Ezt a Golfot viheti haza idén egy szerencsés
Villámkör: Volkswagen Golf 1.4 16V Perfekt, 2006
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei Volkswagen-találkozó tombolafődíja egy tízéves Golf V. Elkértük egy körre, hogy megnézzük, mennyire jár vele jól a szerencsés nyertes.
Nem túlzottan nagy meglepetés, hogy idén is lesz Volkswagen-találkozó, hiszen a 2012-ben még Golf-találkozóként indított esemény egyre nagyobb siker lett. Aki követte, az tudja, hogy első évben egy Golf I volt tombolájának a fődíja, azóta pedig felmenő rendszerben már volt kettes, hármas, tavaly egy négyes kabrió, idén pedig már a 2004-ben bemutatkozott V-ös Golfra került a sor. Ráadásul egy egészen szép, 2006-os, tehát kereken tíz esztendős példányt halásztak ki a Das WeltAuto kínálatából a szervezők.
Az 1.4-es, Perfekt felszereltségű autó hazai forgalomba helyezésű, törésmentes, követhető előéletű - pontosan olyan minőségi használtautó, amilyet elvárunk az említett cégtől. Ráadásul még 100 ezer kilométer sincs benne. Elsőre azt hihetnénk, hogy ilyen használt autó csak a mesében létezik, pedig Golf V-ből azért lehet találni hasonlókat - itthon is. Viszont a 10 évvel ezelőtt újonnan 4,25 millióért kínált Golf Perfekt ára ma is legalább 1,75 millió forint lenne, ami jól mutatja, a Volkswagenek bizony átlagon felül tartják árukat.
Utóbbinak, azaz az értéktartásnak persze van is alapja. Nem akarom isteníteni, elcsépelten etalonnak nevezni a Golfot, de bizony van benne számos olyan részlet, amivel a 10 esztendős autó is egészen komolyan helytáll a mai konkurensekkel szemben is. Bár ez a példány az 1.4-es alapmotoros és mindössze ötfokozatú kézi váltós. Annak kapcsolhatósága hibátlan, és a motor erejére, élénkségére sem panaszkodhatunk, legalábbis városban, autópályán pedig a 130-hoz szintén bőséggel elegendő.
Utasterében a szövetkárpitok abszolút újszerűek, a műanyagok közül pedig tudjuk, hogy vannak rigolyásabbak, mint például az ajtóbehúzók, melyek közül itt leginkább csak a sofőré karcos picit, meg persze ott a lámpakapcsoló is. Mindről tudjuk azt is, hogy nem túl drágán cserélhetők, így ezeket vélhetően pótolni is fogják egy-egy új elemmel a nyereményautó átadása előtt. Ami viszont talán meglepő, hogy olyan ajtószigetelésekkel találkozunk, amelyek nem csak vaskosak, ma is újszerűek, automatán futnak le-fel az elöl-hátul elektromos ablakok, fűthetők az ugyancsak villanymotorokkal mozgatott külső tükrök. Ezektől, meg persze a kétzónás, csendes és hatásos klímától lesz minőségi a kényelmes és stabil futóművű, vezethetőségével is teljesen korrekt Golf.
Az utólagos átalakítások közül az elülső LED menetfény igényes és hasznos, ugyancsak hasznos, de harsány és gagyi kijelzőjű az utólagos tolatóradar, az ugyancsak másodlagos piacról származó első ülések közötti könyöklő viszont igénytelen plasztik/műbőr, nyekereg, és még magasan is van, azt bizony száműzném, remélhetőleg a találkozó szervezői is megteszik. A Golfot ugyanis nekünk még fellelési állapotban mutatták meg. Úgy, ahogyan elhozták a Das WeltAuto nagykanizsai egységétől. A Volkswagen-találkozó előtt viszont fog még kapni egy szervizelést, néhány gyári alkatrészt és állítólag még egy spoilerkészletet is. Aki kíváncsi rá, hogy utóbbival miként fog festeni, október 1-jén a Hungaroringen megtekintheti és a 100 forintos tombolával meg is nyerheti. Egy biztos, valaki idén nagyon jól fog járni a Volkswagen-találkozón, mert ez a Golf tényleg jó. Az eseményt ismerve persze az sem fog szomorkodni, akinek csupán az ottani szórakozás jut.
Nem akarlak az átlagosnál jobban fehúzni, de amit itt leírtál tökéletesen megfelel a Toyotára is: a Golfot és a Corollát is hasonló emberek veszik: akiket nem érdekel az autó, nem értenek hozzá, de a hírek szerint jó autók (jelentsen bármit).
A művészet kifogni, hogy épp ne egy ilyen nevéből élő korszakát élje egy márka…
Hova fajulsz már te normátalan troll!!! Virtuálisan a jó kurva anyádat pofozod fel, aki a világra szart egy ilyen kretént mint te!!! Autód sincs , csak itt fosod a szart állandóan, mert észt azt nem osztassz(nincs is) csak wikit.
Írok a szerkesztőknek, hogy töröljék ki a létedet is az univerzumból.Normális eszmecserére képtelen vagy, huzzál el egy ázsiai autókkal foglalkozó lapra, ott „ékeskedj”, ne a normális emberekkel kommunikálj!!!
„…mert ott gyártják a jó autókat.”
:)))))) Rőzsike, remekül áll neked az udvari bolond-szerepkör:) Látszik, hogy nem szívtál még orbitálisakat egy 1.2 Tsi-vel, egy 2.0 TDI-vel, egy N-szériás motoros BMW-vel, egy 315 CDI Sprinterrel, egy Audi 2.5 V6 TDI-vel, stb… Lehet, hogy ha ez megtörténik, majd nem hirdeted ilyen magabiztosan az igét:)
Tudod, annyi eszed nincs, hogy felfogd a csöppnyi agyaddal, hogy a németek jó értéktartása a körülöttük kialakult mítosz miatt van. Nem feltétlenül jó autók, csak AZT HISZIK RÓLUK. A legtöbb konstrukciós hibás motort ők öklendezik ki a piacra manapság. Nem látsz, nem hallasz, mert a fejed benne van a homokban, de ha esetleg kiveszed onnan, én majd virtuálisan felpofozlak, hogy végre kijózanodj és tudomásul vedd a nyilvánvaló igazságot:)
Japán/koreai autót gondolom, nem tartasz a portádon. Tudod, mit? Nem is kell. Egy igazi autó nem is való Rőzsike kezei közé, mert még elrontja:)
„Hülye vagy te fiam” Otthon sűrűn hallod nem?????
„Nem te montad hogy kis orszagunkban csak toled es a fiadtol lehet nem lerugott es csak jo allapotu hasznaltautot venni? :)))”Ha ezt mondtam volna, akkor én is röhögnék saját magamon!!!Azt írtam, hogy az eladott autóim mind nagyon megkímélt jó állapotban voltak és lesznek is!!Nem vagyok kereskedő, ha erre is gondolnál!!!Azért, mert valaki becsüli az autóját és karbantartja, szépítgeti nem kellene leszólni, mindenki ilyen használt autót akar venni.Csak meg is kell fizetni az árát, ennyi röviden.Egyébként meg nem csak az autóimat becsülöm, hanem mindent ami a tulajdonomban van.Ugyan is megdolgozok keményen érte és aki így szerez valamit az meg is becsüli úgy gondolom.
A Golfom 1.6-os benzines, 75 paci 210e km van benne.Így van kicsit elfogult vagyok a Német márkákkal, de nem azért mert Német, hanem mert ott gyártják a jó autókat.Meg lehet nézni az érték tartásukat bármely márkával szemben, nem hiszem, hogy elszégyellnék magukat.
Én a pénzt kérném a vw helyett. Nem baj?
Nem kell fikázni!
Jó kis öreguras gép.
Az ún. értéktartásról csak annyit, hogy 10 évvel ezelőtt ez az 1,4-es autó 4,25mill. Ft volt. Legalább 1 millióval olcsóbban lehetett venni ennél jobban felszerelt peugeot vagy renault autót, jobb benzin motorral. Ezek most 800eFt-tól indulnak. Az árkülönbség ugyanaz, ha pedig az 1 millió különbséget valaki befektette sokkal jobban járt.
Rozse!
Nem te montad hogy kis orszagunkban csak toled es a fiadtol lehet nem lerugott es csak jo allapotu hasznaltautot venni? :))) Ezen mar akkor is hatalmasat derultem. Te sztem teljesen elfogult vagy, de javits ki ha tevedek. Mond mire hasznalod ezt a Golfot? Mennyit mesz vele evente? Alapmotoros?
Egyebkent meg alapotoros auto megbizhatosaga (szivobenya) nem lehet annyira rossz, persze 80 loval nem is lehet nagy mutatvany. Ez a Golf egy dogunalom, kinezetre is meg meneteljesitmenyre is. Persze biztos sokaknak teccik.
Helyesen írni sem tudsz, de azért osztod az észt. Szerintem nem a szóban forgó Golf a ’94-es, hanem te születtél akkor:)))
„…nálam van egy mk3-as közel szalon állapotban full bőr stb…”
Na tudod, kit h*lyíts, te balfék… És az aljára mi van írva? Matchbox, Hot Wheels vagy esetleg Bburago?:)))
Mogyorónyi? Ennek? Most miért túlzol.
Életed első értelmes hozzászólása. Muterod végre büszke lehet rád.
Ezt muszály volt kipréselni mogyorónyi agyadból mi?Nem tudtad megállni, hogy egy jó típust (márkát)leszólj!!!
Bizony tartják az árukat és ez nem véletlen, nálam van egy mk3-as közel szalon állapotban full bőr stb…pedig 94-es.
„Volkswagenek bizony átlagon felül tartják árukat. Utóbbinak, azaz az értéktartásnak persze van is alapja.”
Az biztos, komoly alapjai vannak. 🙂
Nem kérdés, hogy nagyon szerencsés lesz az illető, aki magáénak tudhatja majd ezt a csodát. Engem már most felfal az irigység:)))