Wolfsburgból jelképesen Dr. Martin Winterkorn, a VW elnöke bocsátotta útjára az egyéniben és konstruktőrileg is címvédő Volkswagen ralicsapatát.
Rajt január 14-án, Monte-Carlóban. Teljes versenynaptár itt
Majdnem ugyanolyan a festés (matricázás), mint tavaly volt. Fejlesztettek a motoron, a vázon, nyilván mindenen, már ami a szabályok adta keretekbe belefért. A VW ellenfelei gyárilag a Citroën és az újonc Hyundai, továbbá a csak "félgyári" Ford
Állandó összkerékhajtás, 1,6 literes turbómotor, 300 LE feletti teljesítmény, 400 Nm feletti nyomaték, 6 fokozatú szekvenciális váltó, elöl-hátul önzáró differenciálmű, elöl-hátul McPherson felfüggesztés, 1,2 tonnás (minimum)tömeg, 4 mp alatti 100-as gyorsulás - ez itt az aszfaltos setup 18 colos kerekekkel. Éppenséggel az utcai kivitel sem gyenge a maga 220 lóerős, tuningolva 362 lóerős 2.0 TSI motorjával...
Az ember, aki Sébastien és francia, de nem Loeb, hanem Ogier. A címvédő világbajnok