Tavaly a Renault-tól a Volvóhoz került az Arquus
Eredetileg a Renault szárnyai alatt fejlesztették az Arquus Scarabee harckocsit, pontosabban a Renault Truck Defense mérnökei segítségével, ami a francia márka teherautós üzletágához tartozott. Egészen addig, amíg a meg nem vásárolta a céget. A 2018-as felvásárlás után Arquus Defense néven folytatta életét a cég és előrukkoltak a szkarabeusz bogárról elnevezett páncélossal.
Dízel-hibrid hajtáslánc mozgatja a behemótot
A jármű egyik érdekessége, hogy hátsókerék-kormányzással vértezték fel, így olyan manőverekre is képes, mint például az oldalazás, ami már eleve mozgékonyabbá teszi a harckocsi ikon Hummernél. Emellett adaptív futóművet és összkerékhajtást is kapott, de itt megint csak érdekes, hogy a nyomatékot külön-külön képes minden egyes kerékre küldeni, amivel tényleg szinte bárhonnan kimászik a Scarabee.
Hátsókerék-kormányzás segít mozgékonyabbá tenni
A harckocsi mozgatásáról ráadásul hibrid hajtáslánc gondoskodik, amely egy 300 lóerős dízelmotor és egy 103 lóerős villanymotor párosából áll. Mindkettőt hátulra építették be, de az is tény, hogy nem könnyű a masina. Összesen 5987 kilogrammot nyom a mérlegen, viszont 1,8 tonnát képes szállítani. Lentebb a videóban mozgás közben is megcsodálhatod.