Kerekeit egészen a sarkokba tolták, helykínálata és vezethetősége ezzel jónak ígérkezik
Sok magyarázkodni valója nincs a Fordnak azért, hogy egy 17 éve nem használt névvel hozták ki az új modellt. A Puma közönségszavazáson lett népszerű és az új modell vásárlóközönsége is nagyon közel lehet azokhoz, akik az eredeti kis sportos kupét vették, csupán a divat alakult át. Az új Puma közönsége persze ki is bővült, a divatos crossoverre vágyók mellett már a családosoknak is szól a Puma, amit annak ellenére, hogy a Fiesta kisautó padlólemezére építettek, alaposan meg is növeltek. A Festához mérten 1,9 centivel hosszabb a tengelytávolsága, nyomtávja pedig 5,8-cal szélesebb, ezzel az utastér is elég tágas kialakítást kapott.
Láblendítéses csomagtérnyitást és masszázsüléseket hoz a kategóriába
LED fényszórókat és hibrid rendszer nélkül 456 literes, rendkívül mély csomagtartót ígér leeresztő dugóval az alján
A helykínálat mellett fontos szempont volt a praktikum, erre az alapesetben 370 literes csomagtér a bizonyíték, mely a hibridrendszer és pótkerék nélküli verziókban 456 literes, ekkor a padlólemez legalsó pontjáig kihasználható a hely, ahol még egy leeresztő dugót is elhelyeztek, ha esetleg ki kéne mosni a csomagtartót. Lehajtott hátsó üléssorral a teljes raktér 1000 liter, a pakolhatóságot pedig a kárpitelemek elvékonyításával is segítették.
A belső formai jegyei már ismerősek, a multimédia mindenképp okostelefon tükrözéses
Digitális műszeregységet is kaphat egészen friss megjelenítéssel, üléshuzatai egyszerűen cserélhetőek, teljes raktere 1000 liter
Az utastér praktikumát könnyen cserélhető üléshuzatokkal fokozták, ezek egyébként a személyre szabhatóságot is szolgálják. A kategóriában egyedi felszereltségként masszázsülések is kérhetőek előre, valamint láblendítésre is működtethető elektromos csomagtérnyitás, maga az ülés pedig a lehetőségekhez képest sportos pozícióba kerül, 8 centivel van alacsonyabban, mint az EcoSportban. A Ford kis crossoverénél egyébként nagyobb, a Kugánál pedig kisebb a Puma, de ugyanott készül, ahol az EcoSport, a romániai Craiovában. Motorkínálatában háromhengeres benzinmotorok szerepelnek, az 1,0 literes, hengerlekapcsolásos EcoBoost 100, 125 és 155 lóerős kivitelben kerül bele, a 125 lovashoz kérhető 48 Voltos hibrid rendszer, a 155-öshoz pedig mindenképp csatolják a szíj meghajtású indító generátoros rendszert. Összkerékhajtás nem lesz hozzá, duplakuplungos automata váltó viszont később igen, ahogy az 1,5 literes dízelmotor is 120 lóerővel.
48 voltos hibrid rendszerrel kiegészített háromhengeres turbómotorokat kap
A Puma fontos megoldásokat hoz a kategóriába, ST-Line szinten például alapáron jár a 10,25 colos digitális műszeregység, a Sync 3-as multimédia rendszer újítása pedig a változtatható dizájnú kezelőfelület. Adaptív tempomat, vészfék-asszisztens, sávtartó, gyalogos felismerő és városi araszolás segítő is elérhető lesz. A központi kijelzőn 180 fokos széles látószögű tolatókamera képe is megjelenhet, az okostelefon tükrözésre alkalmas Apple CarPlay és Android Auto funkció viszont alapáras lesz. Vezetéstámogatói között a táblafelismerő is részt vesz, mely a navigáció és a kamerák segítségével már a behajtani tilos jelzések felismerésére és azokra való figyelmeztetésre is képes, valamint autópálya felhajtókra is kimondott részletességgel figyel. Az új Puma jövőre érkezhet a piacra és csak Európában fogják forgalmazni, a részletes árlistát pedig hamarosan megismerhetjük.
Vezetéstámogatóinak hada felsőbb kategóriákat idéz, behajtani tilosra és autópályafelhajtókra is figyelmeztethet