Pótolni a pótolhatatlant? Igazából sosem sikerült, 1938 és 2019 között futott a Bogár, ami három generációt élt meg (VW EA48)
A Bogár pályafutása 1938 és 2003 közé datálható, bár ez az intervallum nem érvényes az összes piacra. A modellt hosszú pályafutása alatt számos modellel próbálták pótolni, amelyek közül igazán híres a Golf lett, de ez sem váltotta le a Bogarat, sőt még az utódjával is párhuzamosan készült az eredeti gömbölyű Volkswagen. A második világháború előtt született típust már az ötvenes években szándékoztak lecserélni, a Volkswagen 70 különböző prototípust is készített az utódlásához, melyekből most megmutatunk néhányat.
A valaha volt egyik legszebb Volkswagen a Karmann Ghia, amihez a Bogár utódja is hasonlíthatott volna, de ez a típus sem született meg (VW EA-47-12)
Az első lehetséges verzió a nem túl jól csengő EA-47-12 névre hallgatott, a külső viszont tetszetős, ugyanis a Ghia stúdió tervezte, ezért is hasonlít a Karmann Ghiára. A motorháztető alá egy 1,2 literes négyhengeres boxer került, ami 30 lóerő leadására volt képes, technikai értelemben ez nem jelent nagy ugrást a Bogárhoz képest. Ekkora teljesítménnyel 80 km/h jelentette a maximumot, de legalább minden sebességfokozatot szinkronizáltak.
Nem csak olcsó kisautóban gondolkoztak, drágább modellek ötlete is felmerült, amit végül a Passat valósított meg (VW EA 128)
Szintén 1955-ben rukkolt elő a VW az EA48-as kódjelű modellel, ami külsejében jobban hasonlít a Bogárra, ám ennek ellenére nincs közös alkatrészük. A típus orrába egy 0,7 literes blokk került, így adta magát a fronthajtás, az első függesztés a ma is szinte egyeduralkodó McPherson felépítésű. De nemcsak olcsó modellben gondolkodtak a németek, a Bogár pótlására nagyobb, drágább prototípusok is születtek, az egyik ilyen volt az EA 128. A négyajtós szedán hat férőhellyel rendelkezett, kétliteres boxermotorja a Porsche 911-esből érkezett, de a sportkocsival ellentétben itt előre építették.