Ezektől az autóktól nem akarnak megválni tulajdonosaik
Listán az autók, amiket annyira szeretnek, hogy el sem adják őket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyes autókat három-öt év használati ciklusra terveznek, míg másokat az örökkévalóságnak. Egy amerikai szervezet megvizsgálta, mely modelleket használják a leghosszabban tulajdonosaik.
Fő szabályként elmondható, hogy a jótól kevéssé szeretnek megválni az emberek, s ez alighanem az autókra is igaz, így aztán különösen érdekes az a kimutatás, amit az Egyesült Államok autópiacát talán a legjobban ismerő iSeeCars.com készített. Ezúttal ugyanis azt nézték meg, hogy mikor adnak túl első tulajdonosaik az egyes típusokon. Magyarul mikor unnak rájuk, vagy mikor gondolják úgy, hogy már nincs kedvük bajlódni a sokasodó meghibásodásokkal. Az iSeeCars.com szakértői több mint háromnegyed millió, 1980 és 2002 között gyártott, és 2018 során gazdát cserélt autót elemeztek. Akárhonnan nézzük, egy ilyen lista egyértelmű üzenetet közvetít a potenciális vásárlóknak: minél hosszabban ragaszkodnak első vásárlóik az újonnan vásárolt autókhoz, annál jobb minőségre és megbízhatóságra számíthatunk tőlük, illetve annál inkább valószínű, hogy pénzünkért nem divatterméket, hanem valós és tartós használati értékkel bíró, a mindennapokban kiváló szolgálatot tevő járművet kapunk.
Melyek tehát azok a modellek, amelyeket tulajdonosaik legalább tíz százaléka több mint 15 éven át használ? Nos, kivétel nélkül japán gyártmányok, ami talán nem meglepő. Az sem borítja fel a papírformát, hogy a listára felkerült 15 típus többsége – nyolc szabadidő-autó és két egyterű – kifejezetten családi jármű, hiszen ezeket eleve strapabíró, nyúzásbiztos, különösen praktikus és tartós autónak építik. Szenzációs viszont, hogy a lista második helyén egy hibrid, méghozzá a világ legnagyobb számban eladott hibrid modellje, igen, a Toyota Prius áll. Ez ugyanis egyértelmű és megnyugtató választ ad a hibrid akkumulátorok élettartamára, a technológia avulására vonatkozó aggályokra. Ezek a 15 évnél idősebb Toyota Priusok kivétel nélkül az első exportszéria (2000-2003) tagjai. Ennél a generációnál a gyártó nyolc év vagy 160 ezer kilométer (Kaliforniában tíz év vagy 240 000 km) garanciát vállalt az akkumulátorcsomagra – tegyük hozzá, nagyjából feleslegesen, hiszen azt úgy tervezték, hogy kiszolgálja az autó úgynevezett teljes élettartamát. Ezt igazolja az is, hogy a Toyota információi szerint az energiatároló egység a Priusok legritkábban cserélt elemei közé tartozik, nem jellemző a meghibásodás.
Az alábbi táblázat megmutatja azt a 15 típust, amelyeket - az Egyesült Államokban - a legnagyobb arányban tartanak meg 15 évnél hosszabban első vásárlóik. A 15 autóból tíz Toyota, három Honda, de egy-egy Subaru és Acura is feltűnik. Az amerikai újautó-vásárlóknak amúgy átlagosan csupán 7,5 százaléka tartja meg autóját legalább 15 évig, míg a lista első 5 autójánál több mint kétszeres az autójukhoz legalább ennyi ideig hűséges kuncsaftok aránya.
Az eredeti tulajdonosok hány százaléka tartja meg 15 évnél tovább autóját?
Típus | Vevőmegtartási arány | A piaci átlaghoz mérten |
Toyota Highlander | 18,50% | 2,5x |
Toyota Prius | 16,20% | 2,2x |
Toyota Sienna | 16,10% | 2,2x |
Honda Pilot | 15,30% | 2,0x |
Toyota Tundra | 14,10% | 1,9x |
Toyota Sequoia | 13,50% | 1,8x |
Toyota Tacoma | 13,40% | 1,8x |
Honda Odyssey | 12,60% | 1,7x |
Honda CR-V | 12,40% | 1,7x |
Subaru Forester | 12,10% | 1,6x |
Toyota RAV4 | 12,10% | 1,6x |
Toyota Camry | 11,50% | 1,5x |
Acura MDX | 11,40% | 1,5x |
Toyota 4Runner | 11,20% | 1,5x |
Toyota Avalon | 10,80% | 1,4x |
Az eredeti tulajdonosok hány százaléka tartja meg 15 évnél tovább prémiumautóját?
Prémium típus | Vevőmegtartási arány | A piaci átlaghoz mérten |
Acura MDX | 11,40% | 2,2x |
Lexus GS 300 | 8,70% | 1,7x |
Mercedes-Benz C-osztály | 7,60% | 1,5x |
Lexus IS 300 | 7,20% | 1,4x |
Mercedes-Benz E-osztály | 6,80% | 1,3x |
Cadillac CTS | 5,50% | 1,1x |
BMW X5 | 5,50% | 1,1x |
Audi A4 | 5,30% | 1x |
BMW 5 | 5,30% | 1x |
Audi TT | 5,10% | 1x |
Míg az előbbiekben modellszintű listákat néztünk, van természetesen márkaszintű összesítés is. Itt újfent átlag feletti eredménnyel szerepelnek a japán, illetve koreai márkák. A gyártók összeredményeit vizsgálva kiderül, hogy egyetlen olyan, Ázsián kívüli autógyártó sincs, amelynek teljesítménye elérné a piaci átlagot. Az átlagosnál jóval kevesebben ragaszkodnak tehát az európai és az amerikai gyártmányú autójukhoz, míg a legtöbb vevőt megtartó japán márkák, 1,3-1,6 szoros ideig "tartják meg" első vásárlóikat. Élükön a Toyota áll, amelynél az első vásárlók 12,3 százaléka tartja meg legalább 15 évig autóját.
Márkaszintű összesítés - Az eredeti tulajdonosok hány százaléka tartja meg 15 évnél tovább autóját?
Helyezés | Márka | Vevőmegtartási arány | A piaci átlaghoz mérten |
1. | Toyota | 12,30% | 1,6x |
2. | Honda | 10,30% | 1,4x |
3. | Subaru | 10,00% | 1,3x |
4. | Hyundai | 8,90% | 1,2x |
5. | Nissan | 7,60% | 1x |
6. | Kia | 7,40% | 1x |
7. | GMC | 6,90% | 0,9x |
8. | Volkswagen | 6,80% | 0,9x |
9. | Chevrolet | 6,60% | 0,9x |
10. | Mercedes-Benz | 5,70% | 0,8x |
De hát miért is adnám el ? 2010 es 1.4 D4D Aurisom van, még minden porcikája eredeti, teljesen ujszerüen tartja magát a belseje, 5,4/100 átlagfogyasztásom van. Igaz, hogy 3 éve gyári visszahivás során újra cserélték a turbót,az intercoolert, és a vákumszivattyút ! Bár megjegyzem semmi gond nem volt velük ! 12 ezrenként olajcsere, és OMW prémium üzemanyag, és garázs ban alszik. Szerintem még 5-6 évig együtt leszünk !!
Ezek a táblázatok mindent elmondanak a japán autókhoz való viszonyról. Legalábbis amerikában. Én is érzek hasonlókat, meg tudom érteni.
Hiányolom a szokásos „szar a japán, azért tartják, mert nem lehet eladni” hozzászólásokat…
Vagy mert lexxxák hogy mivel közlekednek (ez általánosságban igaz már akkor is amikor megveszik, józan ésszeé ugyanis nem lehet megindokolni pl egy drága és igénytelen Yaris megvételét).
Az a helyzet hogy a világ jobbik felén nem azért tartják meg a kocsit mert nincs pénz másikra.
Persze, csak elmeroggyantak vásárolnak Yaris-t. Másik opció, hogy nem a vélt igényességért, hanem a műszaki megbízhatóságért fizetnek.
Vagy az arra való behülyítésért…
Mindenki hülye, egész amerika, csak zöld az okos. Alfát mindenkinek.?
Szerencsére a számok nem hazudnak. Ha nem lenne a sok megbízhatlan európai kamuzós, hülyítő gyártó, amik érzelmi alapon veszik célba a szerencsétlen buta európai vevőket, akkor itt is lehetne kultúrája a megbízható, józan autózásnak. De így marad a hülyítés, mint ahogy az elmúlt évtizedek során a traktormotoros sztori esetében. A kamu környezetvédő dízel története mindent elmond az európai igénytelenségről és butaságról. Hogyan vezesd meg a jónépet, aztán a politikai korrupció által hogyan úszd meg az évszázad átvágását és hogyan fordítsd a javadra. Ál la VW.
Sikeres a hülyítés, mert egy 15 éves 1.0 Yaris nagyjából egy ugyanolyan korú Alfa 156 1.9 JTD árát éri. 2004-es Honda Jazz 22 db van hahu-n, a fele 1M felett. Ugyanott a 34 db Alfa 156-ból 8 db-ra mert az eladó 1M-nél magasabb árat meghatározni, jellemzően a szeretett, szerelmes, Alfa Amore stb. példányok esetén. Nem volt / nincs / nem lesz Yaris-om és Alfa-m sem, de a használt piac nem véletlenül árazza úgy az autókat, ahogy láthatjuk.
Ződ kolléga szerint a japánok nem tudnak autót készíteni, tőle tudom, hogy a Honda 2.2-es dízele egy kotvány, most már az is tiszta, hogy a Yaris is az.
Persze lesz*rják.???
Meg nincs pénz…
Ez a fószer kész elmebaj. Azt is le tudná vezetni, miért van tele az USA francia autókkal. A tényeket vécének használja.
Érdekes ez az amerikai-japán viszony. Úgy látszik, az autóknál bejön az amerikaiaknak a japán technika. Egyik ismerősömmel beszélgettem nemrég, aki egy japán cég hazai leányvállalatánál dolgozik. Hasonlítgatta, hogy a magyar piacot a némethez, angolhoz, lengyelhez, majd azt mondta, hogy Amerikában teljesen jelentéktelenek, mert az amerikaiak nem szeretik a japánokat. Úgy látszik autók terén más a helyzet.
A japánokat nem is szeretik, de az autóikat igen. Egy ős-patrióta szomszéd akinek csillagos zászló lobog a házán sokkal előbb fog megszólni, ha VW-d, BMW-d vagy egyéb európai autód van, mint egy Toyotáért vagy Acuráért. Ezeket a márkákat már kb. fél-amerikaiként kezelik. Ebben mondjuk nagy szerepe van annak, hogy komolyan vették az amerikai autósportot meg a filmes/tévés szponzorációkat, így nem az átlag sznob autójaként tekintenek a japán kocsikra.