A Bullit idézi a Microbus Concept
Nagyon készül a Volkswagen az első teljesen elektromos furgonjának, az ID. Buzznak a hamarosan esedékes bemutatójára. Ilyen és ehhez hasonló haszongépjárművek azonban már korábban is léteztek, legalábbis koncepcióautó formájában. Kétségkívül a 2001-es Microbus Concept hasonlít leginkább a jövőbeli akkumulátoros kisbuszra, ami nem véltetlen, hiszen mindkettővel a legendás Bullit idézi fel a márka. Igaz, hogy majdnem húsz éve még nem az elektromosítás volt a fő téma, és így egy 3,2 literes V6-os motor hajtotta a járművet, de a formatervben egyértelműen felfedezhetők az ikonikus vonalak. Életrevalóságát technológiai újításokkal biztosították, a digitális műszerblokk jövőbemutató volt, a tolatókamera pedig az egyik leghasznosabb funkció az autóiparban. Sajnos sorozatgyártásba nem került, de 2011-ben és 2016-ban ennek mintájára készített a Volkswagen két további, a Bulli előtt tiszteletét tevő tanulmányt.
Ez a Crafter szinte minden terepen elment volna
Kraftban nem szenvedett hiányt a 2006-os Crafter Atacama, ami valószínűleg minden terepen megállta helyét, már amennyire méretei ezt lehetővé tették. Rövidített tengelytávjával mostoha körülmények között is biztonságban célba juttatta utasait, amiben persze az innovatív összkerékhajtás-rendszer is segített. Integrált karosszéria-védő lemezei, a hátsó létra és a felső szintre szerelhető ágy minden kalandvágyó igényét maradéktalanul kielégítette - volna, ha gyártásba kerül. Sajnos nem így lett, de az Atacama név visszatért egy 2015-ös Amarok különkiadáson.
Ez az igazi szabadidő-autó
Zord időjárásban talán kevésbé, a melegben és a napfényben viszont annál inkább hasznos társ volt a 2008-as Caddy ToposSail. Az 1950-es évek motorcsónakjaiból inspirálódva fabetétek díszítették a jármű tetejét, ahova egy titkos átjárón keresztül juthatott fel a barnulni vágyó utas. A pihenőrészt ráadásul párnákkal és napellenzőkkel is ellátták, a stílusos összképhez pedig sötétített ablakok és alumínium díszbetétek járultak még hozzá.
Az Amarok Canyonnal bárhova könnyen el lehetett szállítani a kajakozáshoz szükséges eszközöket
A 2012-es Amarok Canyon koncepcióautóval a kajakosoknak szeretett volna kedveskedni a Volkswagen. A legextrémebb platós, amit a márka valaha készített, a vadvízi evezés kedvelőinek jelentett megbízható társat: a felfüggesztéseket megemelték, terepgumival és tetőre szerelt reflektorokkal látták el a kocsit. Az utasok elektromosan leereszkedő fellépőkön juthattak az utaskabinba, a platón pedig kettő szénszálas kajak és a hozzájuk tartozó felszerelések is helyet kaptak.
Az önvezetés egyik érdekes felhasználási területe a postaszolgálat
Ugyanebben az évben mutatkozott be az egyik legérdekesebb tanulmányuk, a német postahivatallal közösen tervezett eT!. A kompakt méret és a környezetbarát, zéró emissziós kialakítás mellett a legkülönlegesebb funkció a bizonyos mértékű önvezetés volt, amit egy teljesen új célra használtak: a leveleket kézbesítő postást követte munka közben. Egymás mellett lévő házaknál megterhelő munka folyamatosan ki- és beszállni az autóba, az utca végén leparkolni pedig kevésbé biztonságos, ráadásul vissza is kell sétálni oda. Az eT!-vel az utasoldali ablakon keresztül az irányítógombok használatával a postás maga mellett sétáltathatta munkaeszközét, de a "Kövess!" és "Gyere ide!" parancsokkal magától is engedelmeskedett az autó.
Ma is megállná a helyét egy ilyen kinézetű haszongépjármű
2013-ban leplezték le az e-Co-Motiont, ami talán az egyik legszebb haszongépjármű lehetett volna akkor és most is, ha gyártásba került volna. Kis méretének köszönhetően könnyen irányítható volt, de 800 kilogrammnyi árut is tudott szállítani az elektromos tanulmány. Az akkumulátor a raktér egy elszeparált részébe került, így a Volkswagen haszongépjárműveire jellemző variálhatóság megmaradt, a jármű alkalmas volt kisbusszá vagy hűtőkocsivá való átalakításra is. Az ID. Buzz ennek az elektromos meghajtásnak egy továbbfejlesztett változatát kapja majd.