Ezekre az új autókra fütyül a magyar
Negatív toplistán a legnépszerűtlenebb új autók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ez egy olyan toplista, amire senki sem akart felkerülni. Csokorban azok a 2013-as új autók, melyeknek a totális balsikerével érthetően senki nem akart eldicsekedni.
Valamiért általában csak arról van szó, hogy hű, hát ez mekkora sikersztori volt már, hú, az milyen jól fogyott, ez a nyertes, ezek a legjobbak, náluk a kerítés is kolbászból van, stb. Mi is számos ilyen név- és számsort adtunk tovább a nemzetközitől a magyar piaci helyzetig bezárólag. A kudarcokról meg megy a mélyen hallgatás. Győztesekről szeretünk hallani, győzni jó, veszíteni nem az, de egy amerikai worst-selling cikk kapcsán azért csak átnyálaztuk a magyar eladási listákat, hogy szembesüljünk a legkevésbé napos oldal szomorú valóságával.
Az Autoblog összeállítása alapján az USA-ban amúgy ez volt a 2013-as citromdíjas top10 (max. 100 ezer dolláros áron, s csak olyan modellekkel kalkulálva, amiknek nem szűnt meg időközben a forgalmazása):
Az USA legnépszerűtlenebb új autói 2013-ban
Modell | Példány | 2012-höz képest | |
1. | Acura ZDX | 361 | -53,4% |
2. | Mitsubishi Lancer Sportback | 682 | -2,8% |
3. | Mitsubishi i-MiEV | 1029 | +75% |
4. | Nissan GT-R | 1236 | +4% |
5. | Jaguar XK | 1346 | -18% |
6. | Volvo C30 | 1361 | -51,9% |
7. | Subaru Tribeca | 1598 | -23% |
= | VW Golf R | 1598 | -59% |
9. | Volvo S80 | 1935 | -41% |
10. | Cadillac Escalade EXT | 1972 | +2% |
Forrás: autoblog.com
Nos, azért van ám lényegi különbség mondjuk egy C30- vagy egy Golf R- vagy pláne Nissan GT-R-féle betli között. Az amerikai VW a GTI-t és a legizmosabb R-t is elválasztotta a normál Golftól, és hogy csak R-ből majd' 1600 darab elkelt... És az például milyen már, hogy a 2012-es „első” Mitsubishi i-MiEV elektromos kisautó úgy pironkodik ezen a szégyenlistán, hogy közben több mint ezret értékesítettek belőle... Hiába, Amerika valamivel méretesebb és potensebb nálunk. Na de lássuk a hazai szitut.
Hogy közelítsünk a realitáshoz, csak a 10 millió forint alatti vagy környéki kocsik halmazából szemezgettünk. Csak a személyautókéból és azokat szerepeltetve, amiket legalább egy-két hónapig lehetett kapni. Segítségünkre a Datahouse Kft. adatsora volt. És akkor öveket becsatolni, tessék kapaszkodni, ímhol 2013 legnépszerűtlenebbjei, legrosszabbjai, mármint eladásilag, Magyarországról. Elöljáróban annyit, hogy egyjegyű számok következnek. De nullázók is akadtak. Durva.
Magyarország legnépszerűtlenebb autói 2013-ban
Modell | Példány | 2012-höz képest | |
1. | Citroën C-Zero | 0 | -100% |
= | Mitsubishi i-MiEV | 0 | -100% |
= | Peugeot iOn | 0 | -100% |
= | Renault Wind | 0 | -100% |
= | Subaru Trezia | 0 | -100% |
= | VW Eos | 0 | -100% |
7. | Honda CR-Z | 1 | -85,71% |
= | Hyundai Genesis | 1 | 0% |
= | Hyundai Veloster | 1 | -50% |
= | Peugeot RCZ | 1 | -85,71% |
= | SEAT Exeo | 1 | -80% |
12. | Honda Insight | 2 | -66,67% |
= | smart fortwo | 2 | -75% |
= | Subaru Impreza | 2 | -84,62% |
= | Toyota iQ | 2 | -33,33% |
16. | Alfa Romeo 159 | 3 | -66,66% |
= | Hyundai i10 | 3 | 0% |
= | Mini Paceman | 3 | - |
= | Peugeot 207 CC | 3 | +50% |
= | Suzuki Kizashi | 3 | -25% |
= | VW Scirocco | 3 | -62,5% |
22. | Ford Ka | 4 | -20% |
= | Mazda MX-5 | 4 | -42,86% |
= | Mitsubishi Colt | 4 | -95,29% |
= | Peugeot 308 SW | 4 | -70% |
= | Renault Latitude | 4 | -84,62% |
= | SEAT Altea | 4 | -60% |
28. | Peugeot 308 CC | 6 | +20% |
= | SEAT Altea XL | 6 | -60% |
= | Volvo C30 | 6 | -85,71% |
Forrás: DataHouse Kft.
Ne legyünk igazságtalanok: több modellt e feketelistáról már nemhogy forgalmazni nem forgalmaznak, de gyártani se gyártanak. Ilyen például a 159-es Alfa, a Renault Wind, a C30-as Volvo és a Volkswagen Eos. Másokat Magyarországon már nem értékesít a képviselet, ezek a Honda CR-Z/Insight páros, a Hyundai Genesis és Veloster, a Mitsubishi Colt, a Renault Latitude, a SEAT Altea és Exeo és a Subaru Impreza (kivéve STi). Érdemes el-ellátogatni valamelyikért a Használtautó.hu-ra, jó vételek lehetnek azért is, mert kis túlzással a kutyának sem kellenek.
Egyébként a nullázók közül a villanytrió eredmény(telenség)én nincs mit csodálkozni: az a néhány vevő, aki elektromos autót vesz, nagyobb-modernebb-jobb Nissan Leafet vesz annyiért, amennyibe a C-Zero, az iOn vagy az i-MiEV fáj. A Trezia, ami inkább Toyota, mint Subaru, szintúgy jóval drágábban mért annál, hogy esélyes legyen eladni (igen, kérdés akkor, hogy miért ennyiért, miért 5 milliótól vesztegetik). Genesis, Veloster, RCZ? Sportkocsi mifelénk nem Audi, BMW vagy Mercedes jelvénnyel kb. eladhatatlan.
A smart nem annyira okos választás, az iQ-hoz is több pénz kell, mint agy, a Hyundai i10-zel kapcsolatosan majd idén meglátjuk, bejön-e a népeknek a modellváltás és a feljebb pozicionálás. A Mini Paceman még elég új és tán túlontúl résmodell, a 207 és 308 CC-k dettó nem a magyarnak valók, és hát sajnos hiába kiváló kocsi egy Mazda MX-5, alig valaki dönt úgy, hogy igen, ez kell neki. Egy kétszemélyes, kényelmetlen, hangos, lapos, csomagtér nélküli valami nem olcsón. A Kizashi a Suzukitól egy tipikus nagy lövés, nagy lövés... bedobás... (Elnézést, Knézy Jenő anno így mondta: jó lövés, bedobás).
A Coltot nyugdíjazó Space Star is megérne egy misét, a "régi" 308 SW helyett a Peugeot-kereskedők már nagyon várják az újat, satöbbi. Gyorsan felejtsük is el ezeket a sikertelenségeket, és fókuszáljunk a sikersztorikra. Azokkal is tele van a padlás, csak az a baj, hogy a kismillió modell, a piaci versengés sem szül olyan árakat, hogy tódulnának a vásárlók a szalonokba. Vagy nem is az új autók árával van gond? De hiszen Magyarország jobban teljesít, na mindegy.
A politikát tényleg nem kellett volna ide keverni, mégha jópofinak is szánta a szerző (nem volt az).
Ugyanakkor tegye mindenki a kezét a szívére, ha kapna (vagy nyerne) 5-8 millió forintot – az elektromosokra még meg is kellene toldani-, válaszatna-e ezek közül a típusok közül??? Én bizony nem!!! Esetleg a a Volvo vagy a VW. Ahogy mondani szokás ennyi veréb nem tévedhet…
Nem.
Azt gondolom, jövőre is megnézzük majd, mi nem fogyott, viszont az első felvetésre: az újságírók akkor tesztelnek egy autót, amikor az új és amikor azt az importőr tesztre adja. Legközelebb általában akkor találkozunk ugyanazzal a modellel, amikor frissítik és/vagy új a hajtáslánc és/vagy kijön egy új karosszériaforma, stb. Azután pedig a modellváltásnál. A használttesztekben meg jellemzően régebbi típusokkal foglalkozunk.
„De hiszen Magyarország jobban teljesít, na mindegy.” Talán politikai véleményformálást olvashatunk egy autós, szakmainak hitt, oldalon?
Mivel sok típuson meglepődtem, picit utánanéztem, mennyire van választék a hasznaltauto.hu-n. Hát, nem nagyon: sok típusból 1, 3, 6 hirdetés van csak.
Az a probléma, hogy ahogy kijön egy típus, máris vannak róla ítéletek: lehet már a kereskedő is minősíti (népszerű lesz vagy nem lesz népszerű, ennek megfelelően jobban vagy kevésbé reklámozza, tesztelteti, akciózza, stb.), utána az újságírók tesztelik, s véleményük többnyire egybecseng (mindenki dicséri vagy mindenki kritizálja), mi pedig ezt olvassuk, s (érzelmeink, igényeink mellett) az ő véleményük alapján érdeklődünk vagy nem érdeklődünk 1-1 típus után. Drága? Sokat fogyaszt? Nem elég kényelmes? Rossz az anyagfelhasználás? Meg se nézem!!! Az a baj, hogy ilyen eredmény után sokszor a kereskedő és a tesztelő is parkolópályára teszi a gépet, nincs több teszt, reklám is csak alig, pedig fél vagy 1 év múlva lehet, hogy javult volna sok minden ugyanannál a típusnál, s dicshimnuszokat zengett volna róla minden autóslap. Persze, hogy ilyenkor gondolkozni kell rajta, hogy „hű, melyik is az az autó?”
Na, igazából nem kritikának szántam, inkább javaslatnak: meg lehetne nézni pl. ezt a listát minden évben, s az érintett típusokkal fel lehetne frissíteni mindenki emlékezetét 1-1 újbóli teszteléssel. Lehet, hogy a tesztelő is meglepődne itt-ott. Tudom, hogy az új autóknak kell a hely, azt is tudom, hogy a német és a japán autók a menők, de ezeket onnan tudtam meg legelőször, hogy olvastam!
SJ
De, EXT, köszönjük.
Cadillac Escalade XLT??? Az nem EXT vagy ESV?
„vagy nem is az új autók árával van gond? De hiszen Magyarország jobban teljesít, na mindegy.”
A cikkíró az utolsó mondatával telibe találta lényeget!
A magyar Top-30 ban több nagyon jó autó is van:Insight,Cr-z,Scirocco,Altea,Alfa 159,Hyundai Genesis stb…..,ez utóbbit Amerikában viszik mint a cukrot,mert az egyik legelérhetőbb és legmutatósabb prémiumsedan manapság.Nálunk teszt is alig volt róla,a képviselet is a kompakt modelleket erőlteti inkább.
A Kizashi esetében pedig számomra(is)érthetetlen okból Magyarországon nem forgalmazzák a kisebbik motorjával,az alacsonyabb felszereltséggel,manuális váltóval(átszámolva úgy 7,5 millióra jönne ki az ára)…..,bezzeg a Fritzeknek jutott belőle:-)
Sebaj,nálunk is elkel azért belőle max egy tucat,5-6 év múlva isteni vételek lesznek a használtpiacon!
Elég szégyenteljes lista, Magyarországon, ahol mindenki az autók fenntartási költségei és ára miatt panaszkodik, pont a kategóriák olcsó és középárú autói nem fogynak. A Japánok is elég nagy bajban vannak, de egy Imprezára még rá lehet fogni, hogy rétegmodell, na de egy Altea, Colt, 308 SW?! Félreéértés ne essék: nem a német prémium-triót vagy másokat akarok kritizálni, de egy egészséges autópiacon ugyanúgy jelen kell lennie az olcsó, középkategóriás meg a drága autónak (kb. Gauss eloszlás szerint). A múltkori használt-autó import lista számai pedig több, mint százszoros, ezerszeres nagyságrenddel nagyobbak ezekhez a számokhoz képst. Minden forgalomba helyezett Alteára vagy Coltra jut 1000 darab külföldről behozott 3-as BMW (plusz gondolom a hazai forgalmazó is túlad néhányon).