Ezt süsd el, ha jót akarsz – Klímatisztítás gombnyomásra
Fizetett hirdetés
Egyszerű megoldás a klíma tisztán tartására – Würth Quick Fresh Active
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokan úgy vélekednek, hogy az autó kényelmi funkciói értük vannak, azzal nincs is teendő. Pedig van, főként egészségünk megőrzése érdekében!
Ahány autótulajdonos, annyiféle hozzáállás, de érdemes mindenkinek legalább annyit észben tartania, hogy a karbantartás és az ápolás fontos. Komoly bosszúságoktól menthetjük meg magunkat azzal, ha időben, de inkább idő előtt elvégezzük a jelentősebb karbantartásokat a motoron, futóművön, karosszérián, de érdemes az apróbb részletekre is gondolni, méghozzá az autó kényelmi funkcióira. Ma már az új autók nagy százaléka légkondicionálóval szerelt, a használtpiacon is ezek a leginkább keresettek, s ott is bőséges a kínálat belőlük, az elmúlt 15 évben már a legtöbb modellt felszerelték légkondicionálóval. Sok esetben még fontosabb az elektromos ablaknál is, ami egy teljesen érthető szempont.
Kellemes hőmérsékletű autóban ülve nem csak az utazás kényelmesebb, de a vezetés is sokkal biztonságosabb.
A klíma viszont messze nem annyira gondozásmentes, mint azt sokan gondolhatják, a rendszer tisztítása és tisztán tartása nagyon fontos, leginkább az általa fújt levegő minősége, ezáltal az emberi szervezet épségben tartása érdekében.A klíma és a szellőztetés több bonyolult alkatrészből áll, melyek együttesen igénylik a karbantartást. Klímaszezonnak alapvetően a nyári hőséget tartjuk, és ez nagyjából igaz is, ám messze nem csak ilyenkor használandó.
A légkondicionáló rendszeres működtetése fontos része a rendszer karbantartásának is,
így ne csak nyáron, de az év többi időszakában is használjuk bátran. Télen is erősen ajánlott néha bekapcsolni, egyrészt pillanatok alatt párátlanítja az utasteret, másrészt több tévhittel ellentétben fűtésre is használható. Ezek mellett pedig a legfontosabb, hogy a motorra szíjhajtással csatlakozó klímakompresszort ilyenkor működtetjük és ellátjuk megfelelő kenéssel, melyek nem hagyják kiszáradni a tömítéseket, ezzel pedig jelentősen kihúzható az egyébként költséges alkatrész élettartama. Ez váratlan kiadásoktól óvhat meg, a klímarendszer csöveinek tisztán tartása pedig a légúti betegségektől.Mivel a folyamat közben jelentős páralecsapódás is képződik, az a levegőből kivont szennyeződések miatt különböző lerakódásokat hozhat létre a szellőzőrendszerben. Gombák telepedhetnek meg, illetve penész, ami a kellemetlen szag mellett spóráit szórva különböző betegségekhez vezethet. Ha tehát feltűnően büdös, állott szagot áraszt az autó utastere, miközben megy a klíma, nagy eséllyel ideje lenne kitisztítani. Erre mutatunk most egy viszonylag egyszerű megoldást, mely a lehető legkisebb lépés annak érdekében, hogy jól érezhessük magunkat. A Würth jóvoltából próbáltuk ki a konyhanyelven csak bombaként emlegetett klímatisztító sprayt.
Járó motornál kapcsoljuk a szellőzés erejét a legmagasabb fokozatra, a hőmérsékletet minimumra, a klímát pedig kapcsoljuk ki.
Az apró flakont helyezzük olyan pontra, ami viszonylag messze van a műszerfaltól és a plafontól, mert a hatóanyag károsíthatja főként az elektromos alkatrészeket. Ez a pont lehet a hátsó ülések előtti padló, kardánalagút, vagy a középkonzol hátsó pontja. Nekünk a Yarisban tökéletesen elfért a kézifék melletti vízszintes placcon, már csak el kellett sütni. Kattanásig nyomjuk le a szórófej melletti gombot, ilyenkor az reteszel, azonnal szálljunk ki, csukjuk be az ajtót és hagyjuk magára úgy 2-3 percre. A flakon teljesen kiürül, ezt láthatjuk is az ablakon keresztül, egy-két percre még hagyhatjuk ezután is járni a ventilátort, majd nyissuk ki az összes ajtót és szellőztessük ki az autót alaposan.Fontos természetesen, hogy a flakont alaposan rázzuk fel előtte, mivel aeroszolos termékről van szó. A művelet után pedig azonnal töröljük le nedves ronggyal azt a felületet, amire mégis került az enyhe permetből.
Az eredmény friss, citrusos illat, ám fontos, hogy ez nem csak a kedélyünk, de a levegő minőségének javulását is jelenti.
A Würth kis eszköze minimális beruházás tekintve, hogy mi az eredmény. Ezt egyébként félévente érdemes elvégezni, hogy hosszan baktériummentes legyen a rendszer. Az eljárás egyszerű és fontos, hogy nem igényel szinte semmiféle felkészülést. A Würth terméke[/url] magánszemélyeknek is elérhető az ország 10 pontján található kijelölt shopokban és bemutatótermekben. Ennél persze komolyabb klímatisztítási folyamatok is szükségesek lehetnek régebbi autóknál, de egy ilyen eszköz rendszeres használatával hosszan tisztán tartható a rendszer.
Ha klímázunk és kiszállás előtt legalább 5 perccel kikapcsoljuk, majd erős légárammal lefújatjuk a nedvességet, nagy részben megelőzhető a szag.
Én 3 havonta átgőzölöm a rendszert, 100%-ban vegyszermentes (munkám során találkozok eléggel), csak ioncserélt víz kell hozzá – nameg egy gőztisztító.
Oké ez egy reklám,de egyszer csinálhatnátok egy tesztet vagy valahogy megvizsgálni hogy az-az 1dl permet 2-3 m3 levegőben felhígúlva tényleg van e fertőtlenítő hatása vagy csak egy egyszerű illatósító.Ergo: pénzkidobás,átverés-e !
Az MSDS szerint 12% etil-alkohol a hatóanyag, 100ml térfogatnál ez ugye nem jelentős mennyiség, a benne található ezüst meg szóra sem érdemes.
Én ennél többet fújnék a hatékony fertőtlenítés érdekében, de mivel ez a termék csak gyorssegély, nem kell többet várni tőle.
Igen, 70% etil-alkohol tartalom kell. Egyébként én más biocid összetevőt keresnék a adatlapon ( kis kereséssel PDF-ben elérhető), ha ilyen nincs, akkor felejtős, mert csak illatosító lesz…Azt viszont nem értem, hogy miért írják egyes termékeknél, hogy kell a belső keringetés és nem kell a klímának mennie. Másokon kell a klíma. Én 2-t tettem be, egy ilyet, meg egy amolyat…és bekapcsoltam a klímát…
Az otthoni klímát én 85% etanol+ 15% izopropanollal tartom csíra mentesen (így árulják készen kb 600 forint/liter), szezonban havi egyszer a filter mosása közben befújom a lamellákat és a ventilátor hengert, várok kb 10 percet majd csak utána fújatom le róla a maradék alkoholt. Szó szerint alkoholbűz van, mondjuk nem is ezen fogok spórolni, kb 100ml-t szoktam kifújkálni ilyenkor. 7 éves a készülék, teljesen szagmentes.
Autónál is gondoltam erre a megoldásra, hogy a szívó oldalon beporlasztom az alkoholt, csak félek, hogy a műanyagokban kárt tesz/tehet az alkohol, de mivel nincs rá szükség, nem a saját autókon fogok kísérletezni.
Amit nem tudok, mivel nem vagyok klímás: ha belső keringetés van, a levegő attól még keresztül halad a bordákon, nem? Mert ha igen, akkor kikapcsolt klíma esetén is van értelme fertőtleníteni ilyen bombás módszerrel, máskülönben tényleg be kell kapcsolni a klímát.
Nekem eddig ez a módszer vált be a legjobban otthoni körülmények között: https://youtu.be/wka3sM1cm0s
Karosszérián használva sem kell gyurmázni soha, oldószer sem kell a kátrányhoz, csak sajnos a waxot is azonnal leszedi, évente max egyszer szoktam, pár liter ioncserélt víz és néhány mikroszálas kell csak.
Én azt hittem a klímát bekapcsolt állapotban kell ezzel a sprayvel tisztítani. Az baj ha úgy van használva, hogy közben be van kapcsolva a klíma?
Igen, most néztem utána és ezeket bekapcsolt klímával ajánlják.
Minden gyártó más hatóanyagokat használ, ehhez a Würth termékhez világos használati utasítást adnak, amiben ki van emelve, hogy kikapcsolt klímánál kell elvégezni a tisztítást, de a tesztet nem egyedül vegeztem, hanem a Würth egyik képviselőjével, így az utasítás hiteles.
A bombáknak akkor van értelme, ha Belső keringetésre kapcsolunk, ez a leírásból kimaradt!
Ott van pedig, képaláírásként.
“Kapcsoljuk ki a klímát és állítsuk belső keringtetésre a rendszert” Na innentől értelmetlen a dolog. Minden klíma bekapcsol belső keringetésen.
“Minden klíma bekapcsol belső keringetésen.”
Ezt miből gondolod?
Olyat már láttam, hogy maximális hűtésre kapcsolva bekapcsol a belső keringtetés is, hogy ne a kintről beszívott forró levegő hűtésével küzdjön a rendszer de ennek is csak akkor van értelme, ha a utastérben nem 60-70 fokos levegő van.
Olyat még nem láttam, hogy belső keringtetésre kapcsolva elindulna a klíma. Pedig vezettem már pár autót. Az enyém pl. nem így működik. Octavia2, tehát akkor Golf5, Jetta, SEAT Altea, Toledo is ugyan így működik.