Ezt kapják az amcsik Hilux helyett? Mutatjuk, mit tud a Tundra!

Bemutatkoztak a Toyota Tundra csúcsváltozatai a tengeren túl: lássuk, miről maradunk le!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kevesebb, mint 5,3 tonnát tud vontatni, mindemellett személyautós kényelmi funkciókkal és valódi terepképességekkel hódít Amerikában az új Toyota Tundra.

Idén huszonöt éves a Tundra, a kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztett, nagyméretű Toyota pickup, amely annak idején méretosztályában elsőként ötvözte a japán minőséget az észak-amerikai gyártásból adódó költséghatékonysággal. A modell egymást követő generációi rendre a kategória legmegbízhatóbb képviselőinek bizonyultak, ebből pedig egyenesen következtek a kedvező fenntartási költségek, valamint a kifejezetten jó értéktartás. A 2021-ben bevezetett, harmadik széria már arra az innovatív TNGA-F platformra épül, amely a bevált, robusztus létravázhoz a modern Toyota személyautók elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatásait társítja. A digitális műszeregységtől kezdve a vezeték nélküli szoftverfrissítésen át az előre telepített zenei streaming alkalmazásokig; a jelzőtábla-felismerő rendszertől a kormányzásba beavatkozó sávtartó rendszeren át a megállásra és ismételt elindulásra is képes adaptív tempomatig.
Hirdetés
Ezt a szolgáltatási arzenált a 2025-ös modellévre két fontos újdonsággal egészíti ki a Toyota. Az egyik a TRD Rally-csomag, amely sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét. Az elmaradhatatlan, kívül és belül egyaránt alkalmazott piros-narancs-sárga színvilág és a 18 colos TRD felnigarnitúra már előrevetítik a lényeget: vegyes használatú abroncsok, Bilstein lengéscsillapítók és masszív fenékvédő lemezek erősítik a modell terepalkalmasságát. Ehhez jön a GA-F platformból adódó Multi-Terrain Select terepüzemmód-váltó, a kissebességű terepezést támogató Crawl Control vezérlés, valamint az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű. Ha mégis inkább a komfortos országúti suhanás a cél, akkor egy másik újdonságot ajánl az amerikaiak figyelmébe a Toyota: a 2025-ös kivitelű Tundra nagy szenzációja, hogy az első ülések masszázsfunkcióval is rendelhetők. A 10 irányban motorosan állítható, finom bőrrel borított masszázsfotelek külön nyomkodják az alsó és felső testet, illetve több erősségi fokozatba kapcsolhatók, mindez közvetlenül a hatalmas, 14 colos érintőképernyőről vezérelhető. A funkció menet közben és álló autónál is használható, felszereltségi szinttől függően az alapfelszerelés részét képezi, vagy felárért rendelhető. Szintén fontos kényelmi újdonság, hogy a hátfal mostantól motorosan is felhajtható, eddig csak leengedni lehetett gombnyomásra. A GA-F platform másik hozadéka a kifinomult futómű: a Toyota Tundra elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést alkalmaz, hátulra pedig automatikus vagy kézi szintszabályozás funkcióval felvértezett légrugózás rendelhető, amihez adaptív lengéscsillapítás társul. Terephasználatra számos futóműopció közül választhatnak a vevők, a terepverseny-kategóriájú FOX lengéscsillapítóktól az egyedi fejlesztésű felső lengőkaron át a fent említett védőelemekig.
Hirdetés
A vontatást a pickup környezetét megmutató panorámakamera-rendszer, valamint a frissen bevezetett, vezeték nélküli utánfutókamera-rendszer segíti: ez utóbbi gyári beépítésű opcióként rendelhető, és nem áll másból, mint egy, az autó fedélzeti infotainment rendszerével előre párosított, akkumulátoros akciókamerából, amit az utánfutó hátuljára rögzíthetünk, az általa vezeték nélküli kapcsolaton keresztül közvetített kép pedig a digitális visszapillantó tükörben vagy a multimédiás kijelzőn jelenik meg. Emellett motorosan be- és kihajtható, nagyméretű külső tükrök is rendelhetők, illetve a Tundra holttérfigyelő rendszere a vontatmány holtterét is képes ellenőrizni. A Tundra kétféle hajtáslánccal érhető el. Az i-Force ikerturbós V6-os benzinmotor szívó- és kipufogó oldali változó szelepvezérléssel biztosít 394 lóerős csúcsteljesítményt és 649 newtonméter maximális forgatónyomatékot, míg az i-Force Max öntöltő hibrid 443 lóerő maximális teljesítmény mellett biztosít 790 newtonméteres nyomatékcsúcsot, már 2400/perc fordulatszámtól. Mindkét erőforráshoz intelligens elektronikus vezérlésű, tízfokozatú automata sebességváltó tartozik külön hegymeneti és lejtmeneti váltóprogramokkal, szekvenciális kézi kapcsolhatósággal, valamint vontatásra, illetve maximális terhelésre szolgáló, speciális üzemmóddal. És bár tetemes mérete ellenére a Tundra hasznos terhelhetősége mindösszesen 863 kg, a legnagyobb vontatható tömeg terén bőséggel marad le a nálunk is kapható Hilux, a Tundra ugyanis akár 5,3 tonnát is húzhat maga mögött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?