Kevés ikonikusabb autó akad a BMW M5-nél: akár az E28, akár az E39, akár az F90, de igazából bármelyik generációra gondolunk, mindegyinek megvoltak a maga különlegességei, amelyekkel tovább építették a típus rajongótáborát. A bajorok mindig igyekeztek az aktuális modern technika legjavát megragadni, és a lehető legsportosabbra, legélvezetesebbre hangolni. Ha ez épp egy soros hathengeres volt, akkor abból dolgoztak, ha egy szívó V10, akkor azt tették az orrába, ha pedig egy ikerturbós V8 volt épp a csúcs, akkor azt építették bele. Így már talán annyira nem is meglepő, hogy ezúttal egy konnektoros hibridre kerül az M5 logó, ezzel lényegében a BMW XM technikáját kapja a sportszedán.
A 4,4 literes, V8 elrendezésű benzinmotor maximális teljesítménye 585 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 newtonméter. Az elektromos motor maximális teljesítménye 197 lóerő, mellé tartósan 280 newtonmétert tud, de ideiglenesen akár 450 newtonméter tényleges forgatónyomaték leadására is képes. A rendszerteljesítmény tehát valamelyest az XM Label Red alatt helyezkedik el, 727 lóerővel és kereken 1000 newtonméterrel. Ha azonban a gyorsulási adatot nézzük, akkor már számít a jelentősen kisebb homlokfelület és a visszafogottabb tömeg is: az új M5 3,5 másodperc alatt ér állórajtból 100 km/órára. Attól viszont, hogy könnyebb, mint az XM, még nem lesz valóban könnyű. Sőt, ez a valaha volt legnehezebb BMW M5, az újdonság tömege ugyanis meghaladja a 2,4 tonnát.
Mivel konnektoros hibrid, ezért képes tisztán elektromos módban is üzemelni, annak ellenére, hogy egyértelműen nem ez a fő felhasználási módja. Ilyenkor 140 km/órás végsebességre képes. A padlólemezbe süllyesztett akkumulátor nettó 18,6 kWh kapacitással bír, amellyel WLTP szerint egy feltöltéssel akár 67 – 69 kilométer megtételére is képes. Ha azonban beröffen mellé a V8, akkor a hajtáslánc vezérlőelektronikája 250 km/óránál korlátozza a végsebességet, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal pedig egészen 305 km/óráig kitolható ez az adat.
A hatalmas tömeghez és a komoly teljesítményhez elengedhetelen az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és az aktív hátsókerék-kormányzás, amely kanyarodás közben akár 1,5 fokkal is képes elforgatni a hátsó kerekeket. Mellé az elöl 20 colos, hátul pedig 21 colos BMW M könnyűfém felniken már alapfelszereltségként is nagyteljesítményű gumiabroncsok feszülnek.
A beltérben az M-specifikus vezérlőpanel mellett alapfelszereltségként újratervezett, világító M gombokkal és laposabb alsó karimával ellátott BMW M bőrkormányt, elektromosan állítható BMW M multifunkciós üléseket, M-specifikus tartalmakkal dolgozó BMW Ívelt Kijelzőt és BMW Head-Up kijelzőt kínál. Az új BMW M5 modellben a BMW 8.5 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia dolgozik, amely lehetővé teszi a hangvezérlést is. Alapfelszereltség továbbá a Merino bőrkárpitozás, a BMW Interaction Bar funkcióegység, a négyzónás légkondicionáló, a fűthető első ülések, az M-specifikus opciókat és üdvözlő animációt is kínáló hangulatvilágítás, a Bowers & Wilkins surround audiorendszer, a vezeték nélküli telefontöltést kínáló okostelefontartó tálca, a Comfort Access funkció, a riasztórendszer, az automata csomagtérajtó-működtetés és a BMW Professional töltőkábel is.
Az új BMW M5 júliusban, a 2024-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét, sorozatgyártása pedig már ugyanebben a hónapban megkezdődik a BMW Group dingolfingi gyárában. Az újdonság világszerte 2024 novemberében érkezik meg az utakra, az új BMW M5 Touring kíséretében.