanyaggal működő, 3,0 literes, V6-os elrendezésű, ikerturbós, 360 lóerős és 539 newtonméteres csúcsnyomatékkal bíró motort rejtenek. a hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó természetesen összkerék-meghajtással társul, a 17 colos alufelniken a szabályozásnak megfelelően 37 colos terepgumik feszülnek. Az autó érdekességei közé tartoznak a mágneses karosszériaelemek a könnyebb verseny közben történő szerelhetőség érdekében.
A műszerfal moduláris elemekkel teli, teljesen testre szabható
Az autó beltere teljesen testre szabható, az ülések és a beltérelemek anyaga is hozzájárul a kabin tökéletes hőmérsékletéhez, ami elengedhetetlen a sivatagi körülmények között. Azt már korábban megtudhattuk, hogy igen komoly nevekkel büszkélkedhet a Dacia csapata sofőrök terén, Cristina Gutierez és Sebastien Loeb ülhet majd a Dacia modellek volánja mögé. Az autót a sofőrök aktív közreműködésével fejlesztették, első alkalommal élesben versenyezni a csapatot pedig 2024 októberében, a Rallye du Maroc, avagy a Tereprali Világbajnokság marokkói versenyén láthatjuk majd.
Még idén kiderül, hogy mire képes a két nagy nevű pilóta a Dacia versenyautójával