Ezek után mondd, hogy nem történik semmilyen javítás a hazai úthálózaton!
5,1 millió négyzetméteren újultak meg a hazai gyorsforgalmi utak idén
Véget értek az idei szintrehozási és nagyfelületű burkolatfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kezelt pályákon. 2024-ben 5,1 millió négyzetméteren cserélték a tönkrement, elhasznált burkolatot új aszfaltra.
4 millió négyzetméteren úgynevezett szintrehozási munkákat végzett az MKIF, a 2022. szeptember elsején üzemeltetésre, felújításra átvett szakaszok közül azokon, ahol a burkolatállapotok nem érték el az elvárt műszaki szintet. További 1 millió négyzetméteren pedig a biztonságosabb közlekedés érdekében hajtottak végre nagyfelületű burkolatcserét. Ezek a munkák, ahol szükséges volt, nem csak a felső kopó, de az alsóbb kötő és alapréteget is érintették, ehhez összesen valamivel több, mint 1 millió tonna aszfaltot használtak fel. A burkolatok cseréje mellett megújult 131 híd és felüljáró, kicserélték például a Kőröshegyi völgyhíd tönkrement saruit is. Az idén 33 pihenőt is felújítottak, ezáltal 11 gyorsforgalmi úton dolgoztak ebben az évben, ezek az M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8, M85, M86 gyorsforgalmi utak.
A felújítások 43 %-a az M3-as autópályán zajlott, itt csaknem 2,2 millió négyzetméteren újult meg az aszfalt, a második legnagyobb volumenű burkolatfelújítás az M7-esen történt, ott 1,6 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le. Az idei munkák márciusban, a húsvéti hosszú hétvége után indultak és önként úgy szervezték azokat, hogy az M7-en a vakáció ideje alatt az M0 és Balatonvilágos között egyáltalán ne legyen felújítás, a Balaton könnyebb megközelíthetősége érdekében, továbbá az M1-en sem dolgoztak és így terelés sem volt egész augusztusban az ilyenkor erősebb nemzetközi tranzitforgalom miatt.
Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása 2023-ban indult. Tavaly 3,6 millió négyzetméter új burkolat készült el, ez a főpálya 19%-át jelenti és megújult 106 híd és felüljáró is. Az állammal kötött koncessziós szerződés szerint, 3 év alatt 538 kilométeren, a főpálya 43%-án végeznek úgynevezett szintrehozási munkákat, 200-nál is több hidat és felüljárót újítanak fel és 50-60 csomópont vízelvezető rendszereit is javítják 2025. őszéig. A szintrehozási munkákkal 2025. augusztus 31.-re kell végeznie az MKIF-nek. Jövőre 3,1 millió négyzetméter tönkrement, elhasznált burkolat megújítását tervezik, ahol szükséges, ott a felső kopóréteg alatti kötő és alaprétegeket ezeken a szakaszokon is javítják, cserélik. Megújul 40 híd és felüljáró is és tovább folytatódnak a pihenők felújításai is. A következő évben várhatóan újabb 30 pihenőhely újul meg. A munkákat a tervek szerint tavasszal kezdik, addig előre tervezett nagyfelületű burkolatcserék az MKIF által üzemeltetett pályákon nem várhatóak.