A Rifter, Berlingo, Combo Life és ProAce City Verso négyes után már aligha tud újat mutatni a harmadik generációs Fiat Doblò
Személyautóként és furgonként is nagyjából ugyanúgy néz ki, utóbbi esetben lemezeket kap hátra ablakok helyett
Folytatódik az egységesítés a Stellantisnál, a Fiat legkisebb dobozosa is átemblémázással kapja a következő generációját. A fejlesztés és gyártás spanyolországi összevonásával hatalmas költségcsökkentés érhető el. Ráadásul a haszonjárműveknél a legkevésbé fontos a modellek megkülönböztetése, így az új Doblò is pont ugyanúgy néz ki, mint a többiek, az orrát, a jelvényeit és a kerekeit leszámítva. A személyautó változat kizárólag a rövid karosszériával, tisztán elektromos hajtással kapható, ráadásul egyelőre csak ötszemélyesként, így a nagycsaládosok sem örülhetnek, bár a kedvezmény már lényegében kifutóban van a szállítási idők miatt.
A megszokott méretekkel szolgál a Fiat változat is, 1,92 méteres szélességéhez és 1,79 méteres magasságához a rövid változat esetén 2,79 méteres tengelytáv és 4,4 méteres hossz, míg a nyújtott változat esetén 2,98 méteres tengelytáv és 4,75 méteres hossz társul
A haszonjármű változatban a hosszabb tárgyak szállításához a jobb első ülés összecsukásával ismét bővíthető a raktérpadló
Személyautóként, felárért akár menő tetőablakot is kaphat
Az elektromos hajtás továbbra sem kecsegtet túl sok élménnyel: egyetlen, elöl elhelyezett, az első kerekeket hajtó villanymotorja 134 lóerőre és 260 Newtonméterre képes, mindezt egy 50 kWh kapacitású akkucsomagból táplálva. Papíron akár 280 kilométeres hatótávot is tud, ám ezt a konkrét csomagot ismerve inkább csak 200 kilométer környékét érdemes töltési terv nélkül megcélozni vele. Ráadásul mindez nem csak az autópályán száguldozókra vonatkozik, ilyet ugyanis egyáltalán nem is lehet majd a villany-doblóval: végsebességét 130 km/órára szabályozták. Töltés terén már jóval gyorsabb, akár 100 kilowattórás egyenáramú töltésre is képes, ezzel fél óra alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség.
A műszerfal a kategóriájában megfelel, valószínűleg főként kemény műanyagokból öntik majd
A várhatóan olcsó anyagok ellenére külön plexilapra vetített head-up kijelzőt és szükség esetén kameratükröt is kaphat
A kishaszon esetében viszont a hosszú változat és a belsőégésű motorok is megmaradnak, továbbá 2, 3 vagy akár 5 személy szállítására alkalmas verzió is készül. Így akár 4,4 köbméteres, 1000 kilós teherbírásű, két Euro raklapot benyelő hátsó teret is kaphatunk. Fontos viszont megjegyezni, hogy a Fiat kezei alatt tervezett, kifutó Doblo XL-be ennél valamivel többet, kereken 5 köbmétert is begyömöszölhettünk. A motorpaletta itt is azonos a Stellantis egyéb termékeivel. A kínálat a turbós, háromhengeres, 1,2 literes, 110 lóerős változattal indul, dízelként az 1,5 literes, négyhengeres motor választható 100 és 130 lóerős teljesítményszinteken. A kézi váltó bármelyik dugattyús motorhoz elérhető, automatát viszont csak a legerősebb dízelhez lehet kérni.
A Fiat változatot a többi Stellantis emblémás klónnal együtt a spanyolországi Vigo városában szerelik majd össze