Ez most a legolcsóbb Volvo?
A Volvo EX30 meglepően kedvező árral kopogtatott be a piacra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Gondoltad volna, hogy a Volvo rukkol elő az egyik legkedvezőbb árú villanyautóval? Pedig de, és ez bizony az EX30.
A legkisebb és egyben a legolcsóbb Volvo
Új vásárlóközönséget céloz?
Már akkor is a fenti kérdés jut az eszembe, ha az EX30 formatervét bámulom. Igen, megrajzoltak minden olyan motívumot, amitől jól felismerhetően Volvo, mégis van benne valami új, valami más, amiből arra következtetek, hogy nem a klasszikus Volvo vásárlókat célozza. Persze az ár, amire majd a végén kitérek eleve más ligába sorolja, de a formaterv is merészebb. Vagy nevezzük fiatalosabbnak? Szerintem igen.
Alig több, mint 4,2 méter hosszú
Formailag ízig-vérig Volvo
A Volvo Teslája?
Egyik utasom jegyezte meg, és nagyon igaza volt, hogy az EX30 utastere tisztára Tesla. És valóban. Gombok eltüntetve, csupán a multifunkciós kormánykerékre jutottnéhány, amúgy pedig mindenre ott van a függőlegesen álló érintőképernyő középen. Minden a 12,3 colos kijelzőről vezérelhető, és minden onnan olvasható le. Aki egy Teslát cserél le, nem fog kétségbe esni, aki még nem találkozott ilyennel, valószínűleg szentségel majd néhányszor. Szerintem zavaró, hogy kispórolták a HUD-ot, de sorolhatnék még jó pár funkciót, amelynek elérése, kezelése egyszerűen logikátlan ezzel a módszerrel. Egyesek még a kartámaszra helyezett ablakmozgató gombokat is ide sorolták, bár ez szerintem pont az egyik valóban ergonomikus megoldás, bár mindez együttvéve a spórolást szolgálja. Nekem valahogy nem jön át, hogy ez a modernség velejárója. Sokkal inkább azt látom benne, hogy lespórolták a gombokat, kispórolták a kábelezést az ajtókból (még a kesztyűtartó is a képernyőn tapizva nyitható), cserébe viszont sokkal többen engedhetnek majd meg egy Volvót maguknak.
Minimalista műszerfal
Kis tengelytávolságához képest egészen tágas az utastere
Minden az érintőépernyőről vezérelhető, a Google laapú infotainment rendszer szerencsére gyors. És akadnak azért mókás részletek is
Kicsi a csomagtér, de a célnak megfelel
Ráadásul frunk is van, ami csak 7 literes, de a töltőkábeleknek pont jó
Hátsókerék-hajtás=móka és kacagás?
Pedig a nagyobb, 69 kilowattórás, nikkel-mangán-kobalt akkumulátorral tisztességes a hatótávolsága, hiszen akár 476 kilométer is lehet. Persze a hátsó tengelyre felszerelt, 272 lóerős villanymotor, annak 343 Nm nyomatéka és az 5,3 másodperces gyorsulás olykor mókázásra csábít, ám odafigyelve megközelíthető a 17 kWh/100 kilométeres gyári fogyasztási érték. Jómagam is meglepődtem, hiszen az EX30 egy olyan villanyautó, amit tényleg tud valós, sportos vezetési élményt adni. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, független felfüggesztéssel, szélesen terpeszkedve kimondottan élvezetes vele a kanyarokat vadászni, amit meg is tettem vele. A vegyes tesztfogyasztása viszont megállt 17,8 kWh/100 kilométernél. Így a 300 kilométer simán futható vele egy töltéssel. Aztán a töltés az Ultra felszereltséghez járó 22 kilowattos lehetőséggel 3-4 óra alatt megoldható, de az alapáron kapott 11 kilowattossal is bőven elég a teljes töltéshez egy éjszaka.
1,85 tonnás tömege a villanyautók között nem vészes. Kanyarodni is nagyobb élvezet vele
Mennyibe fáj?
Nos, nem vicceltem, tényleg ez a legolcsóbb Volvo, mert egy picivel az XC40 alá lőtték a 14 490 000 forintos alapárat. A céges vásárlóknak ráadásul négymilliós állami támogatás is járhat, amivel aztán tényleg párját ritkítja a piacon. Persze a tesztautó a csúcsfelszereltséget kapta, amivel már 19 290 000 forint az alapára, igaz ebben már minden vezetősegéd benne van, de azért olyan extrákkal terhelhető még, mint például a 20 colos felnik, vagy épp a világoskék fényezés. Ilyesmikkel már 20 millió forint felett áll meg, de visszatérve a kedvező alapárához, egyáltalán nem véletlen, hogy nagy iránta az érdeklődés, és érkeznek is a vásárlók.
Rengeteg járókelő körbemustrálta, miközben parkolt
Geely platformra épül, szóval, ha te is úgy érzed, kilóg a Volvók sorából, az nem véletlen