Ezeket a kocsikat vették – Németországban
Németek uralják a német autópiacot, a Qashqai jól teljesít
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Júliusban enyhe emelkedést mutatott az európai gazdasági barométernek számító német autópiac, amely 2,1 százalékos pluszban 253 146 járművel (személyautó és kishaszonjármű) zárta az elmúlt hónapot.
Akárcsak évek, évtizedek óta ezt a júliust is a Volkswagen márka modelljei dominálták, az up!, a Polo, a Golf (a Jettával együtt) és a Passat a német szövetségi járműnyilvántartási hivatal adatai szerint rendre a kategóriájuk legnépszerűbb kocsijai voltak. A Tiguan, a Touran, a Caddy szintén az élen végzett a terepjárók, a nagy egyterűk és a kishaszonjárművek között. A Mercedes-Benz kereskedői és marketingesei sem tétlenkedtek júliusban, az E-osztály a felső-középkategóriában, a CLS a luxusautóknál, a E-osztályos kupé a sportkocsik között, a kecskeméti B-osztály pedig a kis egyterűek között diadalmaskodott. Két nem német autó furakodott be a toplisták első helyeire: a Nissan Qashqai a szabadidő-autók, a Fiat Ducato a lakóautók között vitte el a prímet. Százalékosan a legnagyobb részesedést kategórián belül az E-osztály (38 százalék), a Touran (33,5 százalék) és a Ducato (66,4 százalék) tudhatja magáénak. Nézzük egyenként a kategóriák legjobbjait.
- Volkswagen up! 3378
- Fiat 500 2536
- Renault Twingo 1822
- smart fortwo 1657
- Hyundai i10 1226
Kisautók (41 718 autó, 6,6 százalék)
- Volkswagen Polo 6650
- Opel Corsa 3854
- Ford Fiesta 3511
- Mini 3204
- Skoda Fabia 3150
Kompakt kategória (61 546 autó, 12,8 százalék)
- Volkswagen Golf, Jetta 18 884 autó
- Audi A3, S3, RS 3 4881
- Opel Astra 4660
- BMW 1 4125
- Ford Focus 4068
Középkategória (33 144 autó, mínusz 4,6 százalék)
- Volkswagen Passat 7656 autó
- BMW 3 5902
- Mercedes-Benz C-osztály 4273
- Audi A4, S4 RS 4 3855
- Mercedes-Benz CLA 1304
Felső-középkategória (12 724 autó, 2,5 százalék)
- Mercedes-Benz E-osztály 4833 autó
- Audi A6, S6, RS 6, A7 3959
- BMW 5 3305
- Volvo 70 352
- Jaguar XF 166
Luxusautók (2052 autó, mínusz 4,3 százalék)
- Mercedes-Benz CLS 577 autó
- Mercedes-Benz S-osztály 415
- Porsche Panamera 285
- BMW 6 216
- BMW 7 186
Szabadidő-autók (19 987 autó, 10,8 százalék)
- Nissan Qashqai 2049 autó
- BMW X1 1773
- Ford Kuga 1675
- Skoda Yeti 1545
- Opel Mokka 1491
Terepjárók (18 387 autó, mínusz 8,7 százalék)
- Volkswagen Tiguan 4945 autó
- Audi Q3 2624
- Audi Q5 2125
- BMW X3 2010
- Mercedes-Benz ML 830
Sportkocsik (3559, mínusz 5,3 százalék)
- Mercedes-Benz E-osztály Coupe 704 autó
- Porsche 911 573
- Porsche Boxter, Cayman 359
- Mercedes-Benz SLK 346
- Toyota GT86 279
Kis egyterűk (17 630 autó, mínusz 0,4 százalék)
- Mercedes-Benz B-osztály 4173 autó
- SEAT Altea 2819
- Ford C-Max 2106
- Renault Scenic 2019
- Ford B-Max 1740
Nagy egyterűk (12 357 autó, mínusz 11,9 százalék)
- Volkswagen Touran 4137 autó
- Opel Zafira 1540
- Volkswagen Sharan 1392
- Ford S-Max 1099
- Mercedes-Benz Viano 933
Kisteherautók (10 713 autó, 0,6 százalék)
- Volkswagen Caddy 3100 autó
- Volkswagen Transporter, Caravelle 2348
- Ford Transit, Tourneo 1059
- Citroën Berlingo 837
- Mercedes-Benz Vito 599
Lakóautók (2263 autó, 0,3 százalék)
- Fiat Ducato 1502 autó
- Volkswagen Transporter, Caravelle 193
- Ford Transit, Tourneo 177
- Citroën Jumper 112
- Mercedes-Benz Viano 102
(forrás: KBA)
A kompakt kategóriában azt hittem ott lesz az új Leon .
Nem csoda hogy ilyen sok Altea fogyott remek autó 🙂
Vigyázzunk ezzel az életszínvonal, meg gazdasági helyzet ömlengéssel.
Könnyen lehet, hogy az az agyig finanszírozott jólét, amit a német adatok tükröznek, nem sokáig lesz tartható, Most még csak az unió határai recsegnek, de hamar megrogyhat a német-francia-brit csoda is, ami egy triviális közgazdasági paradoxonon alapul.
Maga nem német.
Ezek szerint maga japán. Legalábbis az alapján amilyen lendülettel itt a japán autógyártásnak kampányol. Ezért kár volt 50 évesen nyugdíjba menni…
Itt egy 2012 es német modell szerinti lista:
http://raycee1234.blogspot.be/2013/01/car-sales-germany-by-model-2012.html
A kifutó Okti valami 17edik. A top 10ben 5 prémiummodell van. Első Import modell a 29. Qaska…
Hát igen, ez a lista erősen tükrözi az ország gazdasági helyzetét és az életszinvonalat bármelyik kategóriát is nézzük. Jó nekik ……
Kicsit csodálkoztam, hogy az Octavia nem fért be az első 5-be. De lehet, hogy azért mert év elején még nem forgalmazták az új típust, illetve a kombi még csak most jön ki, lehet, hogy a 2. félében már ott lesz.
A másik ami meglepő volt számomra, az a Seat Altea második helye. Én simán azt gondoltam volna, hogy már nem is forgalmazzák. Meg kellett néznem a Seat oldalán, hogy elhiggyem, itthon annyira nem látni ilyet M-es rendszámmal.
(Elnézést az esetleges vessző és egyéb hiányokért tabletről nem olyan egyszerű írni, mint normál gépről. 🙂 )
Ezt a terepjáró-szabadidő autó kategorizálást nem igazán értem. Azért méretileg a Q3 jócskán egy kategóriában kéne lennie a Mokkával X1-el és a Qasqhai-al, míg a Kugának, Yetinek ( fene tudja igazából az is ,ehet, hogy a Nissan is ide tartozik) a Q5 és a Tiguannal kéne egy kategóriában lennie, a Benz pedig már megint más. Ugyanígy nem értem, hogya VW Touran mitől lett egy kategória a Sharannal. Furcsa egy mérés ez.
A német piac mindig is eléggé nacionalista volt, de serébe akkora hogy az importmárkák a maradékkal is elégedettek szoktak lenni.
Azért érdekes látni hogy kategoruizálás nélkül mennyire erősek a prémiumkézepes modellek, báér a válásg előtt simán lelépték a legtöbb más kategóriát. De azrt így is, a 3as bimmerből nem csak több fogy mint pl az insignából vagy avensisből, de akár bármelyik nem VW kisebből.
Ott ez a családi autó, kb mint nálunk az okti vagy a fóka.
Érdekes megint, milyen modelleket számítanak egy helyre egy márkán belül.
Pl. felső-középkategória 2.Audi A6, S6, RS 6, A7, de a középkategóriában csak Audi A4, S4 RS 4 – az A5-RS5 külön lett számolva?