Hosszú évek alatt sok nemkívánatos útitárs költözik a kabinba, érdemes néhány havonta áttörölni a belteret
Luxusautókat vett górcső alá a brit Carwow, de nem a legújabb szériából válogattak, hanem több generációval régebbi modellek tisztaságát vizsgálták. Hiába a csillogó márkanév és temérdek luxus, az autókra nem költöttek sokat. A 7-es BMW, a Mercedes S-osztály és Lexus LS430 sem került többe ezer fontnál, ami nagyjából 450 ezer forintnak felel meg. Műszaki értelemben nem vizsgálták az autókat, de a külsőn jól látszik, hogy a legolcsóbb példányok közül horgásztak.
Mindhárom prémiumról elmondható, hogy ránézésre egészen vállalható utastérrel rendelkeznek, amik ugyan nem frissen takarítottak, de még bőven az elfogadható kategóriába esnek. Első körben a szemetet szedték össze az autókból, de csak egy elég szolid kupacot sikerült összegyűjteni. A laboratóriumi vizsgálat előtt egy helyszíni drogtesztet is végeztek, ami a Mercedes esetében pozitív lett, a német bálnában az erős fájdalomcsillapítókban használt buprenorfint mutatta ki a tesztcsík.
A legtöbb példányban már nem sok csillogás maradt, költséges fenntartás annál inkább
Az UV lámpával megvilágított utasterek csak úgy ragyogtak, emberi testnedv szinte mindenhova jutott, a legszennyezettebb rész egyértelműen a kormánykerék és a műszerfal. A Lexus volánján többek között E. coli baktériumot találtak, aminek természetes élőhelye nem a japán autó kormánya, hanem a bélrendszer. A Mercedesben is akadt bacilus, ott a hátsó ülésen tanyázott nagyobb mennyiségű streptococcus, ami inkább sebekben szeret éldegélni. A BMW-ből került elő a legtöbb szemét, de ennek ellenére itt találták a legkevesebb baktériumot. A videó amolyan figyelemfelhívónak sem utolsó, erősen ajánlott az autónkat legalább néhány havonta alaposan kitakarítani, hogy mégse egy bacilustengerben üljünk napi több órát.
A piac aljáról választottak három, már elég fáradt luxusautót