Ezekre az autókra kaphatunk 1,5 millió forint támogatást
A munka ünnepéig biztosan él a villanyautók ártámogatása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre bővül azon autók köre, amelyekre másfél millió forintos támogatást ad az állam. Mind elektromos, de a kedvezmény csak május 1-ig biztos.
Tavaly október végétől nyújtható be pályázat az újonnan (legfeljebb 6 hónaposan, 6000 kilométer alatti futással) vásárolt villanyautók ártámogatására. A dotáció mértéke a bruttó vételár 21 százaléka, de legfeljebb 1,5 millió forint lehet, csakis 15 millió forint alatti bruttó árú villanyautókra. Van itt egy kis számmisztika, pedig az nem is volt szándékos, hogy ez a cikk épp január 5-én jelenjen meg. Az ötös és az egyes még egyszer visszaköszön: május 1-ig nyújtható be pályázat az ártámogatásra - legalábbis a jelenlegi szabályzás szerint.
Most jó tehát villanyautót venni! Hogy a matek ne legyen olyan egyszerű, a legtöbb márka egyéb kedvezményt is hozott villanyautójához, van persze olyan is, amelyik mostanra, a támogatás megjelenése utánra időzítette elektromos modelljének piacra lépését és eleve igen kedvező árat kalkulált ahhoz, így tett a Hyundai az Ioniq, illetve a Renault a Zoe kapcsán. Alább a táblázatban, hogy pontosan milyen modelleket, mennyiért vehetünk meg az állami támogatással, illetve ahol van, a forgalmazói kedvezménnyel. Utóbbiak mértékét nem tüntettük fel, hiszen lényegtelen, hogy eleve jó árat adtak-e egy modellnek, vagy utólagos levonással „jóárasítják” azt. Még lejjebb pedig fotó és néhány mondat az egyes elektromos autókról, immár a kedvezményes ár szerinti sorrendben. Még tovább görgetve pedig még néhány szó további, a használat során élvezhető kedvezményekről.
Ártámogatással megvásárolható személyautók és kishaszonjárművek
Teljesít- mény [kw/LE) |
Nyomaték [Nm] | Akkumulátor kapacitása [kWh) | Hatótáv [km] | Listaár [Ft] | Kedvezményes bruttó ár [Ft] | |
BMW i3 94 Ah | 125/170 | 250 | 27,2 | 300- 312 |
12 264 000 | 9 990 000 |
Citroën Berlingo Electric L1 | 49/67 | 200 | 22,5 | 160 | 9 815 830 | 7 432 405 |
Citroën Berlingo Electric L2 | 49/67 | 200 | 22,5 | 160 | 10 190 480 | 7 773 337 |
Citroën C-Zero | 47/64 | 180 | 16 | 150 | 8 750 000 | 5 975 040 |
Hyundai Ioniq | 88/120 | 295 | 28 | 280 | 9 999 000 | 8 499 000 |
Kia Soul EV | 81,4/111 | 285 | 27 | 212 | 9 959 000 | 7 999 000 |
Mercedes-Benz B 250 e | 132/179 | 340 | 28 | 200 | 12 326 620 | 10 826 620 |
Mitsubishi i-MiEV Electirq S | 49/66 | 196 | 16 | 160 | 9 000 000 | 5 999 000 |
Mitsubishi i-MiEV Base Plus | 49/66 | 196 | 16 | 160 | 9 590 000 | 8 090 000 |
Nissan e-NV200 furgon Acenta | 80/109 | 254 | 24 | 170 | 10 287 000 | 8 787 000 |
Nissan e-NV200 furgon Tekna | 80/109 | 254 | 24 | 170 | 10 521 950 | 9 021 950 |
Nissan e-NV200 kombi Acenta | 80/109 | 254 | 24 | 167 | 10 668 000 | 9 168 000 |
Nissan e-NV200 kombi Tekna | 80/109 | 254 | 24 | 167 | 10 883 900 | 9 383 900 |
Nissan e-NV200 Evalia Tekna | 80/109 | 254 | 24 | 167 | 11 355 450 | 9 865 770 |
Nissan Leaf 24 kWh Visia | 80/109 | 254 | 24 | 199 | 9 080 000 | 6 980 000 |
Nissan Leaf 30 kWh Visia | 80/109 | 254 | 30 | 250 | 9 700 000 | 7 600 000 |
Nissan Leaf 30 kWh Acenta | 80/109 | 254 | 30 | 250 | 10 519 000 | 8 419 000 |
Nissan Leaf 30 kWh Tekna | 80/109 | 254 | 30 | 250 | 11 279 000 | 9 240 000 |
Peugeot iOn | 47/64 | 180 | 16 | 150 | 8 750 000 | 5 975 040 |
Peugeot Partner Electric L1 | 49/67 | 200 | 22,5 | 160 | 9 815 830 | 7 432 405 |
Peugeot Partner Electric L2 | 49/67 | 200 | 22,5 | 160 | 10 190 480 | 7 773 337 |
Renault Zoe R90 22 kWh Life | 65/88 | 250 | 22 | 240 | 8 399 000 | 6 899 000 |
Renault Zoe R90 41 kWh Life | 65/88 | 250 | 41 | 403 | 9 799 000 | 8 299 000 |
Renault Zoe R90 41 kWh Intens | 65/88 | 250 | 41 | 403 | 10 199 000 | 8 699 000 |
Renault Zoe Q90 41 kWh Intens | 65/88 | 250 | 41 | 367 | 10 799 000 | 9 299 000 |
Renault Zoe Q90 41 kWh Life | 65/88 | 250 | 41 | 367 | 10 399 000 | 8 899 000 |
Volkswagen e-load up! | 60/82 | 210 | 18,7 | 150 | 7 664 000 | 6 164 000 |
Volkswagen e-up! | 60/82 | 210 | 18,7 | 150 | 7 490 000 | 5 990 000 |
Volkswagen e-Golf | 85/115 | 270 | 35,8 | 300 | 10 490 000 | 8 990 000 |
Bármelyik villanyautóra is essék a választás (akár a támogatásban már nem részesülő, 15 millió forint feletti vételárúakra), forgalomba helyezésükhöz nem kell regisztrációs adót, de még vagyonszerzési illetéket sem fizetni. Sőt, a környezetbarát (tehát zöld rendszámos) autókhoz hasonlóan továbbra is felmentést kapnak a cégautó- és gépjárműadó alól. Korábban felmerült ugyan, hogy utóbbi kedvezményt eltörlik, de a kedvezmény maradt, annak adminisztrációja pedig egyszerűsödött. Árammal nem csak kevésbé környezetszennyező autózni, mint bármilyen kőolaj-származékkal, olcsóbb is. Főként akkor, ha a most még ingyenes közterületi, illetve bevásárlóközpontokba telepített töltőket használjuk. Amennyiben nem, akkor is jelentős a megtakarítás. Budapest után több nagyvárosban (például Debrecenben, Hódmezővásárhelyen, Kaposváron, Kecskeméten, Pécsett, Székesfehérváron és Szolnokon) is ingyenes a parkolás (de csakis akkor, ha a villanyautón hazai zöld rendszám van). A közeljövőben mind több töltőpont telepítése várható, ráadásul az utóbbiakhoz pályázati támogatást igénybe vevő városoknak is vállalniuk kell a zöld rendszámos autók számára biztosított ingyenes parkolást. Logikus is, hogy azok ne a töltőpontokat használják parkolónak.
Villanyautót használni tehát nem csak költséghatékony, rendkívül praktikus is. Természetesen sokakban felmerülhet, hogy miért támogatja az állam az amúgy is tehetős, új autót vásárolni képes vevőréteget. A válasz valójában egy EU direktíva, mely szerint igenis támogatni kell a villanyautók terjedését. Adókedvezményekkel több nyugati ország is megtette már, azoknak köszönhetően a „támogatásban” áttételesen a zömében Nyugat-Európából érkező használt villanyautók vásárlói is részesülnek. Így aki új, vagy újszerű autót vesz, valójában nem is vészes felárral juthat a hagyományosnál nem csak tisztább, egyben olcsóbb üzemű villanyautóhoz, ami ráadásul nem kényes a hidegindításokra és a rövid távú használatra. Arra, amire az összes belső égésű motoros igen, és ami ennek ellenére sok autós napi rutinja.
Fontos, ismételt infó a pályázat kiírásából: „A pályázatok benyújtására 2017. május 1-ig van lehetőség, mely határidő 2017. év első negyedévében felülvizsgálatra és meghosszabbításra kerülhet”.
imadom az villany autokat, meg is engedhetnem magamnak, de a a hatotav es a meret csalados emberkent ezt nem teszi lehetove. Talan a Nissan eNV200 egy ertelmes csaladi meret lenne de ennyire kis hatotavval tenyleg nem szabad kimereszkedni a varosbol vele, Igy marad a diesel egyenlore. Alternativ megoldas lenne az uzemanyag cella de ez sem elerheto meg ertelmes csaaldi meretben ahol hangsulyozom a csomagtarto is lenyeg nem csak a pavaskodas az elso sorban… egy ertelmes alternativat latok de nem tudom miert nem ugranak ra az autogyarak ez pedig a mar mar feledesbe merult vezetek nelkuli aram tovabbitas. Ha ezt megoldanak a szeleromuvektol kozvetlenul lehetne vagy akar a szaharabol a jo kis megujulo energiakkal hajtani mindenkit korlatozas es gyakorlatilag toltes nelkul. Tenyleg kar hogy ennyire egysikuak az ujsagirok, autogyartok es az egyetlen ertelmes megoldast nem eroltetik. Ennek kellene folyni a csapbol is nem az omlengos hulyesegeknek es ipari hulladekok ajnarozasanak….ja nagyon kapacitasu aksi amire mindeki ahitozik csak technologiai robbanassal lehetsege aminek vagy egy igen nagy hatranya. Irtozatosan kornyezetszennyezo lesz! Hogy ezt ki vallalja fel az a jovo zeneje…
Te ezt a marhaságot helyből írtad, vagy neki is futottál? Kit érdekel az, hogy neked nem jó a villanyautó, sehol sem írták, hogy kötelező lenne venni bárkinek is. Emellett nekem sem telik kettőre, de nem hüléyzem le azt, aki ilyet vesz.
Ahelyett, hogy örülnél annak, hogy végre valaki, aki a használathoz vesz autót. Sok cég tehetne így…
80-90km? Ejha az már valami! Tudod nem mindenki csak városban használja az autóját. Sőt a legtöbben kimerészkednek onnan esetleg külföldre is. Ehhez szükség van egy olyan autóra ami legalább 500km-t elmegy úgy is ha nem 100-al megyek az autópályán. Két autót meg nem mindenki engedhet meg magának, hisz ismered a „Magyarország jobban teljesít” szlogent!
Eltévedtél, ez itt nem a politikai fórum. Te ugye még nem ültél villanyautóban ? Ha ültél volna, biztos nem írnál ilyen sületlenséget. Harmadik éve járok egy használtan, jó áron vett LEAF-fel, 193 cm magasságommal és laza 130 kg súlyommal is kényelmesen. Mindössze annyi a titka, hogy tudni kell, mire akarom használni az autót. Nekem napi szintű budapesti futkosásra tökéletes, és mivel nem pizzafutár vagyok, bőven elég napi 80-90 km.
Ezek az autók a felét sem érik a pár kilométeres hatótávjukkal meg a játékautó méretükkel. Messze van még mire ezekből a szarokból lesz valami használható. Amint terjedni kezdenek rögtön megszűnik a kedvezmény, a jelenlegit sem a bűnöző kormányunk támogatja hanem Eu-s előírás és valszeg Eu-s pénzből. Csak nem gondoltátok, hogy ezek a redvásak bármiben is segítenek?
Nem szeretnéd törölni magad? Mi nagyon örülnénk ha eltűnnél innen! Te vagy itt a legnagyobb idióta aki soha semmihez nem tud egy értelmes dolgot sem hozzászólni. Tedd meg nekünk, hogy lelépsz anyádba! Köszi.
Pardon! Meg kell hogy jegyezzem, egy nálunk is gyártott kisautó teljes önköltségi ára ma 790e Ft. Több mint 5x annyiért adják. A német mérnökök nem kapnak 5x annyi fizut, mert nem dolgozik. Helyettük vannak török, magyar, hindu tervező mérnökök, akik kb. 2, 2,5- szer többet kapnak mint itthon. A fiam is köztük van A Getrag-nál, innen vagyok ilyen jól értesült. Az árakról pedig, ma az autógyártás nagyobb üzlet mint a fegyver, vagy a kábítószer!
Amíg az energiamix jórészt szénhidrogén alapú, csak nagyjából a CO2 kibocsátás fele takarítható meg, országonként eltérő mértékben. Mo-on egy hibridhez képest sok megtakarítás jelenleg nincs elektromos autózás esetén. Ausztriában a sok vízierőműnek köszönhetően egy iOn 29g/km, ez nálunk 84g/km a teljes energialáncot figyelembe véve. Ezt az értéket elvetemült prius-osok is tudják, kevesebb tötymörgéssel, mint ahogyan az iOn-ból az elméleti hatótávot ki lehet hozni.
Felárat azért fizetsz ennyit, mert a Németországban dolgozó mérnökök havi költsége nagyjából ötszöröse egy magyarénak és jó sokan és sokáig fejlesztették az akkumulátorokat, így valahol meg kell fizetni a R&D-t. Pont ezzel, a magasabb beszerzési költséggel.
Ha már rentábilis lesz a gyártása, kitermelte az összes költségét is sokáig fogják magasabb áron eladni (mondjuk arra hivatkozva, hogy mennyivel olcsóbb lesz üzemeltetni), mert ha valamin lehet sokat keresni, akkor azon megpróbálnak sokáig jól keresni.
Szemét dolog ez, de így működik a világ.
3 hete hoztam el szalonból az új autómat. Gyártásból, kellett rá várni 3 hónapot. Kaptam rá sok-sok kedvezményt (listaárból 1,3milliót), olyanra extráztam amilyenre szerettem volna, mert nekem többet jelent a kényelmes belső egyedibb külsővel, mint egy átlag flottás-felszereltség gagyimetál felárral.
Bérből és fizetésből élek, alkudni nem volt pofám, csak megmondtam mit szeretnék és ezt máshol mennyiért láttam. Leültünk az értékesítővel, kalkuláltunk, meglepődött hogy csak ennyi, gyorsan meg is rendeltem.
Így lett egy Ford Focus kombink, Titanium felszereltséggel, feltűnő pirosban, némi külső és belső csiricsári baromsággal és kényelmi dolgokkal. Ár? 4,6+forgalombahelyezés. Drága? Ha levonom az ÁFÁ-t, akkor bárki meg tudná venni, így meg anyáztam egy sort, hogy mennyi adót fizetek be a közösbe újfent.
Sokszor nem szoktam egyetérteni azokkal amiket írsz, de ez most jó volt. 😉
5 éve vettem újat (és még előtte is 2-t). Nem alkudoztam: vittem egy papírt, sima A/4-es lap, és adtak 15%-ot. 1 extrát kértem, tempomatot.
Hogy te mit gondolsz rólam, az nem érdekel.
Azért mert neked a szüleid listaáron vették anno a Trabantot amivel most jársz még nem mindenki fogyatékos mint te … én az összes új autómból alkudtam . Volt ahol 20% de a minimum 10% volt és mind egyedi rendelés nem túltárolt raktári autó fix felszereltséggel .
Lassan már szénné égeted ezt a nevet is itt az idő cserélned valami másra frappánsabbra és tiszta lappal trollkodhatsz tovább …
Max. 2.5 – 3 millába szabadna kerülni bármely tipusnak ! Sokkal egyszerübb elöállitás mellett, a rövid hatótáv, a töltési idö hossza , a töltöhelyek hiánya, egyelöre csak távlatokban engedhet gondolkodni egy gk.-t használo fogyasztót !
Az Vw e-up! listaára 8.271.510 Ft és nem a táblázatban szereplő 7.490.000 Ft
Ezzel az olvasással most csak felvágni szeretnél … 😀 mindenkii tudja hogy te egy autista vagy és itt trollkodsz …
Egyébként kérd meg a gondozódat hogy tegyen eléd egy tükröt és nézz bele legközelebb … 😀
Tényleg nem szeretnék belemenni ami kerül ebbe ennyi kérdésbe …de elgondolkodott már valaki azon hogy ezek az árak amik most itt vannak full lehúzás???
Vegyünk alapul egy Vw up! de bármi mást is vehetnénk 90 lovas 1.0 tsi motorral automataváltóval alapára 3.799.120 + az automataváltó amit nem lehet rendelni hozzá mondjuk 400.000 ft . Azaz 4.199.120 ft benzines és 8.271.510 ft pedig az elektromos verzió . Különbözet 4.072.390 Ft a benzines javára na már most itt jön az érdekesség .
1Kw akkumulátor ára 400 usd
18,7 Kw ára : 7.480 usd ami a mai árfolyamon 2.244.000 ft .
igen ám de az elektromosban nincs benne se belső égésű alumínium motor turbóval , se váltó ami előállítási költségen is a kettő legalább 1 millió forint .
Ami annyit tesz hogy 2.244.000 ft ből kivonunk további 1 milliót marad 1.244.000 ft valós előállítási többletköltség egy elektromos autón a benzines társához képest .
[b]Most már csak azt magyarázza el nekem egy autókereskedő hogy lesz a 1.244.000 ft felárból mire szalonba kerül az aktuális modell 4.072.390 ft os felára ???? [/b]Csak mert akárhogy számolom nem jön ki a matek és nekem marad valahol valakinél a fiókban lapulva 2.828.390 ft ezen az egy autón …
Ha meg azzal jönnek , hogy drágább előállítani de mit ? A kaszni ugyan az a futómű ugyan az . többletfelszereltség ?? konkrétan mi van ülésfűtés és navi ? Ez mennyi max 500.000 ft …
[b]Az elektromos autó jelen túlárazott formájában sajnos egy nagy lehúzás[/b] … lehetne egy környezetkímélőbb technika a bolygón élő embereknek ,de ez csak a kapzsiság miatt nem jut el szélesebb körben ahol már érezhetőbb lehetne a valódi hatása …
Nem tudom mikor vettél legutóbb autót. De ha te megálmodsz magadnak egy kocsit, amit neked vesznek gyártásba, abból nem alkudozol 10%-ot, de 8-at se. MAximum itt a cikkek alatt, de itt mindenki adófizető, meg rendesen dolgozó, meg tanult, meg persze alkudozó művész.
20%-ot raktári autóra adnak max. 20%-ot egyébként minden autójára egy flotta kap kisfiam.
Téged nem kell palinak nézni, mert az vagy.
Mindig elgondolkodom, hogy hülyék-e az emberek? Aztán elolvasom, amit írtál és rájövök, hogy igen. Ez az elemi setétség, ami nálad van ott. Legfelül.
Mi az a jelentős adókedvezmény amit ad az állam azon kívül hogy lehet pályázni 13.000.000 ft-t nem meghaladó elektromos vagy olyan hybridre ami legalább 30km et megy elektromos motorral ” egyébként itt a legtöbb ma kapható konnektoros hybrid csalás mert nem megy el annyit ” . Semmi egyéb adókedvezmény nincs mit a ténylegesen csókosoknak járó nettó árból 21% amire pályázni kell … de miért nem adják ezt alanyi jogon ??? Minden Magyar állampolgár kapja meg a kedvezményt ne csak az akin van sapka vagy akin éppen nincs sapka … Cégek pedig pályázzanak hogy ne legyen belőle visszaélés . Oké nincs vagyonszerzési illeték ” aminek amúgy sem kellene lennie mivel már a megadózott pénzedből veszed meg a kocsit amire megint csak kifizeted az áfát- meg az összes többi adót…
Nem hajthatnak be olyan helyre villany autóval sem ingyen ami engedély köteles !!! Egyedül némelyik nagyvárosban lehet ingyen parkolni ” bár nem értem egyébként is miért is kellene fizetni a közterületen történő parkolásért az nem állami tulajdon hanem közvagyon” de nem az ország egész területén … és őszintén szólva 1 kezemen megtudom számolni hány olyan város van ahol parkolhatsz ingyen … Ha pont abban a városban laksz ahol nem lehet akkor már nincs is meg ez a kedvezményed …
Egyébként meg ki a tököm vesz listaáron autót ? Ezzel arra célzok hogy ezek extra nélküli alapárak és ha átléped a 13 milliós határt mert rendelsz bele pár extrát már elestél a pályázat lehetőségétől …
Egyébként meg az adókedvezmény amiről te papolsz az céges vásárlásra vonatkozik a cégautó adó alól kiesett egészen 2017. január. 1 ig hűha … mekkora támogatás volt 1 évig amit egy ordas nagy hazugsággal szüntettek meg … mondván a mai számítógépes világban a Magyar rendszernek kihívást jelent ennyi villanyautó céges adókedvezménye . Egy hatalmas nagy slep aparátust kell fenntartani ehhez a mai 21. században mikro már 20 éve minden adat Magyarországon is elektromos formátumban van tárolva… ergó egy egyszerű programozó 3 órás munkájával, szoftverfrissítéssel meglehet oldani hogy minden kedvezmény úgy maradjon ahogy eddig …
Inkább mondják azt hogy kell egy kis pénz még a haveroknak mert kevés van … mielőtt az jönne le hogy Fidesz ellensége vagyok közlöm hogy idáig amióta szavazhatok mind a 4 alkalommal Fideszre szavaztam . De arra jöttem rá hogy ugyan úgy hazudnak és lopnak csalnak mint az összes többi aki hatalomra kerül … szóval innentől kezdve nem szavazok rájuk . Ugyan azt a lehúzós, agyon adóztatott szart adják a Magyar embernek mindegyik párt csak más zászló alatt …
[i]Csak halkan kérdezem, hogy Ön szerint mennyire érdekli ez a mostani csapatot?[/i]
A kérdésedre a cikkben a válasz. Másfelől pedig jelentős adókedvezményt kapnak az államtól a villanyautósok, számos esetben ingyen parkolhatnak, ahol más nem, behajthatnak olyan övezetekbe, ahova hagyományos járművel nem, és elkezdődtek az egész országot lefedő töltőpontok kialakítása is.
Már hiányzott egy életunt megmondóember.
Ha nincs pályázat, az a baj, ha van, akkor az, hogy van egy határideje, amit jó eséllyel meg is hosszabbíthatnak (baszki, ki hallott már ilyet, hogy nem lehet korlátlan ideig pályázni valamire, kész skandalum, hát nem?). Meg különben is, a fotelszakember tudja, hogy csak a Zorbán baráti köre vehet villanyautót hisz megmondták a kocsmába’ is…
„A válasz valójában egy EU direktíva, mely szerint igenis támogatni kell a villanyautók terjedését…”
Csak halkan kérdezem, hogy Ön szerint mennyire érdekli ez a mostani csapatot?
Ráadásul, pont meg fognak szűnni a kedvezmények, ezzel a pályázatosdival megint csak a a csókosok kerülnek nyeregbe.
Olvasom: a bruttó vételár 21%-a az alap. OK.
Alatta egy táblázat: LISTAÁR és „kedvezményes” ár.
Namármost, tegye fel a kezét az, aki valaha is vett új autót ÉS azt listaáron vette. (Nyilván nem meri, mert szégyelli, hogy mekkora marha volt…)
MINDEN autókereskedőnél alapból 10%-ot lehet alkudni, SŐT kell is. A 20% sem lehetetlen, ilyen-olyan kedvezmények mindig vannak (például nekem a nagycsaládos kedvezmény: 15% – mibe került? Kb. 10.000 Ft ráfordításomba)
Azért ne nézzék már az embert palinak, az ilyen kedvezményekkel…(más kérdés, hogy kötelező a támogatás)
Egy autó hiányzik a felsorolásból, bár nem véletlenül mivel nem forgalmazza az importőr: mégpedig a Fiat 500e. Nem is értem miért nem hozza hazánkba a Fiat a típust.