Ezt árulja el rólad az autód színe!

Ugye, hogy neked is lényeges, milyen színű autót választasz? A színek pedig árulkodók

Az, hogy milyen fényezésű autó mellett tesszük le a voksunkat, sokat elárulhat ugyanis a személyiségünkről és arról, hogy mit szeretnénk üzenni magunkról másoknak. Tehát úgy tűnik, az új autók kiválasztásakor nem véletlenül az egyik legfontosabb szempont.

Az autóipar kezdeti korszakában kevesen engedhettek meg maguknak saját autót, és még kevesebb lehetőség volt arra, hogy a vásárlók válogassanak a színek között. Az uralkodó fényezés a fekete volt, szimplán azért, mert akkoriban ez volt a legelérhetőbb festékárnyalat. Szerencsére az autóipari festési eljárások fejlődésének és az új festékek megjelenésének köszönhetően ma már a színek széles skálájából, kedvünkre válogathatunk. Mindemellett, ahogy a divat világában, úgy az autók színében is folyamatosan változnak a trendek - bizonyos árnyalatok tartósan népszerűek, mint például az ezüst vagy a fekete, míg más, jellemzően élénk színek pedig hol bejönnek, hol kimennek a divatból. A 33 000 cégautót kezelő Ayvens összegyűjtötte, mit jelképeznek a legnépszerűbb autószínek.
Fekete – Erős, klasszikus, elegáns
A fekete tekintélyt parancsoló, erőt sugárzó szín, amely ugyanakkor elegáns és időtálló. Egy fekete autó klasszikus, kifinomult, mégis magabiztos hatást kelt, és azt üzeni: „tudom, ki vagyok”. Talán ezért is az egyik legnépszerűbb autószín az üzleti világban.
Fehér – Letisztult és modern
Míg a fekete autók az erőt és a tiszteletet szimbolizálják, addig a fehér autók örök érvényűen a tisztaságot és a modernitást. A fehér a letisztult gondolkodású sofőrök színe, akik szeretik a friss, elegáns megjelenést. Azok, akik fehér autót választanak, nagyobb valószínűséggel tartják tökéletesen tisztán az autójukat – és egyúttal ügyelnek a környezet terhelésére is. A fehér autók ugyanis a napfény kb. 60%-át visszaverik, így nem csak az autó belseje melegszik fel kevésbé, de a jármű kevésbé fűti a közvetlen  környezete levegőjét is. Eleganciája és a tudatosságot sugalló mivolta miatt a fehér szín egyre népszerűbb az üzleti felhasználásra szánt lízingautók piacán is.
Ezüst és szürke – Praktikus és modern
Az ezüst és a szürke semleges színek, amelyek általános népszerűségnek örvendenek autóválasztáskor, hiszen a praktikumot, a kifinomultságot és a modernitást képviselik. Mindkét szín ideális választás a mindennapokra, hiszen az ezüst és szürke fényezésen kevésbé látszanak a szennyeződések és karcolások. Míg az ezüst fényezés futurisztikus hatást kelt és professzionális, innovatív hozzáállásról üzen, a szürke inkább az egyensúlyt és a semlegességet jelképezhet.
Kék – Megfontolt és békés
A kék – amely a zöld színhez hasonlóan 2023 óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend az autóvásárlók körében – a békés, kiegyensúlyozott, megbízható sofőrök színe, akik nem szeretik a túlzott feltűnést. Egy kék autó visszafogott, mégis határozott benyomást kelt, és megnyugtatóan hat mind a járművezetőkre, mind a környezetükre. Mivel a kék az ég és a víz színe, tudat alatt automatikusan a nyitottság és a szabadság érzéséhez kötjük az ilyen autókat. Természetesen van különbség a kék árnyalatai között: míg a világoskék fokozhatja a nyugalom és a megközelíthetőség érzését, a sötétebb árnyalatok, például a tengerészkék inkább tekintélyt sugározhat.
 Zöld – Harmonikus és természetes
A zöld a kiegyensúlyozottság és a harmónia színe, amit a kékhez hasonlóan tudat alatt a természettel azonosítunk. Egy zöld autó éppen ezért a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget és a természet szeretetét is szimbolizálhatja. Habár hagyományosan a zöld színt kötjük a környezettudatossághoz, ebből a szempontból fényvisszaverő tulajdonságuk miatt jobb választást jelentenek a fehér autók. Míg a sötétebb zöld árnyalatok kifinomult hatást keltenek, a világosabb árnyalatok kreatív, egyéni gondolkodásmódról üzennek.
Sárga és narancssárga – Energikus és játékos
Az olyan élénk színeket, mint a sárga és a narancssárga, az energikus, kreatív és játékos emberekhez kötjük. Az ilyen színű autók fiatalos és lendületes hatást keltenek, ezért főleg azok számára jelentenek jó választást, akik szeretnek kitűnni a tömegből. Míg egy sárga autó vidámságról és pozitív hozzáállásról üzen, a narancssárga energikus, feltűnő hatást kelt. Ezeknek a színeknek a keresettsége 2023 óta csökken az autóvásárlók körében, így nem valószínű, hogy az autógyártók a sárga különböző árnyalataival árasztják el a piacot a közeljövőben.
Piros – Felhívja magára a figyelmet
Egy piros autó energikus, impulzív személyiségről árulkodik, aki nem bánja, ha a figyelem középpontjába kerül. A piros az erő, a szenvedély és a dinamizmus színe, ezért egy ilyen színű autó a környezetére is erős hatást gyakorol. Az utakon például a piros autók egyből felkeltik a figyelmet, és ezzel akár befolyásolhatják is a többi járművezető viselkedését is. A piros színt választók száma évek óta stabil, és jellemzően ugyanaz a vásárlói kör keresi: legtöbbször nagy teljesítményű sportautók tulajdonosai választják ezt a figyelemfelkeltő színt, illetve azok a vállalatok, amelyeknek arculata egyébként is a színek által kíván kitűnni a kommunikációja során.

Az autószín-trendek tehát folyamatosan változnak, amit a divat és a fényezési technológiák fejlődése, valamint a környezettudatosság is alakít. A trendektől függetlenül azonban olyan színt érdemes választanunk, amely összhangban van a személyiségünkkel és az életstílusunkkal, hiszen ezzel akaratlanul is üzenünk magunkról az autónkkal.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre