Ezt nem a faroq csóválja!
Slágergyanús - Skoda Karoq 1.5 TSI ACT DSG teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gondolom mindenkinek megvan, amikor meghall egy dalt és tudja, hogy az sláger lesz. A ráncfelvarráson átesett Skoda Karoqkal is ez a helyzet. Érezni, hogy nagyot fog menni.
A Karoq a facelifttel kapott, a Kodiaqéhoz hasonló, hatszögletű hűtőráccsal ugrik a kompakt SUV kategória leuralására
Úgy tűnik, hogy a facelift tervezéséhez, egy fokkal felszabadítóbb dolog szólhatott.
Ahhoz, hogy valami meggyőzzön, több kell némi színnél, de a Főnix narancs metál fényezés nagyon megéri az érte kért 379 ezer forintot
Az extralistáról a három kedvencem: LED mátrix fényszórók, a parkolás-, és a Simply Clever csomag
Megkapta a Kodiaq hatszögletű hűtőrácsát, amivel sokkal “elszántabb” hatást kelt az eleje, az új lökhárító is ráerősít erre. Az alapáron 17 colos, új (leszedhető aero takaró elemekkel ellátott) felnik is remekül állnak alatta.
Bár a forma kicsit bakancs, ez egy igazán időtálló, nehezen fáradó dizájnnak tűnik
A hátsó lökhárító is kapott némi formai újítást, amivel sokkal határozottabbak lettek a vonalai. A hátsó lámpatesteket kecsesebbre rajzolták és LED megvilágítással szerelik. Még az irányjelző fény is végigfutva villan fel
A kasztnin megjelenő markánsabb vonalvezetés és a meghosszabbított hátsó légterelő még a légellenállásra is pozitívan hat
A facelift előtti belsőről én diplomatikusan annyit mondanék, hogy azért volt hova fejlődni. Nekem olybá tűnik, hogy ezt a Skoda is így gondolta, mert bár minőségileg nehezen lehetett kifogásolni a belteret, de egy bazaltkockába is több érdekesség szorult. Itt nagyon betalált az újítás. Kapott egy konfigurálható, digitális műszeregységet a régi, szerintem kicsit öreguras és puritán, analóg helyett, valamint új dekorbetéteket az ajtókra. A feláras, kétszínű ECO bőr (a „vegán bőr” mellett ez az új neve a műbőrnek az autóiparban) kárpitos ülések és a körbefutó és változtatható színű hangulatvilágítás nagyon feldobják a végtelenül praktikus kabint.
Az extraként választható kétszínű üléshuzat vagánnyá teszi az egyébként tágas belteret
A multifunkciós sportkormány jól mutat, jó a fogása és szerencsére fizikai gombok vannak rajta. Az ajtókra pillantva, megcsodálhatjuk az új, extraként választható, stilizált gyémántokat mintázó dekorbetéteket is, amik szintén feldobják a teret
Az infotainment nagyot fejlődött. Intuitív és tud Apple CarPlay-t, illetve Android Auto-t is. A korábbi analóg műszeregységet is egy kijelző váltotta fel
Ebben gigászi a Skoda. A Simply Clever csomaggal, amihez jár hátulra étkezőasztal, tablettartó, jégkaparó és esernyő is (mint később megtudtam, itt az anyósülés alatt van, nem az ajtóban), tiszta Rolls-Royce. Persze, emellett megszokott módon megkapjuk a világ összes tárolórekeszét: van a szélvédő alatt, van szemüvegtartó, a könyöklő alatt is egy óriási, variálható tér tátong, a kesztyűtartóba beleférne egy első generációs Renault Twingo. A 2,7 méteres tengelytáv miatt a beltér is nagyon tágas. Hátul 190 centi környékén is simán elfér bárki. Persze, itt kicsit kopogósabbak az anyagok, de hát kit érdekel, ha egyszer van étkezőasztal?
Az hagyján, hogy minden elfér benne, de a hátsó részt még munkaállomássá is lehet alakítani
Kutyások nagy kedvence lesz az autó. Az én 30 kilós ebem, ilyen könnyedén be tudott huppanni, fejedelmi helye volt a csomagtartóban
A kivehető csomagtérszőnyeg egyik oldala egy gumitálca a másik szokásos filces anyag, amit minden autóban megszokhattunk (további kép a galériában). A 60-40 arányban is dönthető üléseket hátulról is le tudjuk dönteni. Teljesen elfektetve azokat 1,6 köbméternyi rakteret kapunk
Ha egy autó igazán jó, akkor rendszerint esti autópályázások alkalmával szokott elfogni a fenti érzés. Ezt a Karoq is összehozta, még annak ellenére is, hogy az ízlésemnek kicsit kóválygós sávtartó asszisztenssel nem kötöttünk mély barátságot. Motorválasztás terén szerintem a tesztautóban lévővel járunk a legjobban. A 150 lóerős, 250 Nm nyomatékot tudó, négyhengeres benzinessel kifejezetten jól autózható, és nem is dízel, szóval pár év múlva kisebb lesz rajta az értékvesztés. Dinamikus gyorsításra képes, miközben autópályán és autóúton nagyon takarékos tud lenni. Bár én manuális váltóval venném (nekem nem ad hozzá 848 ezer forintnyit az összképhez), de a DSG váltóval észrevétlen teszi a dolgát a hajtás. Van pont annyi erő, amennyi kell. Igen intelligens és pontosan tudja, hogy mikor kell dinamika és mikor spórolhat. Nagyon érződik, hogy ez egy kiforrott kombináció.
Hagyd Ecóban!
Természetesen vannak különféle menetmódok. Név szerint eco, normal, sport és individual, (ami konfigurálható). Kipróbáltam mindet, hogy a sportot másnak már ne kelljen. Annál jobb viszont az eco. Tökéletesre programozták: városon kívül rendkívül takarékos, serényen kapcsolgat le két hengert, rengeteget vitorlázik, és ami a legjobb, hogy nem esik abba a hibába, mint oly sok másik autóban a hasonló funkció. Ha odalépnek, egyből veszi a lapot és elindul akkor is, ha “a Föld megmentése” közben szeretnénk előzni. A fogyasztásra is remek hatással van. Normál üzemmódban egy még épp legális tempóval való autópályázás 6,5 literes fogyasztással pörgött le, eco módban pedig majdnem egy literrel kevesebbel beérte. Országúton simán 4 liter körül eszik. Városban azért más a helyzet, és most sajnos 70%-ban ott használtam az autót. Az sem segített, hogy szinte minden napra jutott egy rózsadombi és/vagy hegyvidéki kör, amikor Budapesten voltam. Mindezt tetézendő a belvárosban is lakom. Ilyen körülmények közt, forgalomtól függően 9 és 12 liter közt kért normál módban, ecóban meg 8,5-10 közt. Ehhez jönne nagyon jól egy hibrid rendszer. A teljes teszt átlaga így természetesen magasabb is lett, mint elsőre gondoltam volna, a maga 8,3 literjével.
A menetmódot érdemes ECO-ban hagyni, így autópályán meglehetősen takarékos lesz, bár valószínűleg az orra miatt lehúzódnak előle
Nem fogom drágának nyilvánítani. Más majd úgyis megteszi, de én azért nem mondom ezt, mert az azt jelenti, hogy beletörődtünk, hogy itt nincs pénz. Habár 2019 óta Európa fő piacain[/url] 11 és 16% közti mértékben drágultak az új autók, ezt a kategóriát a kicsit szerencsésebben fejlődő országokban a lakosság túlnyomó része bőven megengedheti magának. Ezért is tarol ez a szegmens. A Karoq ár szempontból a középmezőnyben helyezkedik el a vetélytársak közt, minősége pedig példás.
Sok a minőségi és szép részlet
A külső extrák is sokad dobnak. Szálcsiszolt tetősín és kilépőfény is helyet kapott a tesztautóban
Szerethető kompakt SUV a Karoq
DSG – s Scala- t vezettem 500 km- t ( város, autópálya, országút.).Automatában 1200-1500-as fordulat között hagyja szenvedni a motort főleg emelkedőn, ha padlóztam akkor meg agyon pörgette.Kézibe meg sok a 7 fokozat, az első 3 igen rövid, és felfelé váltásnál későn ejti a fordulatot valamint több másodpercbe tellett a váltás is, lefelé váltásnál gyors volt.Nyugodt vezetéshez automatába amúgy szuper volt, én viszont maradok a manuális váltónál.Az újkori Skodák praktikusságban meg nagyon ott vannak.
Vannak hibái a DSG-nek ez tény. Eddig többnyire kézi váltós autókat vezettem, de már többet ér számomra a kényelem. Úgyhogy áprilisban rendeltem egy 1.5-ös DSG-s Scala-t. Sajnos még sokáig várnom kell rá… 🙂