Az új autó néhány ritka kivételtől eltekintve nem éppen a legjobb befektetés, az első pár évben egészen jelentős értékvesztéssel bírnak, nagy általánosságban elmondható, hogy 4-5 év alatt feleződik az értékük. Kivétel mindkét irányban akad, az amerikaiak most a legrosszabb értéktartó személyautókat szedték össze az elmúlt öt év árcsökkenése alapján. A listában jórészt nálunk is kapható modellek szerepelnek.
A tizedik helyen a klasszikus gengszter terepjáró, a Cadillac Escalade nyújtott változata, az ESV áll. Az 5,76 méter hosszú, 6,2 literes V8-assal és háromliteres dízellel szerelt SUV az elmúlt öt évben átlagosan 62,9%-ot vesztett az értékéből. Kicsivel rosszabb befektetés a Tesla Model X, a sirályszárnyas SUV 63,4%-ot bukott, az akkuk degradálódása valós félelem a vásárlók körében, ezért került fel több villanyautó is a listára. Az előbbieknél egy jóval olcsóbb autó is “szép” helyezést ér el, nyolcadik a Nissan Leaf (64,1%) Az egyik első, nagy szériában gyártott elektromos autó kezdeti sikere elhalványult, a rengeteg konkurens közül már nem igazán tud kiemelkedni a japán kompakt.
A tavaly kifutott Maserati Levante szintén kedvező árral bír, az olasz modell felé kevés a bizalom, ami 64,7%-os értékvesztést ért. Rosszul szerepel az 5-ös BMW, noha az Audi vagy a Mercedes hasznoszőrű modellje nem került bele az első tízbe. A luxusautók jellemzően sokat veszítenek az értékükből, a későbbi drágán javítható problémák lenyomják az árat. A Maseratihoz hasonlóan 64,7% a veszteség. Szintén ugyanennyit csökkent a Maserati Ghibli ára is, a négyajtós már nincs gyártásban, 2023-ban futott ki. A negyedik helyen a nálunk ismeretlen Infiniti QX80 áll, a 5,34 méter hosszú SUV 65%-ot veszített öt év alatt.
Dobogós a Tesla Model S, átlagosan 65,2%-kal csökkentek az árak 2020 óta, a további kilátások pedig nem igazán fényesek. A zuhanó árfolyam, a csökkenő eladások és a Tesla (Musk) iránti egyre nagyobb ellenszenv a használt modelleket árát is lefelé húzhatja. Ezüstérmes a 7-es BMW, a temérdek hibaforrást és gyorsan avuló technikát rejtő luxusautó 67,2%-lett olcsóbb. A legrosszabb befektetés az elektromos Jaguar I-Pace, a britek első próbálkozása mondhatni kudarcba fulladt. Az osztrák gyártású Jag nem találta meg az utat a vevők szívéhez, öt év alatt 72,2%-kal esett a használt modellek átlagára.