550ne ennek a prototípusnak a neve, James Dean autójának színét viseli
Millió olyan prototípus pihen szinte az összes gyártó raktáraiban, amiket nagy valószínűséggel sosem fogunk látni. A Porsche az utóbbi időszakban meglátta ezekben a lehetőséget és több éves, vagy akár több tíz éves prototípusokat tártak a nagyvilág elé. A legfrissebb bemutatását pedig most az akkori alkotóra, a formaterv atyjára, Walter de Silvára bízták. Instagram oldalára töltött fel róla néhány fotót egy nagyon rövid magyarázattal, miszerint a projektet maga Ferdinand Piech rendelte meg, aztán mégsem lett belőle semmi.
2008-ban készült, az utastere jóval retróbb, mint a legtöbb Porschéé, sok a fényezett lemezfelület
Mit is látunk valójában? Egy, még a Boxsternél is kisebbnek tűnő kétüléses kabriót, mely szemmel láthatóan középmotoros, vagyis vélhetően egy Boxsterre épült. A dizájn egészen más, mint azt a korszak és a márka modelljei mutattak. Elöl megvannak a kerek lámpák, de a többi részlet egészen egyedi. A beltérben nagyon sok az alumínium és a fényezett felület is, sokkal retróbb hatású, mint a legtöbb Porsche. A
The Little Bastard becenév sem véletlenül ragadt rá, James Dean is így hívta az 550-es Porschéjét, melyben végül halálát lelte. Az 550ne fényezésének árnyalata is pontosan ugyanaz, mint Dean autójáé volt, a fotókat elnézve pedig nagy kár, hogy nem ilyen formabontó stílusban született újjá a Boxster. A projektet elég hamar elkaszálták, a sportautók bővítése helyett más területen kellett erősíteni a márkát, méghozzá a tömegeknek szóló modellekkel, így az a pénz, amit erre szántak volna, a Macan projektben landolt.
Középmotoros, a Boxsternél kisebbnek tűnik, de ehelyett inkább a családi autókba tolták a pénzt