Az i3 búcsúja talán a legfájóbb 2022-ben
Mi a közös a Lamborghini Aventadorban, a Mercedes A-osztályban és a BMW i3-ban? Nos, mindhárom típusnak a gyártósorán idén nyomták meg azt a bizonyos piros gombot, amely jelzi, nincs tovább. Egyértelmű, hogy más-más okból tették ki a modellpalettájukból a vonatkozó gyártók ezeket a modelleket, de a helyzet nem annyira egyszerű, mint képzelnénk. Persze, mondhatnánk, hogy 2022 van, minden ami él és mozog, azt villanyosítani kell, de ez az érv ott bukik el, hogy a fenti listában ott az i3 is, ami egy ízig-vérig villanyautó a kezdetektől fogva, ráadásul nem is akármilyen. A formavilágot most hagyjuk is, hogy kinek mennyire tetszetős, amellett viszont nem lehet elmenni, hogy az i3 9 éve mutatkozott be, amikor a villanyautózás még inkább tűnt egy drága hobbinak, mintsem a jövő valós alternatívájának és mégis meglepően jól fogyott, ma pedig az utcakép természetes eleme a BMW villanyautója, és még az autómegosztók is előszeretettel pakolják a flottájukba, mert a viszonylag apró termete mellett az áramigénye sem túl nagy. Az idő viszont eljárt felette, ma már vannak sokkal olcsóbban, nagyobb hatótávot kínáló modellek a konkurencia kínálatában. A bajorok az idei évben még egy utolsó limitált szériát viszont kiadtak hozzá,
melynek egyik tagját volt is szerencsénk kipróbálni.
A Mercedes B-osztály is búcsúzik
A bajorok az i3 mellett idén az M2 kupét és a 2-es sorozat kabrióját is levették a kínálatukból, viszont ebben a két esetben a búcsú valószínűleg csak átmeneti, hiszen a 2-es sorozat nemrégiben teljesen megújult, meglepő volna ha éppen a kabrió maradna ki a buliból, ennek megfelelően pedig szintén furcsa lenne ha az M2-őt is végleg nyugdíjaznák, mert a modell az utóbbi években is kelendő volt. A másik német óriás, a Mercedes már jelentősebb változásokat eszközöl a következő modellévre, ugyanis 2022-ben
egy teljesen új üzleti stratégiát vázoltak a jövőre nézve. A stuttgartiak a jövőben inkább a prémium szegmensre koncentrálnak, elmondásuk szerint ugyanis ez sokkal kifizetődőbb, mintha több olcsó autót adnának el, hiszen ezeken nem lehet annyi profitot termelni. Ennek fényében nem meglepő, hogy egyes piacokon az A-osztályt egy az egyben kivezetik a piacról a B-osztállyal egyetemben. Ezentúl az idei évvel búcsúzik a Mercedes-AMG CLS 53, az S-osztály kupé és kabrió is. Talán annyira nem feltűnő, de a Mercedes-AMG GT szériát sem folytatják a jelenlegi formájában a németek.
Még a német piacon maradva a Porsche is úgy döntött, hogy nem minden modelljét viszi át 2023-ra. Bár tágabb értelemben véve mégis, hiszen a Macan Turbo gyártása fejeződik be az idei évvel, de a Macan GTS továbbra is kapható lesz, mely ugyanazt az erőforrást kapja, amit a most leköszönő Turbo, egy 2,9 literes ikerturbós V6-ost, 434 lóerővel. Hasonlóan a Porschéhoz, a Mazda is búcsúzik egy SUV-tól, méghozzá a CX-3-tól. A Volvónál is hasonlóan gondolkodtak, hiszen a következő évtől a V60, a V60 polestar és a V90 sem lesz már elérhető az Egyesült Államokban, igaz a Cross Country kiadás marad mindkét esetben, Európában pedig változatlanul kaphatóak lesznek ezek a modellek. A Fiat 500L azonban nem csak az amerikai, de az öreg kontinens márkakereskedéseiből is eltűnik, ugyanis az eladások egyre csak csökkentek, időközben pedig megjelentek olcsóbb és stílusosabb alternatívák az olaszok crossoveréhez képest. A mostani felsorolásban meglepetésként hathat, hogy a Honda is helyet kapott, elvégre a japánok nem arról híresek, hogy csak úgy váltogatnák a modelleket évről évre. Ennek ékes bizonyítéka például a Civic, mely
már 50 éve (!) velünk van és a 11. generáció hajnalán nem úgy tűnik, mintha egyhamar nyugdíjba vonulna. A Clarity viszont igen. A villany verziót már 2020-ban levette a palettáról a Honda, idén pedig a hibrid és a hidrogén meghajtású Clarity is erre a sorsra jutott. A Hyundai az Ioniq Electric esetében döntött úgy, hogy eljött a búcsúzás ideje. Logikus lépés, hiszen a most leköszönő modell nehezen tudna versenyezni az idén nyáron bemutatott
Ioniq 6-ossal és a 2021 februárjában piacra dobott Ioniq 5-össel,
melyről már tesztet is készítettünk.
A Porsche Macan Turbo sem lesz kapható 2023-ban
A rally szerelmeseinek nagy érvágás lehet a Subrau lépése, hiszen a 2022-es év után nem folytatják a WRX STI-t. A bejelentés után a japánok gyorsan le is szögezték, hogy a búcsúzás csak időleges, keresik a lehetőségeket, hogyan tudnák majd visszahozni az ikonikus nevet, de az újjászületés már biztos hogy hibrid vagy elektromos formát ölt. A szünetet pedig az autóipari változásokkal indokolták a márkától, egy interjúban elmondták, hogy ha most kiadnák az új STI-t, annak nagyon rövid élete lenne. A 2022-es év végén búcsúzik még egy nagyágyú, a Ford GT, mely szintén egy rétegautó, ráadásul nem is túl gyakori- nagyjából 1000-1500 létezhet a mostani kivitelből. A cikk elején említett Lamborghini Aventator sem tévedésből került a felsorolásba, az olaszok zászlóshajójának ideje lejárt és némi közjáték után az idei évvel a gyártása is lezárult. A közjáték alatt természetesen a
Felicity Ace hajó elsüllyedése értendő, hiszen az Aventator gyártását már egyszer befejezték, azonban az említett hajón utaztak az utolsó példányok, melyek további 4000 autóval együtt a hullámsírban végezték, így az olaszok kénytelen voltak még egyszer legyártani az atlantiszi mélységbe süllyedt autókat.
Az Aventadorok gyártását kétszer is volt szerencséje rövidre zárni a Lamborghininek, bár ennek aligha örültek
“A Mercedes A-osztály is búcsúzik”
Felette a képen meg egy B-osztály van 😀
Javítottuk, köszi, hogy szóltál!