A kamion alig sérült meg, a sofőrje egy karc nélkül megúszta, a szabálytalan autóst viszont kórházba kellett szállítani, a járműve is csúnyán összetört (Fotó: Police.hu)
A kamion nem játék, erről már sokszor írtunk az oldalunkon. Ráadásul nem csak akkor lehet veszélyes a 40 tonnás monstrum, ha mozog: egy álló teherautó környékén is mindig meg kell győződni róla, hogy a sofőr észre is vett minket. Nem azért, mert a kamionsofőr vak, vagy nem tud vezetni, hanem egyszerűen azért, mert a fülkéből nagyon rosszul lehet kilátni, a jármű körül több személyautó is elfér úgy, hogy azokat a sofőr semmilyen, az ülésből elérhető helyről nem fogja látni, akkor sem, ha keresi őket. Főként igaz ez, ha olyan helyen vagyunk, ahonnan nem is számít ránk, például ha szabálytalan helyről "osonunk" a kamion holtterébe.
A kamionsofőr a képen egyetlen gyermeket sem lát, az ő szemszögéből olyan, mintha senki sem állna az autó körül
Egy 44 éves sofőr a Ford Pumájával a saját kárán tanulta meg mindezt, miután az M1-es autópályán, Hegyeshalom irányába a forgalomtól elzárt területen és a záróvonalon átvágva próbált meg szabálytalanul előzni. A határátkelőhely közelében feltorlódott kamionoszlop közepéig jutott, ahonnan már nem tudta folytatni az útját a teherautók jobb oldalán, így két kamion közé, az alig pár méteres helyre szinte derékszögben behajtott. A kamion sofőrje viszont nem számított rá, hogy a záróvonalon, illetve a forgalom elől elzárt területen keresztül jobbról elé sorolt valaki. Ez érthető, hiszen lényegében csak megállt a sorban az előtte haladó kamion mögött, és amikor az újra elindult követni próbálta. Elinduláskor viszont nekiütközött valaminek, ám még ekkor sem látta a Ford Pumát. Bár a baleset alig néhány kilométeres óránkénti sebességgel történt és a kamionból szinte észre sem lehetett venni, a személyautóban komoly kár keletkezett, a sofőr pedig megsérült, kórházba kellett szállítani.
Hogy legyen tanulság is: mutatjuk, miként lehet megúszni az ilyen helyzeteket!
Először is nem kell a forgalomtól elzárt területen és a záróvonalon átvágva jobbról előzni a torlódást az autópályán. Ha viszont szabályos körülmények között is elkerülhetetlen, hogy két kamion közé a fent látható holttérbe kerüljünk, akkor előtte érdemes - akár a kamion tükrében - szemkontaktust keresni a sofőrrel. Ha ez megvan, akkor biztosan észrevett téged, számít rá, hogy ott vagy. Amennyiben ez nem lehetséges, és egyértelműen olyan helyen állsz, ahol a kamion neked hajthat, nem ördögtől való reflektorral villogtatva, vagy akár dudálással jelezni a kamionosnak, hogy ott vagy. Az úton illetve a másik kamion hátulján vibráló fény, illetve az ismeretlen helyről érkező dudaszó forrását ugyanis keresni fogja a kamionos, így valószínűleg meg fog találni téged, és nem hajt neki az autódnak. Ha kíváncsi vagy más helyzetekre is a kamionos szemszögéből, akkor ajánlom figyelmedbe
a kamionosokról szóló hosszabb anyagunkat, amelyet ide kattintva érhetsz el.
Érdemes a sofőrrel szemkontaktust keresni, vagy felhívni magadra a figyelmet: ha a kamionsofőr lát téged, tud rólad, akkor számít rá, hogy ott vagy, és nem hajt neked (Fotó: Police.hu)