A kutatás előtt azt feltételezték, hogy a fiatalokat jobban érdeklik a villanyautók
Már az autópiacon is a Z generáció tagjai jelentik a jövőt a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkákért felelős marketingmenedzsere, Horváth Judit szerint -
írja a Világgazdaság. A Z generáció a világ egyes területein elfogadottak szerint az 1995 és 2009 között születetteket, míg máshol az 1997 és 2012 között születetteket jelenti. Ebből a generációból merítettek 350 fiatalt egy kutatáshoz, amelynek keretei közt elsősorban a Z generáció autóvásárlási szokásaikra voltak kíváncsiak.
A megkérdezett fiatalok 60 százaléka rendelkezik saját autóval, ám ezek nagyjából háromnegyede legalább 15 éves használt.
A felmérés alapján a fiatalok harmada szeretne új autót vásárolni a jövőben, de jelenleg nem engedheti meg magának. Az előzetes feltételezéssel ellentétben azonban az autó márkája nem igazán érdekli a Z generációt, ők is inkább árérzékenyek Magyarországon, akárcsak az idősebb vásárlók.
A fiatalok egyharmada szeretne a jövőben új autót, de jelenleg csak használtra futja
A kutatók feltételezéseivel ellentétes eredményt hozott továbbá az online vásárlással kapcsolatos kérdés: a megkérdezettek 71 százalékának fontos a személyes benyomás és az áhított autó előzetes kipróbálása, így szóba sem jöhet, hogy interneten rendeljék meg a kiszemelt négykerekűt. Nagyobb meglepetés volt viszont, hogy hiába vannak tisztában a fiatalok a klímaváltozással és az elektromos átállással, mégsem preferálják az elektromos járműveket, helyette nemes egyszerűséggel
azzal járnak, amihez olcsón hozzá tudnak jutni.
Érthető okokból a fővárosi fiatalok körében a tömegközlekedés is gyakrabban merül fel alternatív opcióként, ám vidéken akár a kisebb távokra is inkább autóba ülnek a megkérdezettek. A villanyautók iránt mutatott, alacsony érdeklődés összhangban áll a Használtautó.hu adatsorával is, ami viszont nem tett különbséget a lakosság különböző rétegei között.
Az ide kattintva olvasható közleményből egyértelműen kiderül: bár nőtt a kereslet a villanyautókra, a számok továbbra is elenyészőek, a magyarok még mindig a benzines és dízelüzemű járműveket preferálják.
Használtan sem a villanyautókat választják a fiatalok
„A megkérdezett fiatalok 60 százaléka rendelkezik saját autóval, ám ezek nagyjából háromnegyede legalább 15 éves használt.”
Ugyan mi az istenből vennének?
A fityisz évente felezi a pénz vásárlóértékét.
Akinek esze van és teheti, elhúz innen.