Ezek voltak a piacvezető autók 20 évvel ezelőtt!

Az idei kedvenc a darabszám alapján be sem fért volna az első tízbe 20 évvel ezelőtt

Egészen másképp festett a két évtized ezelőtt autópiac, a városi terepjárók még csak furcsa különcök voltak, de érdemes vetni egy pillantást a volumenre is, a kevesebb modell sokkal nagyobb darabszámot eredményezett.

Rengeteg változáson esett át az autóipar az elmúlt 20 esztendőben, egy részüket a kényszer szülte, a másik feléért a megváltozott igények a felelősek. Ezért is érdekes összevetni az idei első félév adatait a 2004-es számokkal. 2004-ben a kis- és alsóközépkategóriás modellek uralták az európai piacot, az eladások felét a B-szegmens autói tették ki. Az időközben elhalálozott Ford Fiesta volt annak idején a 10. legnépszerűbb típus, a gömbölyű ötödik nemzedékből az év első hat hónapjában 175 ezer darab fogyott. Most a Peugeot 2008 áll ugyanitt, de jóval szerényebb számmal, mindössze 93 ezer vásárló akadt horogra. Néhány autóval előzte a Fordot az Opel Astra, ebben az évben érkezett a H jelű generáció, viszont a G is gyártásban maradt még évekig. A nyolcadik helyhez 183 ezer Puntót kellett eladnia a Fiatnak, ezzel szemben a most 8. Tesla Model Y csak 102 ezres darabszámmal érte el ugyanazt a pozíciót. A hetedik helyet a C Corsa harcolta ki, fél év alatt 200 ezer autót tudott elpasszolni az Opel. A hatodik helyen a Renault Megane II tanyázik 222 ezer autóval, az ötödik az éppen generációt váltó Ford Focus (224 ezer), most itt a Citroën C3 (104 ezer) és a Peugeot 208 (106 ezer) áll.
Hirdetés
Éppen lecsúszott a dobogóról a 230 ezer vásárlót elcsábító Clio II, a helyét idén a Volkswagen T-Roc bitorolja 111 ezer autóval. A bronzérmet a Peugeot 307 szerezte meg, a 2002-es év autójára 265 ezer vásárló akadt. Az idei első félév bronzérmese a Renault Clio, ám ehhez már csak 114 ezer autó eladására volt szükség. Ahogy idén is, úgy 2004-ben is a Golf állt a második helyen, akkor 294 ezer, most 126 ezer kulcsátadás kellett az ezüstéremhez. A legnépszerűbb típus címe a Peugeot 206-ot illette, 296 ezres eladással övé az arany. Idén ehhez messze nem kellett ennyi vásárló, a Dacia Sandero 144 ezer eladással az első.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.09.09. at 13:07
    Permalink

    Mielőtt elkapna minket a régien minden jobb volt kamunosztalgia, akkoriban azért is vettek ennyi(vel több) új autót mert a használtat igyekeztek írtani, műszaki korlátokkal és adókkal egyaránt.

    Ilyenkor mindenki döntse el mi a jobb de szerintem a már bemutatásakor is elavult és 20+ évig gyártott öreg Stiftek nulla biztonsággal és elavult motorokkal egyéni szinten nem jelentettek jobb megoldást, mint egy 2-3 éves modern “nyugati” (beleértve ebbe a japán és koreai márkákat is),

    Persze a kiüttetett szűrős öreg dízel Passatok láttán nehéz nem fogni a fejünket, de a megoldás szerintem nem az import kotlátozása lenne (mégcsak nem is a szigorúbb műszaki vizsga), hanem az a pártízezer renitens kiszűrése akik valahogy “okosan ügyesen” áttolják a bontószükevényeket a vizsgán…

Vélemény, hozzászólás?