Íme az új Model S: kívülről nincs sok új a nap alatt, a komoly változások a lemezek alatt rejtőznek
A 2021-es Model S külsejét vizsgálva valószínűleg senki sem gondolná, hogy ez egy komolyabb facelift, sőt, bizonyára sokan észre sem veszik majd a különbséget, amíg be nem ülnek az autóba. Jelentős változásnak az átdolgozott első lökhárítók és az új, modernebb felnik nevezhetők, így nem csak távolról maradt felismerhető, hogy ez bizony a Model S. Itt tartanám fontosnak megemlíteni, hogy bár mostanra azért kicsit kikerekedik a sorból, a durva élek hiánya és a szépen elsimított vonások ellenére még mindig modernnek hat a közel 10 éve töretlen sikerű típus formaterve.
Az utastérről már nem mondható el, ami az autó külsejéről: az továbbra is egyértelmű, hogy egy Teslában ülünk, de hogy ez egy Model S, azt meg nem mondanám, ha nem tudnám. A központi kijelző immár fektetett formátumú, növelt felbontású
Az "igazi" változások az utastérben kezdődnek, ott már inkább generációváltásnak néz ki a dolog: nehéz elhinni, hogy egy frissítés ennyi újdonságot hozott. A korábban függőlegesen elhelyezett központi érintőkijelzőt például egy 17 colos vízszintes egység váltja, melynek nagyobb fényereje és jobb válaszideje mellett még a felbontása is megnőtt, méghozzá 2200x1300 pixelre. Ebből arra is következtethetnénk, hogy a dizájn és elrendezés a Model 3-hoz hasonlít, viszont itt megmaradt a vezető előtt elhelyezett műszeregység-kijelző, a központi továbbá fektetett formátumúra váltott. A hab a tortán viszont a leglátványosabb változtatás: a kormány.
A kormány igencsak futurisztikus - hogy ez előnyére válik-e az autónak, az majd csak a tesztvezetések során derülhet ki
A legtöbb frissítés és generációváltás során sokan elsiklanak ezen részlet fontossága felett, pedig a kormánykerék egy olyan alkatrész, ami nagyban befolyásolja az autóról alkotott véleményünket a használat során. Mi sem bizonyítja ezt annál jobban, minthogy szinte minden vásárlóknak szánt tesztautó véletlenszerűnek tűnő extrái közt ott van a kényelmesebb kormánykerék és váltógomb is. A Tesla jelen esetben tett érte, hogy senki se felejtse ki a listából a kormánykereket: úgy néz ki, mintha egyenesen egy űrhajóból, vagy legalább egy igen komoly versenygépből emelték volna át. Ránézésre mindenképp stílusos, de hogy használat közben milyen lesz a kényelme, azt még nem tudjuk. A kormánykérdéshez szorosan kapcsolódik az indexkarok kérdése. Mivel a fotókon ilyen alkatrészt nem látni, valószínűleg a kormányról vezérelhetjük majd az irányjelzőket is. Az utastér hátsó része sem maradt érintetlen, a legfeltűnőbb változás az első ülések közötti konzol végén elhelyezett, szerénynek nem nevezhető nagyméretű kijelző, amin akár játszhatnak is a hátul utazók. A mobil- és laptop töltési lehetőség, a 960 wattos és 22 hangszórós audiorendszer, valamint a háromzónás és HEPA-szűrős klíma már csak a cseresznye a hab tetején.
Hátul senki sem unatkozik majd, a Tesla szerint ugyanis a nagyteljesítményű számítógép és a wireless kontroller utazás közbeni játékélménye az otthoni konzolokéval vetekszik
A frissítéssel járó legnagyobb újdonság viszont a felszereltségi csomagok közt keresendő. Bár technikai változás még nincs, átnevezték a Performance csomagot Plaid kivitelre. Továbbá bejelentették, hogy még idén érkezik a Plaid+, ami még az eddigi csúcsmodellnél is elmebetegebb teljesítményre lesz képes. Ez már tartalmazza majd a legújabb fejlesztésű, közel 850 kilométeres hatótávot ígérő akkucsomagot és olyan motorokat, amelyek képesek lesznek az autót kevesebb mint 2 másodperc alatt százig repíteni.
Így néz ki a frissített változat a számítógépes grafikán, több irányból - közel 10 éves kora ellenére a formaterv még mindig megállja a helyét, főleg így, a facelift után
És hogy mindez mennyibe fog kerülni? A faceliftes Model S alapára Németországban 86 990 euró, ami 31,3 millió forintnak felel meg. A Plaid kivitel 116 990 eurótól, azaz 42,1 millió forinttól indul, a várva várt Plaid+ pedig már az 50 millió forintos határt is átlépi a maga 139 990 eurós árcédulájával.