Valódi terepjárót és hibrid szabadidő-autót is kínál hétülésesként a Toyota, nagyon hasonló áron
Nemrégiben számoltunk be arról, hogy az idei évben átvette a nagycsaládos modellek piacának vezetését hazánkban a Toyota (
lásd itt). Legnagyobb példányban a legolcsóbb hétülésesüknek számító Proace City Verso fogy, ám ha a hétüléses terepjárókról beszélünk, megkerülhetetlen az idén augusztusban már 70. életévébe lépő Land Cruiser, ami bár az évtizedek során lényegében luxusautóvá fejlődött. Ugyanakkor ma is egy kőkemény, létraalvázas terepjáró, ami felezőáttételes osztóművén keresztül a 2,8 literes (204 LE, 500 Nm) motortól több mint 1000 Nm nyomatékot is képes az egyes kerekhez továbbítani. A terepjárást továbbá zárható hátsó differenciálmű is segítheti temérdek elektronikán túl. A friss Land Cruisert már teszteltük is (
lásd itt), továbbra is hozza az érzést, hogy bármikor, bárhova képes eljuttatni utasait. A Land Cruiser alapáron hétüléses, kínálata az eleve jól felszerelt Prado verzióval, kézi váltóval 16,87 millió forinttól indul, felárért az is kérhető 6 fokozatú automatával, ami az összes többi verzióhoz alapáras már. A nagycsaládos vásárlók 14,37 millió forinttól vihetik haza a terepjáróikont.
Hét évtizedes múltjával terepjáróként megkerülhetetlen a Land Cruiser
A Land Cruisernél is nagyobb jelentőségű az európai piacon hivatalosan most először megjelenő Highlander, a Toyota csúcsméretű és csúcsteljesítményű hibrid modellje. Ezt ugyan még nem teszteltük, de
egy márkakereskedői próbán már túl vagyunk. Az önhordó karosszériás, TNGA-K platformos hétüléses a RAV4-hez hasonló műszakiságú, de 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotorja és első villanymotorja is nagyobb teljesítményű, így összesen 248 lóerős teljesítményt ad a mindenképp e-Four, azaz hátul villanymotoros összkerékhajtású és e-CVT automataváltós, csaknem 5 méter hosszú SUV. Alapára nagyon hasonló a Land Cruiseréhez: 16,7 millió forint, azaz a nagycsaládosok 14,2 millió forintos belépővel kalkulálhatnak. E modellből komoly keresletre számít a kivonásokkal tisztított számok alapján a teljes piacot vezető Toyota. A kezdeti - jelentős - érdeklődés alapján az idei évben 350 példány értékesítését tervezik, amivel alighanem meghatározó lesz, nem csak a hétüléses modellek piacán, a nagyméretű szabadidő-autók sorában is.
A Toyota legnagyobb méretű és teljesítményű hibrid modellje a Highlander
“ami felezőáttételes osztóművén keresztül a 2,8 literes (204 LE, 500 Nm) motortól több mint 1000 Nm nyomatékot is képes az egyes kerekhez továbbítani.”
Óó bánatos pacifütty! A fizika meg elment… vadászni!
memegenerator.net/img/instances/53716583/you-think-physics-is-a-motherfucking-game.jpg