Ezt a Suzukit a felszereltsége kell eladja, sikerrel is teszi
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 4WD GL+ teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy szűk arasznyival, 12,5 centivel hosszabb a Vitaránál az SX4 S-Cross. Talán furcsa, de jól megférnek egymás mellett a palettán.
Öt évvel ezelőtt, 2013-ban lépett piacra a már a 2012-es Párizsi Autószalonon bemutatott SX4 S-Cross, három évvel ezelőtt frissült, azóta járt is nálunk egyliteres alapmotorjával és 1,6 literes dízelként is. Idén azonban az ő motorpalettája is átalakult, hiszen az 1,6 literes szívó benzines után kikopott az azonos méretű dízel is. A háromhengeres 1,0 literes felett ma egyetlen választási lehetőség van, a Vitarában szenzációsnak bizonyult 1,4 literes Boosterjet, közvetlen befecskendezésű turbómotor. Az SX4-ben ezt ráadásául összkerékhajtással kaptuk meg.
Nem ez a paletta csúcsa, ugyanis még automata váltó is létezik az SX4-hez, meg persze jobb ellátmány is, a GL+ ugyanis a nagyobbik motor esetén az alapot jelenti. Viszont ez az alap sem szegényes ám!
Pont a felszereltség az, amivel a mérettöbbletnél hangsúlyosan erősebben rálicitál a Vitarára az SX4 S-Cross.
Itt, a GL+ esetén is alap egyebek mellett a LED-es, automata kapcsolású fényszóró, aminek érezhetően jobb a fényereje, mint a GL+ Vitara halogénjének. Szabályozható továbbá a hátsó üléstámla dőlésszöge, nagyobb is a hátsó lábtér, a sofőr kedvében pedig leginkább azzal jár, hogy itt már kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer is jár, a zsebben hordható okoskulcs ráadásul sokkal modernebb hatású, mint a GL és GL+ Vitarák Wagon R+ korszakból maradt távirányítós kulcsa.A beltér az ellátmányon túl helykínálatával és kialakításával is nagyautósabb a Vitaráénál, itt például jutott szövet kárpit a hátsó ajtókra is, a műszerfal viszont egy hajszálnyit keményebb plasztikból „faragott”. A kormánykerék, a hifi és a klímavezérlés gyakorlatilag egyező, minden azonnal átlátható, akkor is, ha történetesen nem egy Suzukiból ülünk át. Sőt, az SX4 S-Crossnak talán jót is tesz, ha nem egy Vitarából ülünk át, ugyanis bár nagyobb, tágasabb és jobban felszerelt, vezethetőségével is elmarad egy picit.
Ha a formára is vagányabb Vitarához mérjük az SX4-est, akkor megállapítható, hogy pont egy hajszálnyit kevésbé precíz a váltója, picit butább, az úthibákon hátsó kerekeivel akár el is pattogó a futóműve. Viszont az a döbbenet, hogy abszolút értékben még így is nagyon jó autó az SX4 S-Cross, aminek képességeivel nagyon is tisztában van a Suzuki, és ennek megfelelően árazza. A Vitaránál nagyobb modell a gazdagabb, ám azonos nevű ellátmánnyal és a paletta erősebbikének számító 1,4-es motorral épp csak egy hajszálnyit (50 ezer forinttal) drágább.
Összességében pedig egy családi használatra még inkább alkalmas, tágasabb utas- és csomagterű autót kapunk, az árhoz mérten kifejezetten gazdag ellátmánnyal. A futómű talán nagypapásabb, de a kapott 17 colos alufelnikkel is kényelmes, az 1,4-es, 140 lóerős, 220 Nm nyomatékát már 1500-as fordulattól hozó motor itt is élénken mozgat, viszont az összkerékhajtású tesztautóban (már téli gumikkal) nem mutatkozott olyan döbbenetesen takarékosnak, mint a fornthajtású Vitarában. Igaz, a 7,3 l/100 km tesztátlag még mindig messze nem rossz egy 100 km/órára 10,2 másodperc alatt mozduló, akár 200 km/órás végsebességre is képes, összkerékhajtású kompakt crossovertől. A vételárból 600 ezer forintot jelentő összkerékhajtás elhagyásával bizonyára a fogyasztás is apasztható (gyári érték szerint 0,3 literrel takarékosabb a csak elöl hajtó verzió, igaz, a gyári érték itt 6,2 l/100 km).
Az eladások szerint az SX4 S-Cross és a Vitara jól megfér egymás mellett, hiszen mindkettő igen jól fogy, hazánk legnépszerűbb autói között vannak. A személyes tapasztalat az, hogy az SX4 S-Cross, ha megjelenésével nem is olyan nyerő, mint a Vitara, mindenki számára kellemes meglepetés. Én biztos, hogy inkább a Vitarát választanám, de a piaci információk szerint ezzel messze nincs mindenki így. Az is igaz, hogy felnőttségével nagyon sokaknak okozott kellemes csalódást az SX4 S-Cross, ami nagyjából kikezdhetetlen, csak épp másban erős, mint a másik esztergomi Suzuki, ami ugyebár a Vitara, hiszen ma ők ketten készülnek hazánkban.
Árak
Tesztmodell alapára
5 420 000 Ft (2018.12.01.)
Tesztautó ára
5 550 000 Ft (2018.12.01.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4300 mm
Szélesség:
1785 mm
Magasság:
1580 mm
Saját tömeg:
1150 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
430 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
1470 mm
Belmagasság hátul:
1430 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
550-840 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1620 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
220 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
CO2-kibocsátás:
141 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km
Ugyanezt a már megszűnt dízel verzió 4,2-5 literes fogyasztással tudta, kár érte…
Az 1,6-os szívó benzinmotor is 5,5-6 litert evett, kár érte.
A csomagtér nem 20, hanem 55 literrel nagyobb mint a Vitara-é (375 vs. 430).
Valóban, sorry, javítva!
Menetzaj információk miért nincsenek? A Kia tesztben pl. volt. Az gyári adat? Vagy ti mértétek?
Mi mérjük, ha az időjárás engedi. Autópályán esőben haladva nincs értelme.
Akkor várható, hogy frissül majd a cikk és lesz adat róla?
Egyébként ez a facelift már nem volt kapható szívó egyhatossal, így nem volt minek kikopnia.
De, a dízel volt belőle.
A dízel az rendben, de a benzines?
Az valóban nem, csakis turbós motorokkal jött a frissített SX4 S-Cross, az 1,4-est most teszteltük.
A Vitara messze nem olyan jó autó mint az SX. Most, hogy nem lehet már kapni hozzá az 1.6os szívmotort, majd kiderül, hogy a szívómotor miatt választották a Vitarát és nem azért mert egy jobb autó. Félreértés ne essék, a Vitara terepjárónak néz ki, ami most nagyon menő, az SX viszont csak egy szokásos kinézetű hagyományosabb autó. Mégis az SX a jobb választás, mert tágasabb a beltere, két kis bőröndnyivel nagyobb a csomagtere, az SX GL Plusz klímája digitális kétzónás (a Vitara csúcsverziójába nem is rendelhető kétzónás klíma), kulcsnélküli az ajtónyitása, a kulcs kifejezetten szép ( a Vitara GL Pluszban egy nagyon egyszerű, igénytelen hagyományos kulcsán kell minden alakalommal a kicsi gombokat nyomogatni). A cikk megállapításával nem értek egyet: a Vitara műszerfalának csak a legteteje puha, az utasok felé forduló része már szürkére festett kemény műanyag. Az SX-ben az utasok felé néző műszelfalrész ellenben nagy felületen puha.
A Vitara egy szépítő gólt tudhat csak magáénak: szép a műszerek között a színes a fedélzeti számítógép kijelzője, az SX-ben viszont ódivatú elég butácska monokróm egység van. Az SX értékesebb és használhatóbb autó, a Vitara ellenben trendibb.
Valóban: a felszereltségeket egyeztetve 4-500 ezer forintnyi az előny az S-cross-nál a Vitara-hoz képest és a beltere is barátságosabb (értsd: nincs kárpit a Vitara hátsó ajtaján, maga az üléskárpit anyaga is sprődebb).
Annyit még tegyünk hozzá, hogy bármennyire is kiváló és bombabiztos megoldás ez a kocsi 4 felnőtt vagy 2+3 fő részére, azért nem Ford, nem Opel. Akinek kellenek a finomságok, akiket zavar az időnként megszólaló műszerfal vagy kalaptartó az ne ezt vegye. Aki ezeken képes túltenni magát, az egy elképesztően praktikus, hosszához képest és a kategóriájában is tágas -legtágasabb-, erős, keveset fogyasztó, csendes használati tárgyat kap nevetségesen hosszú (10 év) motor-turbó-váltó garanciával és pimaszul gazdagon felszerelve. Bestbuy.
Ez azért nem Ford, nem Opel.
http://www.automotor.hu/hirek/whatcar-megbizhatosagi-felmeres-a-suzuki-es-a-toyota-az-elen/
“A beltér az ellátmányon túl helykínálatával és kialakításával is nagyautósabb a Vitaráénál, itt például jutott szövet kárpit a hátsó ajtókra is, a műszerfal viszont egy hajszálnyit keményebb plasztikból „faragott”.”Hát elég hajszálnyival ,ezt úgynevezzük ,hogy betonkemény olcsó-gagyi plasztikból! Ebből vannak az “új” Vitara oldalsó kárpitjai stb. is ,ha már a műszerfala újabban nem…..Azt észrevette valaki ,hogy minden keresztbordán ami felüt mellettünk az ajtó külön életet él?Vagy ,hogy azért nincs hang mérés,mert nagyon hangos?Főleg a hátulja! Csörög zörög minden ….A futómű viszonylag kemény ,ellenben a stabil szó csak a régi Ignishez képest áll meg? Vagy ,hogy hátul ülve egy 30km-es út maga a pokol?Az első űlések szűkek,nyomják a feneket-combot….A motorok jók-finomak! Illetve halotta már valaki ,hogy hogyan tud az 1.6 szívó benzin kopogni 2500-as fordulatig egészen a motorcseréig?Egyre több! A Vitara ugyanez! Ha már Suzuki akkor csakis a IV-es Swift…tapasztalatból. Az is gagyi anyagokból,de legalább jól összerakva várja a gazdit,van alatta futómű is….Bocsánat ha valakit megbántottam ezekkel(ismerve a Suzukisokat),pedig közvetetten érdekelt vagyok abban ,hogy minél több fogyjon ezekből.
Cégnél van pár Vitara, néha elviszem egy-egy útra. Az ajtó valóban megdöbbentően gyenge, minden egyes alkalommal ha az automata ablakemelőhöz nyúlsz az emelő szervómotor keretéből megrántja az ajtót, összehúzza a belső, filléres műanyag borítást. Konkrétan ha az ajtón támasztod a karod épp csak ki nem rántja alóla egy ablakhúzás.
Érthetetlen, miért a műszerfal a gyártók fő prioritása, amikor újságírókon kívül senki se kopogtatja. Az első ajtók belső borításán, anyagain szinte azonos költség, ha nem olcsóbb lenne fejleszteni és az valóban mindig kéz alatt is van…hátsó, kevésbé szem-kéz előtt lévő ajtókon jóval drágább kocsikon, pl. magas felszereltségű Leaf 2 is hasonlóan gyenge az ajtóborítás.
Ja még valami! A 10év gari az 3év ……+150eft ért (ami benne van az árban) 7év ami csak és kizárólag a motorra, a váltóra és a turbóra vonatkozik!!! Csak mert sokan a dobálóznak a 10-év gari kifejezéssel….A kormányműre nem, a trafókra nem, a kuplungra nem, a féltengelyekre nem, az elektronikára sem, a futóműre sem, a hűtőkre sem, a klímára sem stb. csak ,hogy félreértés,vagy csalódás ne legyen!!!
A plusz 7 év gari nem kerül plusz pénzbe. Igaz, nem is teljeskörü, annyira nem, hogy még a motor hütörendszere, a kis benzines részecskeszüröjère sem vonatkozik. A sok városi forgalomban és nem odafigyelö vezet mellett eltömödhet, és akkor majd lehet majd ébredezni meg hápogni, amikor ki kell csengetni a részecskeszürö cseréjére 350ezret, már akár az ötödik évben. A közvetlen befecskendezéses turbómotor kokszolódását sem fogja a +7év gari fedezni, ez egy borítékolható 150ezres kiadás lesz. De a hengerfej törést, a hajókar meghajlást, a mororblokk repedést meg a váltóban a fogak kiesését legalább fedezi a +7év gari. A jobb márkák akár már két év után elengedi a vevő kezét és tollat tagadnak, amivel a szervízszámlákat kezdik kiállítani. Lehet fanyalogni, de más nem ad még ilyen 10 éves garit sem.
150eft az ára, ez egy biztosítás ami (mint írtam) benne van az árban(ennyivel többet fizetsz a Suz-ért) . Nem opció. De igazad van, komolyabban számító márkák ennyit sem adnak…. Mondjuk a Hyundai elgondolkodtató (5év teljeskörű kilóméterkorlát nélkül), vagy a Kia…
Jó autó, és ennyiért nagyon jó vétel nem vitás, (2wd még barátibb) anno ugyanilyet próbáltam ki, a gyári 10,2-es gyorsulásnál biztos jobbat tud, de ez a butított katalógusadat más Suzukiknál is megfigyelhető.
Ami nem tetszett: párezer km-es tesztautóban nyekergett az ülés, beültem a kereskedés egyik saját autójába, (cirka 7e km volt benne) abba is ugyanúgy. Nekem az elejével sincs bajom, viszont a géptető-fényszóró közti óriási rést én nem tudnám megszokni, anno a szalonba nem akarták észrevenni 🙂 mondták hogy jaaaa…. az, hát az semmi … Aztán halottam olyat is hogy állítólag így jött össze az hogy a géptető lecsapásakor ne “csapódjon rá” a fényszóróra-nehogy megrepessze a burát.
De ha valaki tudja a valós okát akkor kíváncsian várom…..
P vagy D profilos öntapadó ablakszigetelés gumi kell neki. Akkor megszünik a tátongó rés és nem fütyül a szél.
Ilyesmire én is gondoltam, de…
1, akkor miért nem csinálják meg gyárilag ? (ciki nem ciki, de cikibb a usernek utólag umbauzni vele)
2, a hézag akkor is marad, világos színnél -sztem- zavaró, bár megnéznék úgy egy autót, a gyári bekukucskálós verziónál biztos jobb.
150eft az ára, ez egy biztosítás de mint írtam már benne az árban. Nem választható opció. De így van, más ennyit sem ad a komolynak számító gyártók közül….
Csak egy apró észrevétel. Volt SX 4, utána SX 4 S-Cross, a mostani modell S-Cross.
Vezettem S-Crosst és Vitarát is. Szerintem sokkal jobb, kényelmesebb, ha lehet mondani rá, nagy autósabb érzés az S-Cross-t vezetni. Nekem a Vitara futóműve kevésbé tetszett, keményebb kényelmetlenebb volt.
Ugyanezt tapasztaltam.