Ezt a filmet már láttuk? Bemutatták a Fiat Doblò új generációját

A Fiat jelmezt is felöltik a PSA kisáruszállítói: íme az "új" Doblò és e-Doblò!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Stellantis csoporttól megszokott módszerrel készült el a Fiat Doblò új generációja, a Peugeot, Citroën, Opel és Toyota logók után az olaszok emblémája is felkerül a sikeres, akár tisztán elektromos egyenmodellre. Mutatjuk a részleteket!

Folytatódik az egységesítés a Stellantisnál, a Fiat legkisebb dobozosa is átemblémázással kapja a következő generációját. A fejlesztés és gyártás spanyolországi összevonásával hatalmas költségcsökkentés érhető el. Ráadásul a haszonjárműveknél a legkevésbé fontos a modellek megkülönböztetése, így az új Doblò is pont ugyanúgy néz ki, mint a többiek, az orrát, a jelvényeit és a kerekeit leszámítva. A személyautó változat kizárólag a rövid karosszériával, tisztán elektromos hajtással kapható, ráadásul egyelőre csak ötszemélyesként, így a nagycsaládosok sem örülhetnek, bár a kedvezmény már lényegében kifutóban van a szállítási idők miatt.
Hirdetés
Az elektromos hajtás továbbra sem kecsegtet túl sok élménnyel: egyetlen, elöl elhelyezett, az első kerekeket hajtó villanymotorja 134 lóerőre és 260 Newtonméterre képes, mindezt egy 50 kWh kapacitású akkucsomagból táplálva. Papíron akár 280 kilométeres hatótávot is tud, ám ezt a konkrét csomagot ismerve inkább csak 200 kilométer környékét érdemes töltési terv nélkül megcélozni vele. Ráadásul mindez nem csak az autópályán száguldozókra vonatkozik, ilyet ugyanis egyáltalán nem is lehet majd a villany-doblóval: végsebességét 130 km/órára szabályozták. Töltés terén már jóval gyorsabb, akár 100 kilowattórás egyenáramú töltésre is képes, ezzel fél óra alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség. A kishaszon esetében viszont a hosszú változat és a belsőégésű motorok is megmaradnak, továbbá 2, 3 vagy akár 5 személy szállítására alkalmas verzió is készül. Így akár 4,4 köbméteres, 1000 kilós teherbírásű, két Euro raklapot benyelő hátsó teret is kaphatunk. Fontos viszont megjegyezni, hogy a Fiat kezei alatt tervezett, kifutó Doblo XL-be ennél valamivel többet, kereken 5 köbmétert is begyömöszölhettünk. A motorpaletta itt is azonos a Stellantis egyéb termékeivel. A kínálat a turbós, háromhengeres, 1,2 literes, 110 lóerős változattal indul, dízelként az 1,5 literes, négyhengeres motor választható 100 és 130 lóerős teljesítményszinteken. A kézi váltó bármelyik dugattyús motorhoz elérhető, automatát viszont csak a legerősebb dízelhez lehet kérni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?