Ezen a telephelyen már robotok mozgatják a pótkocsikat

Íme az önvezető kamion, ami nem akarja lecserélni a sofőröket!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyes vállalatok az önvezető járművektől várják a sofőrhiány megoldását, a Dachser viszont egy teljesen más megközelítést választott, ahol az önvezetés segíti a sofőrök munkáját.

Már több éve kísérleteznek a teherautókkal a mérnökök, egészen pontosan azzal, hogyan lehet teljesen önvezetővé tenni őket, ez idő alatt pedig több koncepció is felmerült. Egyesek szerint az jelenthet megoldást, ha a kamionok csupán a gyorsforgalmi utakon közlekednek sofőr nélkül, majd a célhoz közeledve egy erre a célra kialakított állomáson beül a sofőr a telephelyre vezeti a szerelvényt. A Dachser éppen fordított módon gondolkodott, és a telephelyén helyezett üzembe két robotot, amelyek a nyerges vontatókat hivatottak kiváltani.
Hirdetés
Ahogyan a fotón is látszik, a járművek valamivel kisebbek, mint az emberek által működtetettek, de más különbség is akad. A Kamag Precision Tractor elején, a lökhárító két végén és közepén három kerek érzékelő található, de a tetőn is fellelhetőek további szenzorok. A langenaui telephelyen ezentúl az épületekre is szereltek fel különböző kamerákat, amelyek szintén segítik a vontatóegységek feladatát: például a telephelyen található zebrákat figyelik, így a szerelvény még az előtt "észreveszi" a gyalogosokat, mielőtt a rászerelt érzékelők látómezejébe kerülnének. Az akár 20 km/órás sebességre képes szerkezetek így idő előtt tudnak lassítani, ezzel is fokozva a biztonságot. A vállalat közleménye szerint már eljutott a technológia arra a szintre, hogy a legkisebb mértékben sem akadályozza a gyalogos és az egyéb (emberek által működtetett) teherautók forgalmát. A három és fél éve tartó kutatás eredményeképp lehetőség nyílt arra, hogy más átrakodóközpontokat is felvértezzenek önálló munkára képes vontatóegységekkel, de a vállalat is elismerte, még messze járnak a teljes automatizmustól. Az egyik problémás pont a robot és a pótkocsik összekapcsolása, amit egyelőre csak emberek képesek megoldani, illetve a legtöbb trailer elektronikai felépítése sem kedvez a technológiának, a Daschernél viszont évtizedek óta olyanokat használnak, amelyek egyszerűen és költséghatékonyan illenek a robotokhoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?