Ezek tényleg flúgosak – Budapesten járt a Gumball 3000

Hazánkba is benézett az ultragazdagok játéka, a Gumball 3000

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újra érintette Budapestet a gazdagok és hírességek játéka, a Gumball 3000. A Dublintól Bukarestig tartó verseny felforgatta a fővárost.


Bevallom, vegyes érzelmekkel vártam a Gumball 3000 mezőnyét… Na jó, most is vegyes érzelmek vannak bennem. Autósport rajongóként először nem igazán értettem az egész lényegét. Még a versenyzésszerű gyorsulásban is több értelmet találtam, mint ebben. Természetesen hallottam már róluk, de utánakeresést igényelt, hogy megértsem, miért megy ennyi luxus szuperautó egyszerre át Európán. Az egész a brit Maximillion Coopernek köszönhető, aki egyébként szintén indul az idei ralin, és aki egy autós, ám mégis zenés, divatos, szórakoztató fesztivált akart összehozni. Ebből alakult ki ez a különleges, titokzatos és illegális verseny. Először csak Európán belül, később már Amerikába és Ázsiába is átnézett a mezőny. Évről évre egyre több bírság, baleset volt köthető a ralihoz, de hagyjuk is a piszkos múltját.
A jótékonyság és talán a verseny, egyébként abban merül ki náluk, hogy még a túra előtt adományokat utalnak a Gumball 3000 alapítványnak, és aki a legmagasabb összeget utalta, az indulhat elsőként – jelen esetben Dublinból. Az idei Gumball az ír fővárostól Bukarestig ment, mintegy 5000 kilométeren át, de úgy vettük észre, hogy senki sem megy időre, így versengés sincs nagyon. 10 év után álltak meg újra Budapesten a flúgos futam résztvevői, és hihetetlenül sok ember várta őket, akármerre jártak. Az utak mellett, a felüljárókon, ablakokban. Mielőtt a belvárosba érkeztek volna, tettek egy kitérőt a Hungaroringen is, ahol már rengeteg néző volt, ők pedig ezt nagyon élvezték. Később a főváros felé vették az irányt, ahová akkora bulival érkeztek, mint még senki sem szerintem. Szólt a zene, lányok táncoltak a Lambókon, konfettit lőttek a fákra egy Mercedes-Benz 280SE-ből, és a pólóosztogatásnál megbolondultak az emberek. Sőt, még iPhone-t is osztogattak… Igen, iPhone-t!
Annyira abszurd az egész, hogy már jó és köztudott, hogy az embereket vonzza, ami illegális. Ez pedig az, hiszen minden sebességkorlátot vagy KRESZ-szabályt semmibe vesznek. Németországban például csak egy bizonyos útvonalon mehettek, de fővárosunkban is volt gumiégetés, záróvonalon áthajtás, stb. Ami meglepett, hogy mégis Forma-1 versenyzők és komoly cégek adják nevüket hozzá. Amikor meglátjuk azt a tömeget, amit a Bazilika előtti térre is vonzottak, akkor megértjük, miért éri meg bárkinek támogatni ezt a ralit. A csapatok készülnek erre, komolyan veszik, rengeteg szerviz és kísérő autó tart velük. Ez is hihetetlen volt számomra. A nevezési díj 35 000 font, közel 14 millió forint, hogy az egyéb költségekről ne is beszéljünk. A versenyzők minden éjszakázós állomásukon buliznak egy nagyot, másnap mégis lenyomnak 1000 kilométert.

Aztán rájöttem: ebben nem kell logikát keresni. Ez kell a világnak, és kész. Az emberek számukra elérhetetlen luxus sportautókat foghatnak saját kezükkel, amik gyakran limitált vagy egyedi kiadásúak. Ha nem lenne ez az egész, ki kéne találni. Ez a milliárdosok játéka, az itt résztvevők pedig szeretik mutogatni magukat. Ha ez nem lenne, találnának mást. Ami még meglepett, az az, hogy semmi se biztos ezen a ralin. Nincs nevezési lista, nincsenek időpontok. A milliárdosoknak nem lehet megmondani, mikor, hova menjenek és mit csináljanak. Ez a kiismerhetetlenség és a verseny illegális mivolta vonzza a népeket - no meg a hírességeket. David Hasselhoff is elindult a mezőnnyel, ám ő a tracker szerint (mert, hogy ilyenjük is van) Németországban ragadt valahol.
Hirdetés

Másrészről van az emberben egy olyan érzés, hogy ez borzasztó, fölösleges és sok-sok egyéb, fontosabb, szebb dologra lehetne költeni az itt „kidobott” pénzt. Olyan is biztos lesz, akiben rossz érzéseket kelt a gazdagok és luxusautóik látványa. Mindenesetre érdekes a hozzáállásuk. Volt, aki felemelt középső ujjal ment végig az embersor között. Az érzések tehát kettősek az emberben, de ez mindig így van az ilyenekkel. Ez teszi érdekessé. A mezőny már továbbindult Bukarestbe, ahova Sibiu érintésével jut, így tehát a verseny utolsó napjához érkeztek. Az M5-ösön kipróbálhatták, miként működnek az új trafipaxok, ha netán az M1/M7 bevezetőn, vagy a Hungaroringre jövet/menet az M3-ason nem sikerült volna.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?