Még mindig rengeteg példány fut a 2004-es esztendő legkeresettebb típusaiból, a népszerűségük miatt nincs gond az alkatrészellátással
Rengeteg változáson esett át az autóipar az elmúlt 20 esztendőben, egy részüket a kényszer szülte, a másik feléért a megváltozott igények a felelősek. Ezért is érdekes összevetni az idei első félév adatait a 2004-es számokkal.
A Megane második nemzedékének ára inkább egymillió alatti, a kiemelendően jó rozsdavédelme nem elhanyagolható szempont ebben a korban. A korai dCi motorok még nem olyan megbízhatóak mint későbbi társaik
2004-ben a kis- és alsóközépkategóriás modellek uralták az európai piacot, az eladások felét a B-szegmens autói tették ki. Az időközben elhalálozott Ford Fiesta volt annak idején a 10. legnépszerűbb típus, a gömbölyű ötödik nemzedékből az év első hat hónapjában 175 ezer darab fogyott. Most a Peugeot 2008 áll ugyanitt, de jóval szerényebb számmal, mindössze 93 ezer vásárló akadt horogra. Néhány autóval előzte a Fordot az Opel Astra, ebben az évben érkezett a H jelű generáció, viszont a G is gyártásban maradt még évekig. A nyolcadik helyhez 183 ezer Puntót kellett eladnia a Fiatnak, ezzel szemben a most 8. Tesla Model Y csak 102 ezres darabszámmal érte el ugyanazt a pozíciót. A hetedik helyet a C Corsa harcolta ki, fél év alatt 200 ezer autót tudott elpasszolni az Opel. A hatodik helyen a Renault Megane II tanyázik 222 ezer autóval, az ötödik az éppen generációt váltó Ford Focus (224 ezer), most itt a Citroën C3 (104 ezer) és a Peugeot 208 (106 ezer) áll.
Szintén millió alatti autó lett a C Corsa és a Peugeot 206. Előbbinél a Ecotec motorok olajfogyasztása lehet problémás, utóbbinál a hátsó hídra kell figyelni
Éppen lecsúszott a dobogóról a 230 ezer vásárlót elcsábító Clio II, a helyét idén a Volkswagen T-Roc bitorolja 111 ezer autóval. A bronzérmet a Peugeot 307 szerezte meg, a 2002-es év autójára 265 ezer vásárló akadt. Az idei első félév bronzérmese a Renault Clio, ám ehhez már csak 114 ezer autó eladására volt szükség. Ahogy idén is, úgy 2004-ben is a Golf állt a második helyen, akkor 294 ezer, most 126 ezer kulcsátadás kellett az ezüstéremhez. A legnépszerűbb típus címe a Peugeot 206-ot illette, 296 ezres eladással övé az arany. Idén ehhez messze nem kellett ennyi vásárló, a Dacia Sandero 144 ezer eladással az első.
Európa második legnépszerűbb kompakt modellje 2004 első felében a 307 volt, vásárlásnál inkább a frissítés utáni megbízhatóbb példányokat érdemes keresni
Mielőtt elkapna minket a régien minden jobb volt kamunosztalgia, akkoriban azért is vettek ennyi(vel több) új autót mert a használtat igyekeztek írtani, műszaki korlátokkal és adókkal egyaránt.
Ilyenkor mindenki döntse el mi a jobb de szerintem a már bemutatásakor is elavult és 20+ évig gyártott öreg Stiftek nulla biztonsággal és elavult motorokkal egyéni szinten nem jelentettek jobb megoldást, mint egy 2-3 éves modern „nyugati” (beleértve ebbe a japán és koreai márkákat is),
Persze a kiüttetett szűrős öreg dízel Passatok láttán nehéz nem fogni a fejünket, de a megoldás szerintem nem az import kotlátozása lenne (mégcsak nem is a szigorúbb műszaki vizsga), hanem az a pártízezer renitens kiszűrése akik valahogy „okosan ügyesen” áttolják a bontószükevényeket a vizsgán…
…többit tudod!
????
Miről beszélsz? Régen valami jobb volt, sokáig. Mondjuk egy W 124-es Mercedes 🙂 Csak úgy 30 évig 🙂 használható .
A 20 éves autó is. Igazából ez még mindig elsősorban szándék kérdése… 🙂