Ha egyetlen cella ekkora lánggal ég, akkor mire lehet képes egy egész akkucsomag? (Fotó: Youtube.com/Hydraulic Press Channel)
A közlekedéshez energia kell, ahol pedig energia van, ott a lángok is látványosak lesznek, ha az említett energia elszabadul. Nem újdonság tehát, hogy tűzveszélyes anyagokkal hajtjuk az autókat: a benzin, a gázolaj és a különböző autógázok is kiemelten veszélyesek ezen a téren. Köztudott az is, hogy mindegyik esetben nagy baj lehet, ha az energiát tároló alkatrész felszakad egy balesetben. Gondoljunk csak a Ford Pinto esetére a '70-es évekből, amikor egy rosszul elhelyezett benzintank miatt emberek égtek benn az ütközések után, vagy emlékezzünk vissza az utóbbi években az interneten futótűzként terjedő villanyautó-tüzes videókra.
Ezek a videók sajnos akaratlanul is torzítják a valóságot, hiszen az nem járja be a világhálót, ha egy hagyományos autó kigyullad, netán porig ég: több kutatás is bizonyította már, hogy az utakon futó elektromos járművek arányaiban még mindig kevesebbszer égnek ki, mint a belsőégésű motoros társaik, egy példáról
ide kattintva olvashattok. A gyártók ugyanis a biztonság érdekében komoly védelmi mechanizmusokat építenek az akkucsomagokba és ezeket a sérülések lehetőségétől védett helyekre építik be, extra védelem gyanánt pedig strapabíró anyagokba burkolják. Ennek az óvatosságnak az okát alább láthatjátok: videón nézhetitek végig, hogy mi történik a különböző lítiumion-akkumulátorokkal a hidraulikus prés alatt, egyetlen cellától a fúrógép-akkun át az elektromos bicikli áramforrásáig.