Ugyanúgy, ahogy a Formentor esetében, a formatervezők a Leonra is rápingálták a cápaorrot, ami az első visszajelzések alapján kicsit megosztotta a műértő közönséget. Azonban a Leon esetében is ugyanazt tudom mondani: élőben jól áll neki az új arc. Morcosabb, sportosabb, ráadásul a kombihoz is jól illik ez az új dizájn. A Leon is megkapta a világtó hátsó márkajelzést, illetve a VZ modell szintén jóval izmosabb hatást kelt már külsőre is. Szintén a Formentorhoz hasonlóan két új színnel bővült az amúgy 9 tagú kínálat. Egy bronz és egy szürke árnyalat az újdonság.
Bent továbbfejlesztették a digitális műszeregységet és megérkezett a nagyobb, pontosan 12,9 colos érintőképernyő a középkonzolra. Emellett az üléseket a Leonban is igyekeznek javarészt újrahasznosított anyagokkal kárpitozni, amitől nem kell félni, nem lehet panasz a minőségre, sem a tapintásra. A Kagylósított sportülések pedig kimondottan a legjobbak között említhetők a kategóriában. A Leon kombi (becses nevén: Sportsourer) ráadásul csúnyán elveri praktikumban a Formentort, hiszen alapból 620 literes a csomagtartója.
Nagyobb érintőképernyőt kapott
Elképesztően jók lettek az első sportülések, amelyeknek ráadásul 73%-ban újrafelhasznált anyagokból készül a kárpitozása
Motorfronton a két nagy újdonság a legújabb generációs konnektoros hibrid és a VZ-hez járó, erősebb kétliteres benzinmotor. Természetesen a kínálat igencsak széles, a sima és lágy hibrid benzinmotorokon kívül bizonyos piacokon kétliteres dízel is elérhető. Ám vannak olyan egységek is, amelyeken nem osztozik a ferdehátú és a kombi modell. A ferdehátú VZ-ben a kétliteres, négyhengeres TSI „csak” 300 lóerővel dolgozik, míg a kombi kapja a 333 lóerős változatot. Emellett a kétliteres, 204 lóerős változattal is elérhető, összkerékhajtással fűszerezve. Ezt ugyanúgy a hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelik fel, mint a ferdehátú 300 lóerős változatot, illetve a csúcsmodellt. Csak épp a VZ-hez jár az Akebono fékrendszer és a nyomatékvektor-szabályzás is.
Ahogy említettem, megjelent a Leonban az 1.5 TSI legújabb PHEV változata 204 és 272 lóerővel. Mindkettőben nettó 19.7 kWh kapacitású akkumulátor kapott helyet, ami kb. 100 kilométeres villanyhatótávot tud, illetve villámtöltést is akár 50 kilowattig. Ja, és persze mindkét karosszériaváltozathoz elérhető.
Vezetési élményben egyértelműen verik a Formentort, főleg a VZ változat. Hiába az egyik legjobb élmény-SUV a Formentor, az alacsonyabb üléspozíció, illetve az eleve alacsonyabb autók egyszerűen olyan nagy előnyben vannak tapadásban és kanyartulajdonságokban, amit egy SUV nem tud utánozni. Még az akkumulátoroktól nehezebb PHEV is képes élményautóként viselkedni, de a kombi VZ is párját ritkítja, egyáltalán nem zavaró a hosszúsága. Ráadásul ilyen „izomkombiból” nincs is sok a piacon, szóval minden adott, hogy a Cupra folytassa sikersorozatát.
Neked, hogy tetszik az új orr?
Itthon is rendelhetők már az friss Cupra Leonok. A kombi a kedvezőbb árfekvésű, hiszen kicsivel 13 millió forint felett indul a listaára. Viszont, aki a kőkemény sportváltozatra vágyik, kénytelen minimum 18,4 millió forintot kicsengetni a VZ-ért. A ferdehátú esetében az indulóár 13,89 millió forint, a VZ pedig 15,96 millió forintért vihető.
18 és 19 colos felnik választhatók
Sajnos bizonyos modelleken a kamukipufogó is ott éktelenkedik
undorito az a front ???? na majd ha az eladasoknak lesz egy csunya eső görbéje, akkor atrajzoljak.
egyébkent valoban jobb a leon, mert alacsinyabb, de a formentort is lejjebb lehet rakni egy 4centis ültetéssel, nem tökéletes, de sokat dob. masreszről az van sor5ös motorral, 400 loval, ami konnyen 500ra huzhato és nem elől kaparos rotakapa.
Nincs egyelőre 5 hengeres motorral egyik frissített modell sem, se a Formentor, se a Leon.
A Leonból is létezik összkerekes.