Szinte eltűnik a fekete embléma a fekete vizoron
Egyfajta almárkaként definiálja az Opel a GSe megjelölést, ami a Grand Sport Einspritzung rövidítése volt annak idején. A németül nem beszélők is simán megértik ebből, hogy valami nagyon sportos izéről van szó. Nekem is rá kellett ám keresni a szótárban az utolsó szóra, ami a befecskendezést jelenti. Azonban napjainkban már változott a jelentése, ugyanis az elektromosságot jelöli. Hiszen az Opel sportmodelljei hibridek. Méghozzá konnektoros hibridek.
A GSe most már azt jelenti, hogy Grand Sport electric
Óvatosan adagolták a külsőségekbe a sportosságot. Az Astra GSe egyedi első lökhárítót kap, fekete hűtőmaszkot, emblémákat és típusjelölést, valamint az árulkodó GSe jelölést hátul. Emellett a 18 colos kerekek árulkodnak még a különlegesebb modellről, de ezzel le is zárul a sportos kellékek listája. Valójában nagyon hasonló a megjelenése a GS modellekhez.
Az utastérben sem vitték túlzásba a sportosságot. Beállítható vörösre a digitális műszerfal, emellett az ezüst színű varrások, valamint a GSe logós ülések nem túl feltűnőek
Orrában négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor dolgozik egy villanymotor társaságában. Így összesen 225 lóerőt tud felmutatni 360 Nm nyomaték társaságában. Nem kevés, és tényleg lendületesen tudja mozgatni az üresen 1,6 tonnás hibridet. A legnagyobb durranása azonban a futóműve. Kiemelt szempont volt a mérnökök számára, hogy a villamosított plug-in hibrid hajtásláncot összehangolják a futóművel.
Kicsit sajnálom, hogy nincs a motorburkolaton valami különleges jelzés. GSe dombornyomat, vagy bármi.
A tökéletes összhangot speciális rugókkal és a KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) lengéscsillapítókkal érték el. A forgalmi helyzettől, az útfelület minőségétől és a vezetési stílustól függően az FSD eltérő csillapítási karakterisztikákat használ a felületi egyenetlenségek (macskakő, vagy csatornafedelek) keltette mozgások kiegyenlítésére, illetve sportos, dinamikus vezetésnél, ahol az útfelület egyenletesebb és így a rugózási-csillapítási frekvenciák is kisebbek. A csúcsmodellek a vezető minden utasítására gyorsabban, közvetlenebbül reagálnak. A lengéscsillapítókban a megszokottnál eggyel több szelep dolgozik, és egy második olajáramlási kört is kialakítottak bennük. Ennek a szelepnek a nyitott, vagy zárt állásától függően az autó csillapítási jellemzői lehetnek kényelmesebbek, vagy sportosabbak.
Az üzemmódválasztó segít, hogy valóban sportmodellben érezze magát a sofőr
Szóval a GSe tényleg szépen tapad az ívre, a kormányzás nagyon pontos, az erő elegendő, de azért igazi hot hatch nem lett belőle. Ez sejthető is az Opel mottójából, amit a GSe modellekre alkalmaz: „A sportosság még sosem volt ennyire okos!” Ez pedig tényleg így van, a rövid menetpróbán jómagam is megvártam először amíg szépen elfogy a villany, ehhez kellett 45 kilométer, ami majdnem ugyanannyi, amit
a GS tesztjénél sikerült menni. Aztán, amikor kiértem a városból a hegyekbe, akkor odacsaptam a lovak közé. Lehet vele élménydúsan autózni, a hangja ugyan szerény, de az ínyencek azért kedvelni fogják. Viszont arra még várnotok kell, hogy az árát is eláruljuk, mert itthon még nem történt meg az Astra GSe forintosítása.
Csinos a fekete fehér párosítás, de lehet ennél még dögösebb is