Ahhoz, hogy a zöldrendszámos autókkal valóban környezetvédelmi eredményt lehessen elérni, jóval nagyobb számú vásárlónak kéne ezek mellett döntenie. Ehhez a kulcs nagyon egyszerű: a sima belsőégésű motoros autók ára alá kell lőni. A BYD pont ezt teszi, bár tény, hogy nem egy full villanyautóval.
Kár, hogy itthon nem ilyesmivel érkezett a BYD
A Quin Plus DM modell nem új a BYD kínálatában, ám most piacra dob egy erősen csökkentett árú változatot Glory Edition megjelöléssel. Mozgatásáról 1,5 literes benzinmotoron alapuló konnektoros hibrid hajtáslánc gondoskodik. A 110 lóerős és 135 Nm forgatónyomatékú négyhengeres szívómotor mellé 180, vagy 197 lóerős villanymotor is választható 316, illetve 325 Nm nyomatékkal. Emellett akkumulátorból is két változat létezik hozzá. A kisebbik 8,32 kilowattórás, a nagyobbik pedig 18,32 kilowattórás. Az olcsó változat valószínűleg a szerényebbet kapja, amellyel 55 km a villany hatótáv.
Konnektoros hibrid hajtásláncot kap
Ráadásul az olcsósággal nem spórolták ki az utastérből a digitalizációt, hiszen nagy központi infotainment képernyőt és digitális műszeregységet is tartalmaz a 79 800 jüanos alapár, ami 20 ezer jüanos árengedmény, tehát körülbelül egymillió forintot engedett a BYD az autó árából, hogy versenyképesebb legyen, így most körülbelül 3,95 millió forintba kerül.
Kínában a 4 millió forintot sem éri el az alapára. Persze jobban felszerelt, nagyobb hatótávú változat is kérhető drágábban
Felesleges, mert mire ideérne 14 lenne +áfa.