A szinte teljesen magyar gyártmányú Volvo, amelyet akár Csepelnek is nevezhettek volna (fotó: Kisalfold.hu)
Az 1900-as évek önkényuralmi Magyarországáról számtalan rettegett autót lehetne felsorolni, hiszen akkoriban egyetlen rossz mondat is elég volt ahhoz, hogy éjjel megjelenjen a "fekete autó". A Kádár-rendszerben már kevésbé volt elterjedt ez a szokás, így ebből az időszakból kevésbé félelmetes járművek is fennmaradtak. Egy kiemelkedő példány közölük az a Laplander, amely jelenleg a győri Volvo múzeumban található szinte eredeti állapotában.
Juhos Sándornál, a kollekció tulajdonosánál aligha ismeri bárki jobban a konkrét járművet, hiszen ez volt a gyűjteményének az első darabja, és az évek során kínosan ügyelt rá, hogy a lehető legjobb állapotban maradjon fent majdnem úgy, ahogyan Kádár János hagyta. Az egykori pártvezér a videóban szereplő Laplanderrel járt vadászni, de nem csak emiatt értékes a svéd márka nevével fémjelzett modell. Bár elsőre apróságnak tűnik, mégis fontos, hogy ezen kívül csupán egyetlen egy példányban található meg a Csepel autógyár leltárszámát jelző plakett - a másik ilyen Laplander szintén az akkori kormányhoz köthető, ugyanis azt Czinege Lajos használta. A Kisalföld videójában nem csak a jármű történetére derül fény, hiszen a tulajdonos elárulja, miért inkább magyar, mintsem svéd ez a Volvo, elvégre a hajtásláncon kívül szinte minden egyes alkatrészt itthon gyártottak hozzá.
Az „aljas, népnyúzó, elnyomó diktátor”!
Vadászni járt?!!!
Bezzeg „szegény” „királyunk”, épp hogy éldegél a csáláddál!