Ezért nincs még olcsó és környezetbarát szintetikus üzemanyag
Először a repülőgépeknek kell átállni a környezetbarát üzemanyagokra, az autósoknak csak utána jut
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vajon tényleg megmenthet minket a villanyautós jövő borzalmaitól a szintetikus üzemanyag? A téma egyik legnagyobb szakértője mondta el a lehangoló véleményét.
Éppen ezért - amennyiben nem lesz olyan átfogó szabályozás, ami kötelezővé tegye a szintetikus üzemanyagokat - egyetlen esély marad a cégvezető szerint, méghozzá a repülőgépek és az óceánjárók.
Pereira elmondta, hogy azokra a területekre kell először koncentrálni, amelyek képtelenek a gyorsabban megvalósítható és jóval kevesebb hosszas fejlesztést igénylő elektromos hajtásláncok adaptálására. Ilyenek például a repülőgépek és az óceánjáró teherhajók. Ráadásul amennyiben ezen iparágakban terjednének el először a környezetbarát üzemanyagok, az jóval nagyobb előrelépés lenne a világ szennyezésének visszaszorítása terén is. Ezt kezdik észrevenni a különböző politikai erők is: az EU-ban például 2030-ra a repterek üzemanyag-felhasználásának legalább 6 százalékban, 2050-re pedig legalább 70(!) százalékban szintetikusnak kell lennie, az Egyesült Államokban pedig komoly anyagi térítés jár, ha olyan üzemanyagot használnak erre a célra, ami legalább 50 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást.Csak akkor jöhet viszont olyan áttörés, ami az átlagos autófelhasználók mindennapjait is érinti majd, ha sikerül elérni, hogy a hajók és repülők elég szintetikus üzemanyagot használjanak el ahhoz, hogy fellendülhessen a gyártás és olcsóbbá válhasson az előállítás.
Hosszútávon persze ezt kívánja elérni az összes szintetikus üzemanyagokkal foglalkozó cég, ám nem szabad elrugaszkodni a valóságtól. Az előállításhoz szükséges üzemek létesítésénél ugyanis csak a döntéshozói bürokrácia gépezete lassabb a HIF vezérigazgatója szerint. Ha tehát arra vagytok kíváncsiak, hogy mikor kerül a kutakra az új pisztoly a környezetbarát naftával, akkor elkeserítő Pereira válasza: közel sem biztos, hogy marad még belsőégésű motoros autó az utakon, mire a gyártási technológia eléri a megfelelő szintet.