Ezért lesz a GTA VI minden idők legjobb autós akciójátéka!

A közlekedés, a forgalom és a járművek terén is komoly ínyencségeket hoz a GTA VI az autórajongóknak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olyat láttunk a Grand Theft Auto VI beharangozó előzetesében, ami minden autórajongónak érdekes, főleg ha az akciójátékok világa sem idegen számára. Mutatjuk, hogy miért érheti meg akkor is kipróbálnod az új GTA-t, ha te csak a vezetés élményére vágysz.

Amíg az első másodpercekben mindenki a lilás színvilágra, a Miamiról mintázott Vice City sziluettjére és a háttérben megbújó börtönre koncentrált, addig nekem a kép előterében futó autópálya ragadta meg a figyelmem, amikor először megláttam az előzetest. Aki játszott már korábban GTA-val, annak feltűnhet, hogy rengeteg a jármű a kétszer két sávon, ám ez még csak a kezdet. Tartsatok velem, hogy egy új szempontból nézzük végig a hosszú évek óta várt trailert: lehet hogy ez lesz az évtized legváltozatosabb autókultúráját és egyik legéletszerűbb forgalmi viszonyait felmutató játéka?
Hirdetés
Kezdjük az autókultúrával, amire a fenti jelenet a legjobb példa. Egy Miami művésznegyedéről, Wynwoodról mintázott városrészben járunk, ahol olyan mértékű és annyira változatos a tuningkultúra, amit még a legvadabb Need For Speed álmainkból is hiányolhatnánk. Különböző stílusban átépített lowriderek, modern tuningautók és látványos részletek bújnak meg az alig két másodperces snittben. Egyértelműen lehetőség lesz például az egyedi karosszériaelemek és felnik mellett különleges autó- és szélvédőmatricák vásárlására, a futómű megemelésére vagy leültetésére, de akár a kerekek dőlésszögének az állítására is, arról nem is beszélve, hogy az így elérhető vizuális elemek mennyisége is sokszorosnak tűnik ahhoz képest, amit a Los Santos Customs tudott nyújtani a GTA V-ben. Mindezt élesben is kipróbálhatjuk majd az előzetes egy későbbi jelenete alapján, amelyben épp egy kereszteződést zárnak le az illegális versenyzők. Megeshet, hogy ez az erősen megrendezett történés kimondottan egy küldetés része lesz, de abból kiindulva, hogy a kiszivárgott információk szerint több mint 1000 véletlenszerű eseményt kódoltak a játék felfedezőmódjába a fejlesztők, még az sem kizárt, hogy ez is csak az élő, lélegző Vice City része.
Hirdetés
Ugyanígy megrendezett jelenetet láthatunk később, egy autópálya-baleset formájában: érdemes odafigyelni a részletekre itt is, hiszen meglepően életszerű ütközési fizikával kell rendelkeznie a játéknak, ha így néz ki benne egy rosszul elsült száguldozás végeredménye. Már persze amennyiben nem csak az adott vágóképhez előre megrendezett ütközés néz majd ki hasonlóan. Itt is szemet szúr azonban az autópark változatossága: különböző korú, más-más kategóriába tartozó és már a forgalomban egyedi átépítésekkel megjelenő járművek köröznek az utakon.

Ez ráadásul szinte biztosan nem csak az előzetes kedvéért van így.

Más jelenetekben ugyanis a gyalogosokat megnézve egyedi tetoválásokat, különböző magasságot, testsúlyt és egyedi arcvonásokat láthatunk, még az sem kizárt, hogy minden egyes megjelenő járművet és entitást egy véletlenszerű algoritmus generál majd le egyedinek a legmagasabb beállításon. Nincs azonban értelme az élethű járműveknek és gyalogosoknak, ha nem élethű a forgalom és a közlekedés. Ezen a téren viszont szintén hatalmas az előrelépés: még a GTA V modern konzolokra és PC-re tervezett változataiban is üresek és élettelenek az utcák ahhoz képest, amit itt láthatunk. Sűrű, életszerű forgalom a belvárosban, csoportokban, céltudatosan mászkáló gyalogosok, autókból élethűen kiszálló sofőrök és utasok, és még sorolhatnánk. Egy biztos, a játéknak már csak ez az egy aspektusa miatt is nagyon komoly processzorra és videókártyára lesz szüksége annak, aki a legmagasabb grafikával kívánja átélni a GTA VI élményt. Nem szabad azonban a trükköknek sem bedőlni, a modern Vice City-t körülvevő mocsaras területeket madártávlatból bemutató jelenet forgalmas autópályája például jó eséllyel kamu. A jelenlegi GTA játékokban (Egészen a 2008-as GTA IV óta) kellő távolságból nem valódi forgalmat, hanem előre megírt útvonalakon mozgó, alacsony felbontású, autónak tűnő tárgyak sokaságát láthatjuk zsizsegni. Az alábbi két nagyításban is jól látszik, hogy valószínűleg a GTA VI esetében is ugyanezt a megoldást alkalmazták.
Hirdetés
Az illúzió akkor foszlik szét, amikor közelebb érünk, ezek a kisfelbontású autópótlók pedig nemes egyszerűséggel a semmibe vesznek, amikor a helyüket az igazi forgalom veszi át. Persze, megeshet, hogy az új generációs konzolok és számítógépek erejével a játék tarsolyában már nem lesz szükség ilyen csínytevésekre, ám engem nem győzött meg ráközelítve sem a jelenet, hogy ezek az autók "valódiak" lennének. Az autókon kívül is változatos járműparkkal érkezik azonban a GTA VI: quadok, krosszmotorok, és a Leonida névre átkeresztelt Florida forró, mocsaras vidéki redneck-kultúrájának egyéb kiegészítői is bőséggel megtalálhatók a játékban az előzetes alapján. Ráadásul ezeket egyes küldetések, vagy netán véletlenszerű események során a városba beszabadulva is átélhetjük, ami kellően kaotikus disszonanciát eredményez. Biztosan megmaradnak továbbá a személyes járművek, a főhősök ugyanis több jelenetben is ugyanazzal a piros, 70-es évekbeli Chevrolet Chevelle Maliburól mintázott, a GTA Online-ban "Declasse Tulip"-ként ismert autóval száguldanak át a vidéki Floridán, akarom mondani Leonidán. Egy biztos: autós szemmel is különleges élményben lesz részünk 2025-ben, amikor az új GTA megjelenik. Persze, egy alig másfél perces előzetes alapján még nem lehet teljesen biztosra menni, de a sorozat korábbi részeit behatóan ismerem, és a korábbi előzetesek is őszinte képet adtak az érkező részről. Éppen ezért szinte biztosra veszem, hogy most is a valóságot látjuk, ahol minden egyes fejlesztési területet megfelelő módon, őszintén mutatott be a kiadó.

Ha ez valóban így van, akkor ennyire változatosan és sokszínűen reprezentált autóparkot és ennyire élethűnek ható forgalmat eddig még kimondottan erre irányuló szimulátorjátékokban sem kaptunk korábban.

Mindezt a könnyed, árkádjáték-szerű kezelhetőséggel kombinálva bizonyára egy nagyon érdekes élmény lesz a végeredmény. Ti mit gondoltok? Vajon felérhet az elvárásokhoz a 13 évig készülő játék? Alább megtaláljátok a sokat emlegetett előzetest is, hogy friss élmények alapján írhassátok meg kommentben a véleményeteket!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?