Ezeket a márkákat vásárolták a magyar nagycsaládok támogatással

Mutatjuk a nagycsaládos kedvezménnyel vett autómárkák toplistáját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legtöbb nagycsaládos autóvásárló a 2,5 milliós támogatással is csak Daciát tudott megengedni magának. Mutatjuk, melyik márka autóiból mennyi fogyott az állami dotációval.

Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook oldalán tette közzé a nagycsaládosok támogatásával vásárolt autómárkák top10-es listáját. A legalább 3 gyereket nevelők számára 2019 második felétől érhető el az új, 7-9 üléses modellek vételárának legfeljebb 50%-ára szóló, legfeljebb 2,5 millió forintos ártámogatás. Igaz, mára az 50%-os korlát értelmét vesztette, már nincs hétüléses autó 5 millió forint alatt, a legolcsóbbnak számító Dacia Lodgy belépő (amúgy már korrekt ellátmányú, alapáron légkondis és dízel) verziója is 5 549 000 forintról startol, míg a nagyobb teljesítményű benzines 200 ezer forinttal magasabb áron, 5 749 000 forintról indul.
Hirdetés
A Dacia csupán a Lodgy által lett a nagycsaládosok kedvenc márkája, e modellből az elmúlt 1,5 évben szinte csak az állami támogatás segítségével adtak el. A második helyezett Volkswagen már több modellel, a tavaly megújult Caddyvel, a Tourannal és a Multivan/Caravelle/Transporter modellsorral, valamint akár a Crafter személyváltozataival is mérkőzött. A harmadik helyezett Opelnél a nagycsaládos eladások zömét adó Combo Life modellen túl a Zafira és a Vivaro szintén opció. A negyedik és az ötödik helyen álló Citroëen és Peugeot a Berlingo/Rifter dobozos egyterűpároson túl a C4 Spacetourer és az 5008 egyterűkkel és kisbuszokkal is versenyzett, ahogyan a Ford, a Toyota, a Fiat és a Renault szintén több modellel is mérkőzik, míg a Skoda egyelőre csakis a Kodiaq SUV hétüléses verziójával helyezte fel magát a nagycsaládos támogatással vett márkák top 10-es listájára. Miként az pénzügyminiszter posztjából kiderült, a kezdeti érdeklődési lendületet is felülmúlta a tavalyi év, 2020-ban ugyanis háromszor annyi nagycsaládos támogatási szerződés köttetett, mint a megelőző félévben - hozzá is kell tegyük, hogy a csökkenő autópiacot így egyértelműen a nagycsaládosok támogatása húzta. A több mint 20 ezer autóvásárlás támogatásához szükséges 50 milliárd forintot a költségvetésből (adóforintokból) finanszírozta a kormány. A támogatott modellek mintegy felét a három legolcsóbb modell adta, ám a maradék 50%-ban a drágább modellek is gond nélkül szerepelhettek, hiszen míg az elektromos autók ártámogatásánál húztak árplafont, a nagycsaládosok támogatásánál nem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?