Ezek a legnehezebben eladható új autók Amerikában

Az Audik és a BMW-k mellett az olaszok is felkerültek a listára

A tizenöt legnépszerűtlenebb autó között több meglepetés is akad, de egyes esetekben borítékolható volt a kudarc.

A lista érdekessége, hogy nincs rajta amerikai márka. Vajon csak simán a nacionalizmussal magyarázható, vagy szándékosan izolálja piacát az USA? Lássuk, melyik 15 autót kerülik az amerikaiak.
Hirdetés
A legrosszabbul szereplő autók közül a legjobb a Subaru BRZ. A Toyota GR86 testvéréből az év első kilenc hónapjában 2323 darabot sikerült értékesíteni. A 14. helyre futott be az Alfa Romeo Giulia (1724 db). Az olaszoknak sosem volt szemmel látható piaci részesedésük az Egyesült Államokban, a típus pedig még Európában sem hozza az elvárt szintet, főleg nem az életciklusa végén. Nem sokkal népszerűtlenebb a Lexus LS. A nagy, kifejezetten Amerikának szánt szedán népszerűségét az SUV-k dönthették be, az 1706 autó nem sok örömre ad okot, pláne hogy három Lexus is felkerült a listára. A 12. az Audi Q8 Sportback E-tron, a ferdehátú villanyautóra 1594 rendelést adtak le. A modell nem új, a normál változat 2016-ban, a ferdehátú pedig 2020-ban érkezett, a tavalyi frissítéssel kapta meg a Q8 nevet. Nem kedvelik a vásárlók az ötajtós Mini Coopert sem, mindössze 1549 autó fogyott kilenc hónap alatt. A 10. hely a BMW Z4-é, a Toyotával közös roadsterre 1471 megrendelést adtak le. Óriási meglepetés a BMW XM, egy nagy X modell garantált siker a tengerentúlon, nem véletlen a helyi gyártás. Ebben az esetben valamit nagyon elszúrt a BMW, az 1385 autó rendkívül gyenge teljesítmény. 1370 autó kellett a nyolcadik helyhez, ezt a Lexus RC húzta be. A kilencéves kupé sem a felépítése, sem a kora miatt nem túl vonzó. Szintén a Lexusé a hetedik hely, 1294 autóval az LC őrzi a pozíciót. A gyönyörű kupéból jellegéből adódóan nem lehet jelentős mennyiséget eladni, nem is erre szánták a japánok. Gyengén muzsikál az Audi A8, a hatodik helyhez 1232 autó kellett. Összehasonlításképpen a Mercedes S-osztályból nagyjából havonta 800 darabot adnak el az Egyesült Államokban. Az első kilenc havi adatok alapján az ötödik az Audi A7, a ferdehátú luxusautóból 1040 darab kelt el. A negyedik a Genesis G90 (1017 db), a Hyundai luxusmárkájának zászlóshajója átszámítva 32 millió forintba kerül, amihez egy elég semmitmondó név társul. Nincs könnyű dolguk a Fiat értékesítőinek, az 500 nem túl népszerű. A tengerentúlon értelmezhetetlenül kicsi autó eladását még a nosztalgiafaktor sem segíti odaát, így csak 439 kulcsátadás történt. Ezüstérmes a hidrogénes Toyota Mirai, ami nem meglepő. A megfelelő infrastruktúra nélkül elég nagy öngól a vásárlás, ráadásul a 300 forintos benzinár is egész emészthető. Az első helyen szintén egy üzemanyagcellás autó áll, ez pedig a Hyundai Nexo. A 4,67 méter hosszú crossover 2018 óta készül, idén eddig mindössze 89 vásárlás történt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?