Ezek a legmegbízhatóbb autók – élen az Opel Meriva
Az Opel Meriva nyerte a német megbízhatósági versenyt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Német dominancia jellemzi a 2014-es TÜV megbízhatósági listát, de a japánokat sem kell félteni, főleg nem a Toyotát. A legkevesebb hibát az Opel Merivánál találták a szerelők. Győztesek és nyertesek a 2014-es megbízhatósági listán.
Az 1870-es években alapított német TÜV (Technischer Überwachungsverein - műszaki ellenőrző szövetség) évről évre vizsgálja a Németországban forgalmazott termékek biztonságát, megbízhatóságát, minőségét, és adja ki a megfelelő bizonyítványokat. Feladatai közé a forgalomban résztvevő autók műszaki állapotának felmérése is beletartozik. A minőségbiztosítási és műszaki bevizsgáló szervezet legfrissebb munkája iránymutató lehet a használt autót vásárolni szándékozóknak. Az AutoBild magazin által közzétett adatok alapján a 2014-es megbízhatósági rangsort német autó, méghozzá egy Opel, ráadásul a Meriva vezeti. Az újság a TÜV segítségével 217 autótípusról mondott verdiktet különböző életkor kategóriákban. A Meriva mellett a legmegbízhatóbb autónak ez alapján hagyományosan a Toyota Prius és a Porsche 911 mondható.
A műszaki állomásokon megvizsgált 2-3 éves Meriva (B) példányok közül csupán 4,2 százaléknál találtak komoly hiányosságot, ez messze a legjobb eredmény volt az idei mezőnyben. A német márkáknak ismét lejtett a pálya, kiválóan teljesítettek. A tavaly a Polóval győztes Volkswagen idén a 4-5 évesek körében három modellel került be a legjobb tízbe (Golf Plus, Passat CC, Tiguan), a konszernt erősítő Porsche 911 sportautó pedig minden korcsoportban az első tízben végzett, biztosan vezetve a 8-9 évesek, valamint a 10-11 évesek kategóriáját. A két-három évesek között a top 10-ben végzett német autó a Meriva mellett a Porsche 911, a BMW Z4, az Audi Q5, az Audi A3 és a Mercedes GLK. A német-japán harcból ezúttal a németek kerültek ki győztesen, az öt kategória élmezőnyében 26 német, és 25 japán autó található.
A Toyota hagyományosan jól teljesít, a japánok 15 modellje van az öt korcsoport mindegyikének élmezőnyében. A második generációs Prius hibrid mind a 4-5, mind pedig a 6-7 éves korcsoportban piacvezető a megbízhatóság szempontjából.
Vannak azonban tradicionálisan rosszul szereplő márkák a TÜV által végzett műszaki vizsgák eredményei alapján. Ezek a Dacia, a Chrysler, a Fiat, az Alfa Romeo és a Citroën. Chrysler PT Cruisert továbbra is kockázatos vásárolni, a harmadik (6-7) éves vizsgálaton minden harmadik elvérzik (37,7 százalékuk), az ötödiknél majdnem minden második (45 százalékuk).
A németek kritikáját érdemes figyelembe venni, a 2014-es eredményekhez 7 965 068 műszaki ellenőrzést végeztek el a szerelők 2012 júliusa és 2013 júniusa között. Vizsgálták az autók világítását, futóművét, olajfogyását, a kormány működését, a fékek hatékonyságát. Nem biztató az összkép, a megvizsgált autók 24,9 százalékánál találtak hiányosságot (az autók 0,1 százaléka veszélyesnek bizonyult a közlekedésre), ami 4,9 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi adatot. Ennek oka legfőképp az, hogy a TÜV szigorította értékelését, az eddig kevésbé kockázatosnak minősített rosszul beállított világítás az idei évtől komoly hibának számít.
2-3 éves autók (átlagos hibaszázalék 9,1)
4-5 éves autók (átlagos hibaszázalék 14,8)
6-7 éves autók (átlagos hibaszázalék 21,2)
8-9 éves autók (átlagos hibaszázalék 28,8)
10-11 éves autók (átlagos hibaszázalék 33,3)
Rang | Modell | Hiba (%) | Futásteljesítmény (ezer kilométer) |
1 | Opel Meriva | 4,2 | 29 |
2 | Mazda 2 | 4,6 | 32 |
3 | Toyota IQ | 4,8 | 30 |
4 | Porsche 911 | 5,2 | 31 |
5 | BMW Z4 | 5,5 | 32 |
5 | Audi Q5 | 5,5 | 63 |
7 | Audi A3 | 5,6 | 47 |
7 | Mercedes GLK | 5,6 | 52 |
9 | Toyota Avensis | 5,7 | 52 |
9 | Mazda 3 | 5,7 | 36 |
… | |||
120 | Fiat Punto | 14,5 | 37 |
120 | Chevrolet Aveo | 14,5 | 33 |
122 | VW Sharan | 14,7 | 61 |
123 | Citroën C4 Picasso | 15,2 | 49 |
124 | Alfa Romeo 159 | 15,4 | 56 |
125 | Fiat Bravo | 15,7 | 42 |
126 | Chevrolet Matiz | 16,1 | 29 |
127 | Citroën C4 | 16,6 | 41 |
128 | Fiat Panda | 17,1 | 31 |
139 | Dacia Logan | 19,4 | 46 |
4-5 éves autók (átlagos hibaszázalék 14,8)
Rang | Modell | Hiba (%) | Futásteljesítmény (ezer kilométer) |
1 | Toyota Prius | 7,3 | 63 |
2 | Ford Kuga | 7,8 | 68 |
3 | Porsche Cayenne | 8,1 | 78 |
3 | VW Golf Plus | 8,1 | 61 |
5 | VW Passat CC | 8,4 | 73 |
6 | Audi A4 | 8,7 | 85 |
7 | VW Tiguan | 8,8 | 73 |
8 | Toyota Auris | 9,1 | 58 |
9 | Porsche 911 | 9,2 | 45 |
10 | Mazda 2 | 9,3 | 51 |
… | |||
113 | Chevrolet Captiva | 22,1 | 77 |
114 | Ford Ka | 22,8 | 52 |
115 | Fiat Panda | 23,3 | 51 |
116 | Renault Kangoo | 23,8 | 69 |
117 | Citroën Berlingo | 24,2 | 77 |
117 | Seat Ibiza / Cordoba | 24,2 | 63 |
119 | Chevrolet Matiz | 24,7 | 48 |
120 | Fiat Doblo | 25,3 | 79 |
121 | Citroën C4 | 25,5 | 70 |
122 | Dacia Logan | 28,9 | 79 |
6-7 éves autók (átlagos hibaszázalék 21,2)
Rang | Modell | Hiba (%) | Futásteljesítmény (ezer kilométer) |
1 | Toyota Prius | 9,9 | 89 |
2 | Porsche 911 | 11,1 | 58 |
3 | Mazda 2 | 12,1 | 63 |
4 | VW Golf Plus | 12,4 | 80 |
5 | Mazda MX-5 | 12,8 | 57 |
6 | Toyota Corolla Verso | 13,4 | 92 |
7 | Toyota RAV4 | 13,6 | 86 |
8 | Honda Civic | 13,8 | 86 |
9 | Toyota Yaris | 13,9 | 66 |
10 | Mercedes SLK | 14,3 | 62 |
… | |||
104 | Alfa Romeo 147 | 29,7 | 87 |
105 | Renault Mégane | 29,9 | 95 |
106 | Fiat Punto | 30,4 | 79 |
107 | Peugeot 307 | 30,6 | 91 |
108 | Renault Laguna | 32,6 | 107 |
108 | Fiat Stilo | 32,6 | 96 |
110 | Renault Kangoo | 33,2 | 92 |
111 | Dacia Logan | 33,8 | 83 |
112 | Fiat Doblo | 33,9 | 103 |
113 | Chrysler PT Cruiser | 37,7 | 83 |
8-9 éves autók (átlagos hibaszázalék 28,8)
Rang | Modell | Hiba (%) | Futásteljesítmény (ezer kilométer) |
1 | Porsche 911 | 10,3 | 76 |
2 | Toyota Corolla Verso | 14,5 | 104 |
3 | Toyota RAV4 | 16,2 | 99 |
4 | VW Golf Plus | 17,5 | 90 |
5 | Toyota Avensis | 17,9 | 113 |
6 | Honda Jazz | 18,2 | 92 |
7 | Mazda 2 | 19 | 86 |
8 | Toyota Corolla | 19,4 | 99 |
9 | Mercedes SLK | 19,5 | 72 |
10 | Ford Focus C-Max | 19,6 | 95 |
… | |||
86 | Renault Kangoo | 36,8 | 113 |
87 | Chevrolet Matiz | 37 | 73 |
88 | VW Sharan | 37,3 | 147 |
89 | Ford Galaxy | 37,5 | 142 |
90 | Alfa Romeo 147 | 37,9 | 107 |
91 | Alfa Romeo 156 | 38,2 | 126 |
92 | Renault Laguna | 38,9 | 124 |
93 | Chrysler PT Cruiser | 40,3 | 113 |
94 | Fiat Stilo | 41,2 | 112 |
95 | Mercedes M-osztály | 42,7 | 139 |
10-11 éves autók (átlagos hibaszázalék 33,3)
Rang | Modell | Hiba (%) | Futásteljesítmény (ezer kilométer) |
1 | Porsche 911 | 12,8 | 85 |
2 | Toyota RAV4 | 18,5 | 117 |
3 | Toyota Corolla | 21,5 | 115 |
4 | Toyota Yaris | 22,4 | 105 |
5 | Honda Jazz | 23,1 | 107 |
6 | Mazda MX-5 | 23,4 | 88 |
7 | Mercedes SLK | 24,4 | 94 |
8 | VW Golf IV | 25,4 | 133 |
9 | Ford Fusion | 27,5 | 104 |
10 | Audi TT | 27,8 | 110 |
10 | Ford Fiesta | 27,8 | 103 |
… | |||
69 | Alfa Romeo 147 | 41,9 | 122 |
70 | Renault Kangoo | 42,1 | 136 |
71 | Renault Laguna | 42,2 | 131 |
72 | Alfa Romeo 156 | 42,5 | 145 |
73 | Mini | 42,6 | 107 |
74 | VW Sharan | 42,9 | 165 |
75 | Ford Ka | 43,3 | 59 |
76 | Fiat Stilo | 43,8 | 115 |
77 | Ford Galaxy | 44,2 | 161 |
78 | Chrysler PT Cruiser | 45,1 | 121 |
Egy hires ember mondta volt valaha: Csak azokban a statisztikäkban hiszek, amiket magam hamisitottam 🙂
2008-körüli Toyota Avensis 1.8 benzines,céges fostaliga:23 hónap (98.000 km)használat alatt 21 ! ! ! szervízlátogatás,1xmotorcsere,1xkormányműcsere,a váltó renszeresen javítgatva majd csere,a bal első fényszoró /xenon / 2x csere,a szélvédő álló helyben kirobbant,és még sorolhatnám a rengeteg apró-cseprő hibát.Ezek után többet toyotából még varrógépet sem.A csere után wv passat 2.0 business class.Na az is egy kalap szar (a porsche garancia szolgálatával egyetemben)Most új Mazda 6 2,2 Skyactiv D.Na ez A U T Ó.
Egyébként ez a statisztika is olyan mint az auto bildes szemét.Ott is mindig vagy a continental,vagy egy wv győz.Kia, Hyundai még csak elvétve nyert.Mellesleg az adac elmehet a sunyiba: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/23/top_tiz_a_legmegbizhatatlanabb_motorok
Na ennyit a német prémiummárkákról.
Akkor melyik „listát” kell nézni ? Mert az ADACé is egy fasság, ahol hibának értékelik a lemerült akksit, meg a feslett ablaktörőgumit, Pl a közismerten elég megbízható Kia Ceed-Hyundai i30 páros a lista végére csúszott le nemrég, mert a 6-7 éves kocsikon elkezdtek dögleni a gyári akksik..
Lehet, hogy én nem vagyok tisztában a drága réteg modellek típusaival kapcsolatban, de én nem igazán látok belőlük sokat az elsők között. 🙂
Minden hozzáértő tudja, hogy a karbantartásra kell a legkevesebbet költeni a japán autóknál. A tájékozottabbak azt is tudják, hogy a 30.000km körüli olajcsere a vicc kategóriája.
Szerintem itt alapvető tévedés van. A TÜV nem megbízhatóságot vizsgál, hanem azt hogy mely típusoknál milyen gyakran fordulnak elő „műszaki hiányosságok” a vizsgaállomásra történő behajtáskor. Attól hogy egy autónak kopottak a féktárcsái vagy repedt a kipufogója, esetleg rosszul van beállítva a lámpája, még lehet teljesen megbízható. Ráadásul ezek a paraméterek attól is függenek hogy az adott márka tulajdonosai mennyit törődnek a karbantartással, főleg a korosabb autóknál fontos ez. Nem véletlen hogy pl. a Porsche 911 vagy más drága rétegmodellek ilyen jól szerepelnek, hiszen ezeknél jobban odafigyelnek a tulajok a karbantartásra. Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, de általában is elmondható hogy egy pl. hibrid japán autó tulaj jobban figyel a verdájára mint egy nulla presztízsű öreg Fiat, Ford vagy Dacia tulaj. Másrészt lehet hogy jól szerepelnek a műszaki vizsgán, de arról nem szól a fáma hogy hányszor rohadtak le az út szélén. TEHÁT EZ NEM MEGBÍZHATÓSÁGI RANGSOR, TESSÉK EZT ELFELEJTENI!
Viccesek ezek a futásteljesítmények.
Ebből lehet következtetni a táblázatok életszerűségére és valóságtartalmára. 🙂